Ga naar inhoud

rechter wiel staat meer naar buiten toe


Vinn

Aanbevolen berichten

Hallo het viel me laast op dat mijn rechter wiel meer naar buiten toe staat.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Ook maakt mijn linker wiel mijn wielkas een beetje stuk dat mijn band tegen mn wielkas aankomt dus het plastic weg vreet.

Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Vinn, het is zo een beetje moeilijk om een diagnose te stellen. Heb je meer info over:

* Gaat het om je voor- of je achterwielen;

* heb je er wat plaatjes bij van links en rechts waarop we (goed) kunnen zien wat je bedoelt (liefst recht van voor- / achter met de voorwielen 'neutraal');

* of jouw ZZZZ ooit schade heeft gehad / schadevrij is;

* banden- / velgenmaat en ET waardes;

* spacers;

* verlaging (standaard / M onderstel / losse veren / schroefset);

* etc.

?

Met die gegevens wordt het al iets makkelijker. Overigens heeft jouw ZZZZ niet de standaard banden / velgen meer, maar zo te zien een grotere maat, dan is het sowieso niet zo heel vreemd dat die af en toe een hapje uit je binnenscherm nemen (is in de categorie: "wie mooi wil zijn moet pijn lijden")...

Link naar reactie

om mijn voorwielen.

Sorry maar ik zou dat allemaal echt niet weten heb hem ook gewoon zo gekocht met die banden er onder en heb ook geen idee of die verlaagd is oid. ik ga proberen betere foto's te maken.

Denk dat het verschil rond de 1 cm is

Link naar reactie
  • Administrator

Oh, maar geen zorgen; je hoeft ook zeker niet alles te weten.

Bandenmaten kun je zo van de zijkant van de banden aflezen, dus dat is alvast makkelijk.

Verlaging e.d. kun je mogelijk terug vinden in de autopapieren, deze is toch uit Duitsland geimporteerd? Als het in Duitsland is gebeurd staat het waarschijnlijk op de "Fahrzeugbrief" die waarschijnlijk nog bij je papieren zit. Als die velgen er in Duitsland al onder zaten staat dat daar ook op als het goed is (dan zijn ze 'eingetragen').

Op basis van het chassisnummer kun je bij BMW alle opties vragen, dan wete je bijvoorbeeld of de ZZZZ een M onderstel heeft.

Spacers zie je zo zitten (schijf tussen velg en remschijf) als je tussen de spaken doorkijkt. Dat is makkelijk met jouw velgen; ruimte genoeg tussen de spaken :lachen:

Maar als gezegd: je hoeft echt niet alles te weten hoor, wat goede foto's en bandenmaten zouden een antwoord waarschijnlijk ook al makkelijker maken.

Link naar reactie

ja klopt heb hem nog niet zo lang.

Alleen geen garantie erbij dus helaas...

En ook is het minder dat het meer dan 100 km rijden is...

Ik zal nog even foto's maken zodra ik er even tijd voor heb

Link naar reactie

Ik hoor net van een oude rot in het vak hoe je een en ander kan controleren of je voorwielen teveel toespoor hebben. let op !! dit is geen uitlijnen.

Men neme twee panlatten en legt die op elkaar en zet ze vervolgens aan de voorkant tussen de wielen zet een potlood streep op de onderliggende lat en ga vervolgens naar de achterkant van de wielen en leg de latten weer op elkaar.

ligt de streep weer gelijk dan staat het toespoor op nul,Een verschil naar links of rechts zou betekenen dat de wielen teveel in of uit staan.

Een en ander kan de verklaring zijn dat je wiel teveel naar buiten staat, Wat je ook nog kan doen is je rechterwiel optisch recht zetten en dan kijken of je linkerwiel teveel naar buiten komt, Is dat het geval dan moet je de auto zeker even laten uitlijnen.

Link naar reactie

Ik zit even naar je foto,s te kijken en het lijkt wel of jou wielen in zijn totaliteit iets verder naar buiten staan ,Ik ben even naar de mijne gaan kijken maar die staan verder naar binnen.

wat me wel opvalt is dat het linker wiel verder naar buiten staat, maar dat kan aan de foto liggen, Heb je er soms spacers tussen zitten?

Wat ook nog gezichtsbedrog kan zijn is het feit dat de bumper schuin naar binnen loopt.En dan lijkt het of het wiel scheef staat.

Link naar reactie

zou iemand een foto kunnen plaatsen van een band met en zonder spacers? dat ik het even zeker weet want ik heb nu echt geen idee.

hier nog een foto van de voorkant

03052011321.jpg

en sorry hier staat rechter maar het is dus de linker die naar buiten staat.

Link naar reactie

Had ik het toch goed gezien :thumbup: Ik ben nog eens wezen kijken bij de mijne we heben de zelfde bandenmaat en de mijne staan wel twee centimeter meer naar binnen, Dat zou kunnen betekenen dat er bij jou spacers tussen zitten.

En dat verklaart ook waarom je binnenscherm wordt opgevroten.

Dus even een wiel eraf halen en weet je het zeker.

Link naar reactie

Denk dat dit geen spacers zijn toch?

Maar of er wel of geen spacers tussen zitten het is toch niet normaal dat die andere band paar cm naar buiten toe komt? en je binnenscherm opeet??

die oorzaak /oplossing zou ik graag willen weten

20052011001001.jpg

Link naar reactie

Nou , nog maar eens naar buiten gelopen ,Maar jij hebt ook andere velgen ik heb 108,s maar ik vind de ruimte tussen de schijf en velg beduidend groter dan bij mij het lijkt wel of er bij jou toch iets tussen zit.

Maar om helemaal zeker te zijn dat er niks mis is zou ik toch zo snel mogelijk een garage opzoeken om eens naar de voor as te laten kijken.

Merk je niks met rijden ? trekken naar links of rechts? ook tijdens het remmen, Kan je het stuur onder het rijden loslaten enz enz

Link naar reactie

dankjewel voor de tip!

het zwarte is even dik.

alleen het zilvere van de velg is gewoon veel dikker dus andere velg zou ik haast zeggen :S precies de afstand die hij naar buiten toe staat.

Ik heb geen garantie maar ik neem aan dat de dealer dit niet kan maken???

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.