Ga naar inhoud

Z4 QP in Belgische Rally's


Aanbevolen berichten

We hadden het er gisteren nog over, na onze Limbo verkenningsrit.

Sinds vorige week neemt Guino Kenis, een BMW-verdeler uit Turnhout, deel aan het Belgisch Rallykampioenschap met een Z4 MQP. Dit is een ex-circuit racewagen, gebouwd voor het GT4 kampioenschap, volgens BMW Motorsport specs. Nadat BMW zelf een GT4 versie bouwde van de M3, stonden die Z4's wat stof te vergaren in de garage. (hij heeft blijkbaar nog 2 bodies staan).

032b.jpg

Afgelopen weekend nam ie deel aan de TAC Rally in Tielt, waar hij het in de categorie opnam tegen een aantal Porsches 997 Gt3s en een Nissan 370Z. De overwinning was voor de Nissan, de Z4 viel twee proeven voor het einde uit.

37c22fe998ef51a0bba789868bda1887.jpg

De Z4M is nog steeds uitgerust met een standaard versnellingsbak, maar wel met een 385pk motor en een regelbare Moton-ophanging. (Nl-fabrikaat :foto: ). De tegenstand is al verder geevolueerd, maar de Z4 zal in de komende weken nog een aantal verbeteringen meekrijgen en zal dan hopelijk meedoen voor de zege in de GT categorie.

3019.jpg

De snelste achterwielaandrijver was Andy Lefevre met een E46 M3 op een 6e plaats. Deze BMW heeft een +400pk sterke Hartge motor en tractiecontrole. Een raket met een geweldige sound <_<

photo64.jpg

Met dank aan de fotografen voor het ontlenen van hun prima foto's

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De snelste achterwielaandrijver was Andy Lefevre met een E46 M3 op een 6e plaats. Deze BMW heeft een +400pk sterke Hartge motor en tractiecontrole. Een raket met een geweldige sound :rolleyes:

Gaaf @ Z4. :thumbup: :thumbup:

>400PK .. Goeiemorgen, daar is de Tank S Rally hier boven in NL niks mee. 350Z'jes mogen bijna niks veranderen, aan de motor enz. omdat het standaard al zo'n 300PK had (toch?)..

Link naar reactie

Toen ik je erover hoorde vertellen zaterdag dacht ik "Z4 coupe als rallywagen?" B) Op de een of andere manier vind ik 'm te laag of zo, weet niet. Komt ie wel een beetje goed mee in de rallies waar hij meedeed tot nu toe?

filmpjes met YT tags

De offtopic posts heb ik maar even onzichtbaar gemaakt. :newblush:

Link naar reactie
Komt ie wel een beetje goed mee in de rallies waar hij meedeed tot nu toe?

De offtopic posts heb ik maar even onzichtbaar gemaakt. ;)

Zoals ik al zei, is er nog ruimte voor verbetering. Als je nu bij GRT in Houthalen zou langsgaan, zag je een M3 e36 met Drenth sequentiële bak, Proflex ophanging, etc. :thumbup: (Wordt in opdracht terug opgebouwd, ik ontving alvast een uitnodiging voor de maidentrip te copiloteren B) )

De Z4 mist op zijn minst nog zo'n gearbox en een open uitlaatlijn. En te laag ? Ze hebben em 10 cm hoger gezet, want ie stond in circuit modus :D Ik zie d'er wel iets in, of ie echter de Porsches en Nissan aankan, moet zich nog uitwijzen.

En betreffende de off-topics zie ik dat we mekaar blindelings verstaan :P

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.