Ga naar inhoud

autoradio JVC + isoconnector (miswiring)


evanschalm

Aanbevolen berichten

Na mij oude autoradio (Sony CDX-L480X) uit mijn BMW Z3 1.9 uit 1996 te hebben verwijderd, bleek in mijn auto een BMW connector (type BMW X18126) aansluiting te zijn bevestigd. Ik heb een nieuwe autoradio gekocht, type JVC KD-R621 (2011). De reden voor de aanschaf was de mogelijkheid om de display in de kleur amber te kunnen zetten, alsmede de USB aansluiting. Ik heb de radio via een ISO-connector (RAC 1000) bevestigd aan de radio en de BMW aansluiting van mijn Z3. De radio springt aan en geeft direct de melding "MISWIRING CHK WIRING THEN RESET UNIT", volgens de handleiding moeten de connectoren van de luidsprekers goed gecontroleerd worden aangezien deze mogelijk niet afgedekt zijn.

Ik heb alles veelvuldig gecontroleerd. De melding blijft terugkomen. Ik heb de vraag voor een oplossing neergelegd bij het Service Center van JVC, uiteraard nadat ik dit dit formum uitvoerig heb doorzocht. Het Service Center gaf eigenlijk geen enkele informatie waar ik iets aan had. Alle connectoren zijn aangesloten conform het schema zoals het ook op dit formun is neergelegd.

Hopelijk weet iemand een oplossing en kan mij helpen.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Welkom op het forum.

Controleer eens of de constante plus en de geschakelde plus het ook daadwerkellijk zijn.

Ik had de mijne kleur op kleur aangesloten en de radio hield de zenders niet vast,

constante en geschakelde plus verwisseld en hij deed het.

Link naar reactie

Hoi hoi,welkom hier.

Ik heb zelf een jvc kd avx77 ook via verloopkabel, bij mij zaten de draden wel goed, maar ik weet dat er leveranciers zijn van verloopkabels die de draden anders in de iso zetten.

Wat te doen:

Controleer eerst of de constante plus en de contact plus goed zitten.

Controleer of er op de accesoire schakeldraad (blauw) geen spanning komt vanuit de verloopkabel. Deze draad wordt nml gevoed vanuit de radio en mag niet gevoed worden vanuit de bmw/verloop kabel. Aangezien de antenne niet versterkt is en je er geen versterker in heb, heb je deze draad niet mogelijk.

Controleer of de massa op de juiste plek in de iso zit. Ik heb een keer meegemaakt dat die omgedraaid zat met een spanning.

Controleer in de handleiding van de jvc geschikt is voor vloeibaar dimmen vanuit de auto. Ik denk het niet, aangezien de mijne dat ook niet kan. Haal die draad dan los, als je je dashboard nml half gedimt hebt geeft die draad "halve" spanning wat een storing kan veroorzaken.

Ondanks dat men zegt dat de iso aansluiting standaard zou moeten zijn, valt het mij regelmatig op dat zowel verschillende autoradio fabrikanten als fabrikanten van de kabels de draden anders of ietsjes anders in de iso stekker plaatsen. Opel en Peugeot hebcben allebei iso, maar spanningen en andere draden zitten op andere plekken.

Succes. Als je nog vragen heb hoor ik het graag.

Groet

Leon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.