Ga naar inhoud

Welke rolbeugels op m'n '96 Z3?


Matty

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een set rolbeugels monteren op m'n '96 Z3, nu zitten daar geen montage punten op voor de OEM beugels wat mijn keuze enigszins beperkt. Ik NL kwam ik via marktplaats de volgende set tegen:

beugels.png

Kosten: €399,- (Auto Bartho Braat)

Ik vind dit wat aan de dure kant, dus ben ik gaan zoeken op o.a. ebay en daar kwam ik het volgende tegen:

beugels%202.png

Kosten $129,- + $75,- om ze naar NL te sturen (komt uit op +/- €145). Lijkt me een veel betere prijs dan €399,- alleen kan ik nergens de importheffing op auto onderdelen uit de US vinden? Ik heb het een en ander gelezen, maar de uitkomst verschilt steeds. 10% + 19% BTW heb ik gelezen, maar ook 20%, 25% en 30% + BTW. Heeft iemand van jullie ervaring met het bestellen van auto onderdelen uit de US?

De zelfde set kan ik overigens ook vinden via ebay uit de UK, de prijs is dan €185,- + €22,- verzendkosten. Uit de UK betaal je als ik het goed heb geen importheffing toch?

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Ron, thanks. Denk dat het i.v.m. de zekerheid m.b.t. belastingen etc. UK gaat worden. Neemt niet weg dat ik nog steeds geïnteresseerd ben in ervaringen van forum members in de US.

Link naar reactie
Bel Ruud (Roodkapje) even, hij heeft er ook nog een liggen, weet niet zeker of hij hem te koop heeft :rolleyes:

Thanks, hij heeft hem idd nog liggen alleen is deze wel ruim €100,- duurder dan de exemplaren in het buitenland... Ik denk er nog even over na

Link naar reactie
  • Administrator
Then you will have to buy the hoops, but you will have the proper kit.

Doesn't fit in a 96'er, only 97 and later models.

You can have them fitted, but you need to glue them to the car :thumbup:

Link naar reactie

Thanks for the links, but I'm not going to weld the OEM rollbars to my Z3. I'm especially looking for the "cosmetic one-part rollbar set" which I mentioned above.

Link naar reactie
Neemt niet weg dat ik nog steeds geïnteresseerd ben in ervaringen van forum members in de US.

Mijn ervaringen van een kleine 15 jaar online inkopen zijn wisselend: het blijft Russische roulette wat wel/niet 'ongeschonden' (lees: zonder invoerheffing) door de douane komt... Met auto-onderdelen ben je vaak de pineut, omdat de pakketjes groot/zwaar zijn. Ervaring leert dat kleinere paketten/enveloppen er soms nog wel doorheen glippen.

Ook wil het wel eens korter/langer duren voor de douane een beslissing neemt over wat die invoerheffing moet zijn; mijn (on-topic! :angry: ) rolbeugelpretpakket heeft een week bij de douane op Schiphol gelegen en komt vandaag/morgen eindelijk binnen!

Een paar maanden terug dacht ik een onderdeel te kopen dat ónder de invoerheffingsgrens lag, toen kwam ik er 'the hard way' achter dat onze "leuker kunnen we het niet maken" Belastingdienst de verzendkosten :P óók meetelt in de waardeberekening. :muur:

Kán dus nuttig zijn om per 'slakkenpost' te laten sturen in plaats van met een (duurdere) koerier...

Ik reken gemakshalve met 25% toeslag, dan valt het meestal wel mee.

Officiële tarieven/getallen vind je hier: http://www.douane.nl/particulier/interneta...1.html#P35_2580

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.