Ga naar inhoud

Orginele carkit inbouwen


Cruise

Aanbevolen berichten

Ik heb een Z4 uit 2007 en daar wil ik graag een originele BMW bluetooth carkit in zetten.

Zover ik het nu kan zien heb ik geen telefoon voorbereiding o.i.d.

Doel is om te voldoen aan handsfree bellen en het moet makkelijk werken...

Dus ik denk niet aan het systeem waarbij gebruik wordt gemaakt van een snap in adapter...

Heerft iemand dit al eerder gedaan en wat zijn de ervaringen?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Een goed alternatief is de Seecode Vosser Bluetooth carkit voor op je binnenspiegel.

Snel te installeren (1 min.), werkt uitstekend en is veilig.

Heb er zelf een in mijn Z3.

1246624867.jpg

Link naar reactie

Een spiegel met carkit is voor een Z4 geen optie aangezien in de originele spiegel de zender voor de afstandsbediening zit en je alarm-LED.

Een originele BMW bluetooth carkit heeft altijd een snap-in adapter in de klep van het opbergvak tussen de stoelen om je toestel op te kunnen laden, en voor een betere ontvangst via een externe antenne. De bediening van de telefoon gaat dan via je radio of via de knoppen op je stuur als je die hebt, of via je toestel zelf natuurlijk.

Aangezien je Z blijkbaar heeft geen voorbereiding voor inbouw van een carkit heeft zou ik er niet aan beginnen. Mijn Z4 heeft een originele bluetooth carkit, maar ik vind de bediening daarvan niet handig. Daarnaast wil hij niet met elk toestel automatisch koppelen. Ik gebruik b.v. een Nokia 3110c en dat gaat prima, maar met een Nokia N97 mini koppelt hij niet automatisch maar moet je elke keer handmatig koppelen.

img_princ_parrot-ck3100-lcd_jpg_100x100_q85.jpg

Ik zou er een Parrot carkit inzetten. Die heb ik in mijn 5-serie, is veel goedkoper, en veel handiger in het gebruik. Die koppelt altijd met elk toestel. Je moet dan wel een losse lader nemen, en je het geen externe antenne, maar dat is een cabrio al helemaal geen probleem.

Link naar reactie
Een spiegel met carkit is voor een Z4 geen optie aangezien in de originele spiegel de zender voor de afstandsbediening zit en je alarm-LED.

Je heb de Seecode ook in de uitvoering voor op je stuur i.p.v. op je/over je binnenspiegel.

14.jpg

Maar dat is zeker weer niet handig met je overige stuurbediening :angry:

Met een Z3 heb je dat gelukkig niet :thumbup:

Link naar reactie
Heeft iemand een idee wat ik allemaal nodig heb aan aansluit kabels om de parrot via het stuurwiel kan bedienen?

http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/d6...-bediening.html

en http://www.parrot.com/uk/support/onlinehelpguides/unika

Ik heb de Parrot MKI9000 geinstalleerd in mijn auto (zie hier). Ik heb alleen niet de stuurwielbediening gekozen, omdat de afstandsbediening op een makkelijk bereikbare plek is gemonteerd.

Link naar reactie

Ik heb een tom tom live 1005 met bluetooth en door Ruud van een vaste plek voorzien naast de tunnel console. Met mijn HTC hero werkt dat perfect en je heb een gratis navigatie systeem bij, Voor 256 euri klaar......en het werkt echt perfect in de ///QP

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.