Ga naar inhoud

motor slaat af


Aanbevolen berichten

Gisteravond na een rit over de A1 van Arnhem naar Almelo volgende probleem gehad.

Na thuiskomst wilde ik de auto (Z3 6 cil 2.0) starten om de auto nog te verzetten.

Motor startte wel maar bij gasgeven sloeg hij af. Dit een paar keer achter elkaar.

Waar kan dit aan liggen?

Wie helpt mij verder?

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Als ik mij niet vergis de accu. Het kleine stukje heeft teveel gevraagd van de accu. Zelf ook ooit een keer gehad. Even aanduwen/slepen, eindje rijden en het probleem is opgelost. Wel even nieuwe accu halen en tot die tijd oppassen met stroomvreters laders mobiel/navigatiesysteem, alarm, etc.

Succes :rambo:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Als het de accu is, dan zou hij toch niet kunnen starten en gewoon blijven draaien

om vervolgens uit te vallen bij 't gasgeven.. anders heeft aanduwen ook weinig zin.. :)

Link naar reactie

Afslaan ná starten?

Voortbordurend op Widebody's antwoord: je startmotor draait dus wel gewoon?

Dan zit het 'm eerder (heb iets vergelijkbaars gehad) in de motorelectronica: gasklep, krukassensor, nokkenassensor....

Bij mij was vooral een defecte krukassensor (en een versleten gasklepschakelaar die ook niet meehielp) reden van slecht starten.

Sinds de sensor vervangen is heeft-ie een paar duizend km probleemloos gelopen/gestart.

Link naar reactie

Ik heb dit vroeger een keer gehad bij mijn eerste auto, het probleem zat toen in de spaninrichting (deze was defect) van de distributieriem, als deze niet op spanning wordt gehouden krijg je dus het probleem dat als je aan het gas komt de auto afslaat.

succes :kisstogether:

Link naar reactie

De 2.0 6L heeft geen distributieriem maar een ketting en die zou je dan moeten horen ratelen.

Ik zou al de zekeringen even nakijken en als er daar niets stuk is zou ik zeggen aan de computer hangen in een garage (merk of andere)alvorens te beginnen expirimenteren en zo de kosten nog hoger doen oplopen.Dan weet je dadelijk wat het is.

Link naar reactie

Ik denk zelf in de richting van een (vervuilde) sensor of een incidenteel probleem met de benzinetoevoer. Het probleem is dat hij het niet altijd doet. De laatste paar dagen geen last gehad, de motor loopt goed. Misschien dat er iets valt uit te lezen in de garage. Zou het ook vocht in de benzine kunnen zijn? Heeft iemand daar ervaring mee? Zit er een aftapmogelijkheid op het brandstofsysteem (of is dit alleen bij dieselmotoren?).

groet,

Dolf

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.