Ga naar inhoud

Meilenwerk Stuttgart


Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend naar Stuttgart gereden met de Z3 en samen met 2 andere auto's van een bekend ander merk. :blink:

Vrijdag :

aankomst.

Verblijf in Hotel Hirsch in Leonberg onder de rook van Stuttgart en zeer redelijk geprijst. (€327 halfpension, 3 nachten).

Zaterdag: Meilenwerk Stuttgart.

Groter dan in Dusseldorf en gehuisvest in de ruimten van een voormalige Luchthaven.

Zondag;

Porsche museum. Nieuw en schitterend vormgegeven

Maandag : Bezoek Porsche Fabriek.

Een aanrader voor een ieder die iets met auto's heeft. Je wandelt met gids door de fabriek om te zien hoe de diverse modellen veelal handmatig in elkaar worden gezet en daarna nog een bezoek aan de motoren assemblagehal.

hieronder een korte fotoreportage.

MEILENWERKE (buiten op de parking van bezoekers stonden ook bijzondere exemplaren tussen.)

img0264ny.jpg

img0265oz.jpg

img0266nq.jpg

img0267q.jpg

img0270ba.jpg

img0271ig.jpg

img0275axw.jpg

img0277eh.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Misschien beetje domme vraag, maar wat is meilenwerk precies?

Ik heb de site wel gevonden, maar geeft weinig duidelijkheid.

Zijn die auto's te koop? is het een museum?

Ze noemen zichzelf een forum, maar dat is ongeveer vrij invulbaar :blink:

Het ziet er wel leuk uit.. :D

Link naar reactie
Misschien beetje domme vraag, maar wat is meilenwerk precies?

Ik heb de site wel gevonden, maar geeft weinig duidelijkheid.

Zijn die auto's te koop? is het een museum?

Ze noemen zichzelf een forum, maar dat is ongeveer vrij invulbaar :scratchchin:

Het ziet er wel leuk uit.. :thumbup:

Meilenwerk bestaat uit autohandelaren/merkendealer met garage die zich hebben verenigd in een gebouw. Hierin zijn diverse exclusieve merken te koop maar daarnaast vinden diverse klassiekers er een beschermd plekje om te verblijven omdat hun baasje geen garage of i.d. heeft bijvoorbeeld. ook is er bijv. een restaurant, kledingzaak en diverse zaken in poetsmiddelen.

Link naar reactie

Leuk tripje, maar Mercedes Museum overgeslagen? Is ook de moeite waard, zowel qua gebouw als qua collectie. Nog los van de huidige modellen, het zijn wel de uitvinders van de auto geweest. Ik had het destijds wel in mijn tripje zitten (is ook nog ergens een topic over). :scratchchin:

Link naar reactie

Sorry Ivo, maar we zijn tijdens Munchen II naar het Porsche museum geweest en er was maar een woord voor: paupertent.

Vergeleken met het BMW museum en BMW welt die we een dag ervoor hadden bekeken is het een soort ikea. Ik had Porsche daarvoor boven BMW gerangeerd qua merkstatus, maar ze vielen tot beneden Audi. Helemaal niks die tent. Porsches zijn voor mij een soort Ikea autos geworden sindsdien al vind ik de Cayman nog steeds de mooiste QP die er is.

Link naar reactie
Sorry Ivo, Porsches zijn voor mij een soort Ikea autos geworden sindsdien al vind ik de Cayman nog steeds de mooiste QP die er is.
Helaas Ivo .. Ik ben het helemaal met Bart eens ....

Ik ben destijds ook naar het oude museumpje geweest waar in een soort pijpenla ca.35 auto's in rij stonden. Ik vond dat toen niet passen bij het merk.

Zoals sommigen weten bekoren mij de "eierkokers" niet echt tenzij het een GT3/GT2 is.

Ik ben nog steeds het meest gecharmeerd van de Porsche van 1970-1989. (in het bijzonder de wit/groene carrera RS :( :box: )

Ik ben naar het museum niet gekomen voor het gebouw maar voor de auto's en de historiek. Zeker kan ik de helft links laten liggen maar als ik dit bijv. vergelijk met VW's AUTOSTADT dan vind ik de combinatie P-museum met een fabrieksbezoek een waar feest.

Helaas kan ik niet zeggen dat ik bij BMW-Welt ben geweest maar ditga ik zeker doen na jullie aanbeveling. Daarna zal ik jullie mijn vergelijk geven..

Link naar reactie
Wat is die zwarte porsche daar bovenop?

Een 968 shooting break?!? :(

(met raar deurtje?)

Nee is een verlengde 928.

Stond in de galerij Porsche exclusive met bijzondere exemplaren. Deze valt ook in de categorie u vraagt wij draaien....

Link naar reactie
Deze valt ook in de categorie u vraagt wij draaien....

Het scheelt wel als degene die vraagt meneer Porsche zelf is. :(

Het is de 928 Studie H50, uit 1987.

Auch ein Porsche will mal mit Familie verreisen. Und so hat sich Professor Ferry Porsche einst ein besonderes Fahrzeug bauen lassen - einen Porsche mit vier Türen und vier Sitzen. Der 928 is das geworden, was sich der Firmenchef von seinen Technikern und Ingenieuren gewünscht hat: ein komfortables Familienauto. Und trotzdem ist er ein Porsche.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.