Ga naar inhoud

hinderlijke paneelresonantie


GuidoK

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn interieur ergens aan de achterkant een paneelresonantie die bij tijd en wijlen hinderlijk is.

Vooral bij bepaalde noten van de muziek (als ie een beetje hard staat) en bij acceleratie als je bij ca. 125km/u naar de 5 schakeld.

Is dit een bekend euvel?

Zo op het gehoor komt het dus ergens achter tussen beide stoelen of achter de passagiersstoel vandaan.

Heeft iemand met een z4 hier een vergelijkbaar probleem?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Ik heb in mijn interieur ergens aan de achterkant een paneelresonantie die bij tijd en wijlen hinderlijk is.

Ook als je door een kuil of iets dergelijks rijdt ?

Ik heb dan dat het windschotje tussen de beugels (achter de stoelen) resoneerd.

Link naar reactie

Als bij mij de kap lange tijd dicht is geweest, wil dexe bij de eerste keer openen niet in de vergrendeling achter het windschot vastklikken. Als dat zo is, dan resoneert dat bij mij. Even de voorkant van de kap in de vergrendeling drukken en weg rammel.

Link naar reactie

nee, het is niet als je door een kuil rijdt. Dan hoor je soms het scherm van de navi een beetje trillen, voor de rest geen rammels op dat vlak.

Dit is echt een resonerend stuk plastic op bepaalde tonen.

Ik denk dat ik misschien een keer een cd'tje moet branden met verschillende tonen die wat langer aanhouden zodat ik rustig op zoek kan gaan.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

In mijn Z4 heb ik heel af en toe ook last van enkele resonanties/rammeltjes:

- De gordel van de bijrijder tikt tegen het binnenpaneel aan, oplossing: iets verleggen, over de stoel bijv.

- De speakerafdekking en/of de speaker zelf kraakt een beetje, oplossing: speakerafdekking er af en terwijl je muziek aan hebt waarbij het zich voordoet met je vinger langs de rand van de speaker voelen/drukken tot het ophoud. Op die plek iets tussen steken.

- Het windschot, oplossing is verwijderen en/of het kliksysteem goed inspuiten met WD40, hierdoor worden de passingen iets nauwer en glijden delen beter over elkaar.

- Het kleine windschotje in de rolbeugel van de bijrijder, oplossing: weer even goed op z'n plaats duwen.

- Ook een gebroken veer kan overigens klinken als interieurgeluid. Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik zie het hier op het forum wel eens voorbij komen.

Succes en post ff je resultaat, ik ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb in mijn interieur ergens aan de achterkant een paneelresonantie die bij tijd en wijlen hinderlijk is.

Vooral bij bepaalde noten van de muziek (als ie een beetje hard staat) en bij acceleratie als je bij ca. 125km/u naar de 5 schakeld.

Is dit een bekend euvel

portieren isoleren en achterschermen maakt een wereld van verschil :thumbup:l,En noten kun je niet horen, tonen wel :ok:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.