Ga naar inhoud

De N52 motor 2.5 si en 3.0 si (N52B25 en N52B30)


mohikaan

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Die met een zwarte afddekking zijn nieuwer dan die met een zilveren afdekking. Die met een zwarte afdekking zou op een enkel punt verbeterd moeten zijn ten opzichte van die met een zilveren afdekking.

Maarrrrrrr, mijn 2.5si had een zwarte afdekking en die was (understatement van de eeuw) op motorisch gebied niet echt probleemvrij. Meer info vind je ook op het Duitse forum door even op klackern (of klakkern?) / nageln te zoeken.

Link naar reactie

Thanks Maurits...voor wat ik zo zie is de zwarte afdekking vanaf eind 2006/ begin 2007 gekomen. Heb nog niet kunnen vinden wat dan de verbeteringen zijn...

Zal het binnen afzienbare tijd wel aan den lijve gaan ondervinden denk ik ;-)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dat laatste zou een verklaring kunnen zijn: zo kon je in ieder geval in Belgie bijvoorbeeld van de 2.5si ook een geknepen versie kopen die dan 211 pk leverde. Dat verschil van 7 pk was om fiscaal technische redenen interessant, met name voor leaserijders als ik het goed begrepen heb ...

Ik heb zo'n geknepen BE auto, iemand een idee of dit te herstellen is naar de originele 211 pk en of ik dit zou merken bij het rijden?!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Is er al iemand bekend, die zijn Z4 N52B25 2.5i 177pk naar een 2.5si 218pk heeft "omgebouwd"?

Voor de N52B30 motor wordt dit wel vaker gedaan, vooral in de 3(25i) en 5(25i) series wordt de motor d.m.v. een ander spruitstuk en software aangepast. Het klinkt volgens mij makkelijker dan het is, maar bij Mosselman turbo kan je hiervoor terecht.

Zelf heb ik al een spruitstuk georganiseerd met extra disa klep van een 325i 218pk. (en daarmee 3 kanaals i.p.v. 2 kanaals)

Alleen nog niet het lef gehad om de Z4 aan te passen op software matig niveau (je motor management zal maar blokkeren!).
De 2.5si stekker (die gewoon aan de binnenkant van het spruitstuk zit geklemd) daagt me wel elke keer uit als de motor kap open staat.

Heeft er iemand nog een idee of weet iemand er meer van?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.