Ga naar inhoud

Dagrijverlichting inbouwen


dickey

Aanbevolen berichten

Ik heb er een lichtmodule van X-Style ingezet. Je kunt dan zelf het volledige lichtgamma programmeren. Welke lampen aan bij ont- en vergrendelen, dagrijverlichting, coming homeverlichting ....You name it, en je kunt het instellen. Fluitje van een centje de inbouw van deze module.

Sorry voor de re-quote, maar dit is eigenlijk exact waar in naar op zoek ben! Ik wens AE's te installeren en te laten fungeren als DRL (omdat ik dat mooi vind). Onlangs reed ik in Nederland op een zonnige dag door een bosrijk gebied. Op een kruispunt wilde ik ninksaf terwijl uit de tegengestelde richting een auto onder de bomen doorreed, ik stond op een open plek, in de zon. Doordat die wagen geen ontstoken lichten had, en bovendien een zwarte wagen was, had ik die totaal niet zien aankomen. Ondanks het feit dat ik compleet in fout zou zijn (er was gelukkig geen ongeval, hij had mij wél gezien omdat mijn lichten ontstoken waren!), deed me dat toch realiseren dat die DRL's zulke domme ongevallen kunnen vermijden.

Maar effe terug on topic: JK-Z4-3.0i, welke module is dit en waar kan ik daar meer over lezen? Ben hier bijzonder in geïnteresseerd!!

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De lichtmodule interesseert me wel, het enige wat ik nog niet goed begrijp: op de website staat dat je allerlei lichtfuncties kan instellen. Maar hoe doe je die instelling dan? Ik zie geen enkel knopje op de module (op de foto's) moet dit dan door de garage worden geprogrammeerd? Hoe heb jij dit gedaan?

Link naar reactie

je krijgt er een beschrijving bij

dont worry,komt allemaal in orde,alleen denk ik dat wat jij wilt,de lampen al aan wanneer je de auto opent en weer uit als je m afsluit iets anders zullen gaan werken als je zou willen.

ik heb nu ;alarm eraf en deuren los,drl en knippers aan,gaan uit als je start,dan gaat drl voor aan en achterlichten,zodra de xenons ook gaan branden gaat de drl weer uit,en in de bocht wanneer je knippert gaan de drl,s weer even aan (beide) etc etc.

Link naar reactie

Inderdaad de lichtmodule van X-Style. Hiermee kun dat wat jij wilt heel eenvoudig instellen, Ik heb zelf de mistlampen voorzien van LED lampen, en deze samen met de achterlichten als dagrijverlichting ingesteld. Als je het dimlicht aanzet of via de schemerschakelaar automatisch aangaat dan gaat de dagrijverlichting uit en de normale verlichting aan. Inbouw is een eitje. Module via Ebay gekocht voor ca. EUR 150,=.

Je kunt trouwens nog veel meer instellen met deze module zoals 3x knipperautomaat, follow me home, licht bij ontgrendelen etc.

Link naar reactie

Ik denk dat dit is wat ik zoek :)

Het is alleen nog niet helemaal duidelijk hoe de instelling juist gebeurt, maar dat zie ik dan wel weer :)

Bedoeling is dat de angel eyes op de dagrijlichten worden aangesloten en dan worden de AE's gebruikt voor follow-me home + drl's. Ik neem aan dat dit mogelijk is in plaats van de mistlichten?

Link naar reactie

Je kunt alles zelf instellen, dus wat jij wilt kan ook. Instellen gaat via de intervalschakelaar van de ruitenwissers en dan met je richtingaanwijzer links.rechts. Lijkt ingewikkeld, maar is het niet. Er zitten een prima handleiding en inbouwinstructies bij.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.