Ga naar inhoud

5 cilinder?


Dikkie

Aanbevolen berichten

Mijn ZZZ 2.8 liep straks ineens op 5 cilinders.. :thumbup: Liep niet lekker meer rond, bij het gasgeven pruttelen en minder vermogen....

Na een keer opnieuw starten liep hij weer normaal!

Is dit een vaker voorkomend iets? Ik heb wel eens gehoord dat de bobine's wel een stuk willen gaan...

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Kan wel eens gebeuren, schakelt die over op een noodprogramma. Even laten uitlezen om exact het probleem te weten te komen.

Link naar reactie

Ik wou morgen toch al even bij de buurman langs gaan, die kan alle merken uitlezen, heb zelf alleen maar apparatuur voor het merk met de leeuw...

Maar dacht, zal hier s even kijken of er iets bekend is!

Alvast bedankt!! :thumbup:

Link naar reactie

Roodkapje legde mij laatst uit dat het kan gebeuren als je de laatste keer maar heel even de motor aan hebt gehad. Iets met dikke, koude olie die tussen de kleppen blijft zitten (toch Ruud?)

Ik heb het twee keer gehad (duurde dan 30 seconden tot een minuut) en inderdaad, de laatste keer starten voor die 5-pitter sessies, had ik hem alleen even verplaatst.

Roodkapje heeft hem laatst ook uitgelezen (vanwege inspectie II) en het was: "STATUS OK"

Link naar reactie
Krukaspositiesensor en nokkenaspositiesensor fout!

Kan je uit ervaring vertellen dat-ie daar niet lekkerder van gaat rijden...

Leuke klus om te vervangen bij een 2.8, o.a. koelfan moet eruit om bij de krukassensor te komen. :lol:

Link naar reactie

yep, vorige week ook de krukassensor (kurbenwelle op zijn duits!) vervangen. Bij langere stukken viel de toerenteller terug naar 0 en soms ging de motor in noodloop.

Maar bij de 1.9 is het 5 minuten werk :birthday:

Ook meteen de nokkenas sensor even bekeken op breuken in het plastic zoals ik gezien heb op plaatjes ergens, deze was goed tenminste optisch en ook binnen 5 minuten uit te bouwen en weer terug :thumbup:

Moet zeggen net alsof de zzz nu lekkerder rijd en een stukkie zuiniger :lachen:

Kan je uit ervaring vertellen dat-ie daar niet lekkerder van gaat rijden...

Leuke klus om te vervangen bij een 2.8, o.a. koelfan moet eruit om bij de krukassensor te komen. :rant:

je bedoelt denk ik de nokkenas sensor als de koelvin eraf moet of vergis ik mij daarin?

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Kan je uit ervaring vertellen dat-ie daar niet lekkerder van gaat rijden...

Leuke klus om te vervangen bij een 2.8, o.a. koelfan moet eruit om bij de krukassensor te komen. <_<

Nou, zitten erin, geen problemen meer gehad, vervangen viel mee hoor, alleen de multiriem van de airco even eraf en kon er toen zo bij. :kisstogether:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.