Ga naar inhoud

bmw te water?


Aanbevolen berichten

http://www.bmwmarine.com/index.html

ik kwam deze site tegen toen ik voor werk op internet naar gegevens van een 4.2ltr mercruiser diesel zocht

bleek dus een bmw motor te zijn.

ik wist al dat de nieuwe yanmar diesel 6 cylinders bmw motoren waren maar bmw heeft dus blijkbaar nog meer in de watersport gedaan.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
.

Dat zijn dus de beter boten :unsure:

(nooit geweten dat ze ook in de boten zaten, weer wat geleerd)

Link naar reactie

Heb nog ergens een petje

geinig hoor,ik heb wel eerder een bmw in een boot zien zitten maar dat leek toen meer een zelfbouw project.

maar nu denk ik dat het best wel eens een van die marine uitvoeringen geweest kon zijn.

vorige zomer hadden we een boot voor de deur met een 3 cylinder diesel bmw was ook wel geinig.

Link naar reactie

Ik wist het eerst ook niet. Totdat een vriend en bmw gek een bmw boot kocht. Het was een echte bmw boot van bmw marine op basis van een plancraft sabre. Schijnen er heel weinig van te zijn. Hij was in een hele slechte staat. Het is officieel geen plancraft omdat alle onderdeel nummers van bmw zijn. Dus ook de meters, complete staartstuk kabelboom etc etc. Nu anno een jaar lang restaureren vaart die weer als nieuw in geheel orginele staat inclusief de rood wit blauwe kleuren.

Link naar reactie

Met Henry Lloyd hebben ze ook een Yachtsport kleding lijn (ook voor andere sportkleding)

Ik zag dat in de showroom van AC Schnitzer.

Mooi design, dezelfde prijs als de bekende merken Jacks, truien, polo''s / rugbypolo's etc. maar veel exclusiever.

http://shop.bmwgroup.com/is-bin/INTERSHOP....vAAAAEuxaYL.df_

Link naar reactie
Zeilboten maken doen ze ook zelfs in samenwerkingsverband Oracle racing team en dan varen ze vooraan!wiki

gr Wout

hmm daar weet ik niet zoveel van ,maar ik vermoed dat dat samenwerkingsverband meer een soort van sponsoring is .

ik vond het geinig om te zien dat bmw motoren ook in het verleden al in de watersport werden gebruikt .

zo gaat het heden ten dage

Link naar reactie

yep

zoals wij wel eens zeggen "dat fluit tr over"

als je soms ziet wat voor vermogens er in lullige bootjes zit dan vraag je je wel eens af waar dat goed voor is haha

we hebben bv een klant met een van wijk sloepje ,en die heeft er ook zon dikke yanmar in ,dat spul loopt gewoon 40 km in t uur .

die watersportmotoren zijn trouwens vaak hoog in vermogen,maar mogen dit van de fabrikant vaak maar kort leveren.

ik bedoel dat er vaak beperkingen worden opgelegd wat betreft hoe lang je vol gas mag varen .

een 250 pk watersport dieseltje is voor beroepsgebruik bijvoorbeeld maar 150 pk ,maar mag dan wel 24/7 dat vermogen leveren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.