Ga naar inhoud

Touren in Kent, UK


Aanbevolen berichten

Vorige week zijn we in Kent gaan touren met de QP.

Ik zit een paar keer per jaar voor mijn job in Engeland en dan zag ik vanop de motorways die kleine kronkelende baantjes.

Dus moesten we daar eens met de QP naartoe. Een B&B uitgezocht in de buurt van Deal (kuststadje nabij Dover), treintickets voor de Tunnel gereserveerd en op weg.

Eerst en vooral : de B&B in Kingsdown is een aanrader. Super ontvangst door een gepensioneerd koppel met een wijde blik op de wereld (ze vertrekken eind dit jaar voor een 6 weken rondreis in China en Japan :) ). Huis werd gebouwd zo'n 10 jaar geleden, alle komfort aanwezig en uiteraard een uitgebreid ontbijt.

Gardeners Rest

Kentjuli2011100.jpg

Dan het toeren ...

Bij aankomst in Folkstone, meteen een stukje langs de kust gereden, waarbij opviel dat het daar geen volgepakte stadjes en stranden zijn, zoals bij ons in België. Bij goed weer heb je zelfs een zicht op de franse kust en uiteraard op de Ferrytrafiek in het Kanaal.

UK2011029.jpg

Het was zondag, dus er was toch wat volk onderweg en het links rijden is natuurlijk effe wennen.

Maar al vlug merkten we dat de zogenaamde "countryroads" in Engeland een aantal andere nadelen (voor ons althans) hebben.

Ze zijn smal, weelderig begroeid tot tegen de straatrand (fietsers hebben daar echt een deadwish) en kwalitatief op het "Belgische Ardennen niveau" :drank:

Kentjuli2011179.jpg

De volgende dagen zou het nog leuker worden met vrachtwagens en tractors erbij...

Maandag was het de bedoeling om een 180km trip door Kent te doen, met accent op historische plaatsen en dorpjes.

Zoals steeds proberen wij (mijn madam en haar Michelin kaarten) de route nog leuker te maken door shortcuts te nemen.

Wel, viel dat effe tegen... Eerst was ik nog gecharmeerd door de vele rallybaantjes, maar na de 4e keer verrast te zijn door een tegenligger en vol in de ijzers moeten gaan, was de lol er toch vanaf. De wegen tussen die dorpen zijn 1 auto breed, voorzien van de gebruikelijke hagen en onoverzichtelijke bochten en zijstraatjes. Tel daarbij dat je als bestuurder aan de boord van de weg zit en je beseft meteen dat je je plan om effe 200 km te rijden, kan vergeten. (Temeer omdat we ook op vakantie zijn en tot rust willen komen :box: ) Kwalitatief zijn ze nog veel slechter en met Bilsteins en korte veren ga je na een tijdje verlangen naar een hangmat onder een appelboom...

Kentjuli2011130.jpg

Zodoende hebben we ons dan een paar dagen geconcentreerd op de Kust en het hinterland. Maar dan moest ik absoluut nog een vooropgestelde route rijden, die ons langs kastelen en parken van Kent en omgeving zou brengen.

Ook hier weer die ronduit slechte britse B-wegen, met om de 2 km een metalen putdeksel van British Telecom aan de straatrand, net onder mijn linkerwielen. Na een tijdje dacht ik met een trein te rijden :vader:

Dan maar terug shortcuts en dat viel beter mee, daar het wegen in open velden betrof. Ze waren nog even smal, maar het zicht was beter en gaf een aangenamer tempo.

Kentjuli2011195.jpg

Gelukkig keerden we iedere avond naar onze verblijfplaats terug, waar de rust en zicht op zee ons deel was.

Maar of touren in dit deel van Engeland een aanrader is ? Als je houdt van pitoreske stadjes en kastelen, ed. en je vind het niet erg om daar tegen 50 per uur rond te kachelen, ja dus. Als je Limboritgewijs vlot kilometers wil verslinden, neen dus.

Volgende keer gaan we met de leasewagen, ondanks het feit dat de QP daar heelwat aandacht trok. Haast iedere dag kon ik uitleg geven over het feit dat het een BMW was, geen "special made", geen backseats had, enz. Meermaals te horen gekregen dat het een originele, leuke auto is en dat in het land van de kitcars en andere TVR's, Lotus, ed. ;)

Link naar reactie

Ja, ben je snel gewoon.

De rest volgen hé en de rotondes,... tja, d'er is maar een richting die je uit kan en dat is links om :)

Heb het op de ganse week maar 2x voorgehad, dat ik een parking verliet en dacht, wat doet die kerel op mijn rijvak :drank: ;)

Link naar reactie
Goeie tip, ik voel een Kent 1 aankomen ergens juni volgend jaar ^_^

He Sjonnie,

Laten we dan het eerste weekend van juli gaan en het Goodwood festival of speed meepikken:

Impressie van dit jaar:

2eycjfp.jpg

beste supercar, ff coupe!

1fk6sx.jpg

2e3xxtv.jpg

En voor alle "varkens" die mee gaan ook geschikt voedsel:

10x5404.jpg

Ook stands van alle leuke automerken, bmw, mercedes, audi,lotus, oh en voor de berlijn gangers, ook plat geslagen kevers:

ih42z4.jpg

Mzzl Maarten

Link naar reactie

Had het te laat gezien dat dit in hetzelfde weekend doorging, wij zijn zondag naar UK gegaan.

Op mijn vraag om een dagje vroeger te vertrekken, kreeg ik niet bepaald een positief antwoord van C.

Bleek dat ik dit jaar nogal wat autosport manifestaties had afgelopen ^_^

Maar vind dit ook een "must see" evenement

Link naar reactie

Mooie toer Frank! :muur:

Het is wel een beetje gek om die zilveren dikbil te zien zonder zijn Boston groene broertje! :angry:

Toch maar snel die stukjes Limborit 2, 3 en 4 aan elkaar rijgen tot een leuke rit ergens in augustus B)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zoals ik in een ander item al heb geschreven zijn de wegen, en dan niet de snelwegen maar bijna alle overige, in de UK bedroevend slecht.

Wij zijn 2 jaar geleden ook naar de UK geweest en hebben heerlijk rond gereden maar dit jaar was het verre van dat. Het blijft een mooi en gezellig land maar als je wilt touren over binnenwegen is de lol er snel vanaf vanwege het slechte wegdek, erg jammer.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Leuk! Wij hebben een roadtrip richting Oxford op de planning staan voor maart/april dit jaar. Nog tips?

Als je via Dover reist , kijk dan eens bij seaford naar de sevensisters.

Achter Southhampton heb je het natuurgebied " the new forrest"

De tijd heeft daar stilgestaan en er lopen in het gebied allemaal "wilde"paarden los . Ook in de stad.

Plaatsen als Lyndhurst en Brochenhurst zijn aan te raden (ook voor B&B)

Daarna even binnendoor blijven rijden naar Dartmoor national park. Geweldig

Veel plezier

Link naar reactie

Sorry, have not been on here for a while but would just like to say that I come from the city of Salisbury, close to the New Forest, and it is a very nice area to tour around, just have to watch out for the horses, donkeys, cows, pigs in the autumn, wandering across the roads as all ready stated by Z3 3.0

There is a speed limit of 40mph due to the animals.

If anyone would like more info, please feel free to ask.

aangepast door Hard Top
Link naar reactie
  • 3 maanden later...

We zijn inmiddels weer terug van onze roadtrip. Heel leuk om met de Z3 op vakantie te gaan :cool:

We hebben veel gezien, omgeving Oxford, Somerset, Dorset, Dartmoor en East-Sussex. De wegen zijn inderdaad niet al te best (veel kuilen, stenen op de weg). Maar de omgeving is prachtig! Veel zon gehad en dus vrijwel de hele tijd open kunnen rijden.

Helaas op de terugweg in de rij achter de poortjes voor de trein/tunnel in contact gekomen met de Range Rover van Sam die plotseling achteruit reed en 'over ons heen keek'. Schade: de Z3 wordt vanavond opgehaald voor een nieuwe grill, bumper en motorkap...

Link naar reactie

Engeland is gewoon een leuk land en de Z3 een geweldige auto, dus ondanks de slechte wegen (en de schade) een leuke reis :)
De volledige motorkap, gril en een deel van de bumper worden vervangen. De Z3 is gisteren opgehaald :( Gelukkig hebben we de foto's nog ;)

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.