Ga naar inhoud

ABS lampje blijft branden...


sylcas

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik weet dat hier al iets over gezegd is, maar wil toch nog even een nieuw topic openen.

Heb sinds maart een z3 uit 1999.

Gekocht met 6 maanden Bovag garantie!

In april teruggeweest met aan en uit gaan van ABS lampje en motormanagement lampje. Is toen uitgelezen en alles was opgelost. Ook netjes een leenauto gekregen, dus prima service! B)

Sinds vorige week gaat ABS lampje ineens weer aan, dus weer contact met garage opnemen lijkt mij.

Omdat die garage nogal uit de buurt is (125 km) hoop ik niet iedere maand terug te moeten :-(

En bovendien is straks garantie voorbij.....

Iemand tips hoe dit aan te pakken? :thumbup:

Bv wat gaan de kosten ongeveer zijn als ik 'em laat uitlezen/resetten bij BMW dealer bij mij in de buurt?

Dank vast!

Een mooie z3 groet

Cassandra

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

kosten bij een dealer varieeren

ik ga bv even op zaterdagmorgen vroeg heen en dan doen ze niet zo moeilijk tenzij t druk is.

gewoon even vragen

voor 250 km rijden verschil mag t natuurlijk best iets kosten

beter is het om de oorzaak van de melding indien die te vinden is op te lossen.

Link naar reactie

Klopt, ga ik inderdaad even proberen. Als zij euvel gevonden hebben kan ik gerichter terug naar garage waar auto gekocht is en garantie loopt.

Ik woon zelf in Haarlem, BMW dealer in Heemstede?

Misschien eerst ff bellen.

Link naar reactie

jah maakt niet zoveel uit denk ik

ik kan m anders ook wel resetten voor je denk ik ,maar ik weet niet of ik een duidelijke diagnose uit mn systeempje krijg waar je wat aan hebt

heb een een ronde stekker onder de motorkap of een obd2 onder je stuur?

ik woon in assendelft das ook dichbij haarlem toch

Link naar reactie

Hoi Cassandra,

Volgens mij is het zo bij elke garantie en zeker bij Bovag dat een gemeld defect in de garantie tijd ook na de garantie tijd dient gerepareerd te worden en dat na reparatie de garantie weer (voor dat onderdeel) opnieuw ingaat, ik zou dat in ieder geval even nagaan.

Groet Theo.

:thumbup:

Link naar reactie
ik kan m anders ook wel resetten voor je denk ik ,maar ik weet niet of ik een duidelijke diagnose uit mn systeempje krijg waar je wat aan hebt

heb een een ronde stekker onder de motorkap of een obd2 onder je stuur?

ik woon in assendelft das ook dichbij haarlem toch

Een ronde stekker onder de motorkap of een obd2 onder m'n stuur?

Ik ga even kijken, want die snap ik niet.

Assendelft is zeker in de buurt, wanneer zou je tijd hebben?

Link naar reactie

eeuh tijd haha ja das een goeie

nja eeh na t eten op een avond van de week of ander misschien volgende week zondag overdag (in de ochtend)

hangt ook even van t weer af denk ik t moet een beetje droog zijn he.

Link naar reactie

Uit laten lezen. Veelal is de computer zelf de boosdoener. Vervangen is dan de enige remedie.

Maar na uitlezen kan ook de melding welke wielsensor de fout geeft. Dan deze sensor vervangen. Succes.

Link naar reactie

Heb ook zo'n uitlees- en reset-ding en woon <10km van Haarlem (Bennebroek), een keer 's avonds langskomen is geen probleem.

zoals Ivo al meldt: kans is groot dat het een ABS-sensor is, niet al te duur onderdeel, en door een garage in een kwartiertje vervangen. Als het je ABS-computer is, wordt het een ander verhaal. :angry:

Heb overigens érg goede ervaringen met de dealer in Heemstede (Van Poelgeest), érg servicegerichte club!

Link naar reactie
eeuh tijd haha ja das een goeie

nja eeh na t eten op een avond van de week of ander misschien volgende week zondag overdag (in de ochtend)

hangt ook even van t weer af denk ik t moet een beetje droog zijn he.

Dank voor je aanbod, kies nu voor bennebroek :-)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.