Ga naar inhoud

vrijlooplager startmotor aandachtspunt?


GuidoK

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier ooit problemen gehad met een defect vrijlooplager in de startmotor (zeg maar het vrijlooplager wat om de bendix zit)?

Als ik mijn auto soms start, dan hoor ik soms even een soort hoge slis op het moment dat de motor aanslaat (ongeveer 1/4 seconde lang).

Vooral als ik 'm in de garage start valt het me op (dan hoor je geluiden van de motor natuurlijk extra goed)

Het klinkt niet alsof er iets structureels aan het kapotgaan is, maar ik ben als technisch geïnteresseerde natuurlijk een beetje alert op allerlei bijgeluidjes :wub:

Het kan natuurlijk ook wat anders zijn :)

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jij hebt blijkbaar de zelfde ziekte als ik,namelijk constant naar bijgeluiden luisteren en dan denken dat er iets stuk zal gaan als je het niet dadelijk oplost. :)

Link naar reactie

Bij mij is het ook voornamelijk als de motor koud is / eerste keer starten.

Goed om te weten dat meerdere mensen zich hier enigzins in kennen zonder dat ze er gelijk grote problemen mee hebben gekregen.

Maar Misschien toch maar eens de startmotor losmaken als ik in die regionen bezig ben met m'n gereedschapsetje. :thumbup:

Startmotortje reviseren/schoonmaken kan nooit kwaad en is doorgaans maar een uurtje werk :lol:

Uit nieuwsgierigheid kijken of dat het was :P

Link naar reactie

Op dat probleem lijkt het iig wel ja.

Maar iedereen daar zoekt het in het tandwiel/pinion.

Ik denk dus dat het aan het vrijlooplager ligt, omdat je het net hoort als ie aanslaat, en de relaisvork het pinion nog op het hoofdtandwiel heeft gedrukt.

Maar aangezien ik daar de term vrijlooplager niet voorbij heb zien komen (en er maar 1 persoon z'n startmotor heeft laten schoonmaken), denk ik dat niemand daar weet dat er een vrijlooplager inzit, of wat dat überhaupt is :P .

Maar het komt dus meer voor, en er zijn geen drommen met mensen met kapotte startmotoren, dus heel kritisch is het iig niet. Da's altijd fijn om te weten :thumbup:

Link naar reactie

Hey dat is toevallig.

De mijne doet het ook soms bij een koude start.

Ik heb nog niet gekeken of hij gemakkelijk is gemonteerd maar ik zal hem ook eens er onderuit halen.

Mij dunk dat een likje vet de oplossing al is.

Gr Marcel,

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Heeft iemand hier ooit problemen gehad met een defect vrijlooplager in de startmotor (zeg maar het vrijlooplager wat om de bendix zit)?

Als ik mijn auto soms start, dan hoor ik soms even een soort hoge slis op het moment dat de motor aanslaat

Heb ook een tijdje rondgereden met dit probleem, gisteren uiteindelijk naar de garage geweest....startmotor vervangen enalles weer ok!

Link naar reactie

Voor mensen die kennelijk toch zoeken naar dit probleem:

Ik heb het al een tijdje geleden opgelost door de startmotor te reviseren (3 a 4 uurtjes werk vanwege perfectionistisch gepruts...).

Zie mijn voorsteltopic:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=10173&st=100&p=249036entry249036

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.