Ga naar inhoud

Herboren


Blackwwz3

Aanbevolen berichten

Aangezien ik een aantal forumleden die ik bij Ruud heb gezien had belooft te laten weten wanneer mijn z3 weer rijdbaar zou zijn, hier dan het bericht.

In november/december vorig jaar toen er zoveel sneeuw lag, viel het me op dat de mat van de bestuurderszijde erg nat was. Och je denkt dat komt door de sneeuw. Vrouwlief beaamt dat. :m:

Mat te drogen gelegd en paar dagen later toch weer even een rondje. Weer met natte voeten. Jullie raden het al, Vrouwlief zei tegen me: moet je maar niet instappen met sneeuwschoenen( poeh, ik wist zeker dat dat niet het geval was). :angry:

Maar even laten betijen, vochtvreter erin, die ik bijna dagelijks kon gaan legen. Het was onderhand kerst geworden. De auto bij moeders gezet in de garage, normaal staat die nml onder de carport, maar met al dat vuurwerk bij mij in de straat durf ik het risico niet te nemen ondanks dat er een hardtop opzit.

Ik kan er maar slecht tegen als ik me ZZZ niet in de buurt heb, dus 5 januari ga ik hem toch maar bij moeders ophalen. Ik stap in de auto en hij was al beslagen. Toen wist ik het zeker, het lag niet aan me schoenen. ^_^

Bij thuiskomst auto op carport, deurdorpel erafgehaald en met me hand onder de bekleding gevoeld.

En ja hoor, niet vochtig maar zeiknat. het was net of ik me handen onder de kraan had gehouden. :o

Je weet dan genoeg, je heb een lek, maar waar? Zoek maar. En verder, wat te doen met die natte auto?

Een avond over nagedacht, even telefonisch contact gehad met Ruud, die gaf het advies hem vanhet voorjaar open te zetten. Maar ja zolang wilde ik niet wachten, want ik wist niet hoe lang het water er al inlag en het stonk nog niet. Tevens was ik bang dat die met wachten wel ging stinken.

De volgende avond alles eruitgehaald, stoelen onderkant dashboard en bekleding etc etc.

Wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Ik hoefde alleen nog maar naar de dierenwinkel te gaan voor een paar goudvissen met voer en ik had een vissenkom zoveel water lag erin!! ;)

Resultaat: op de bodemplaat aan beide zijden per kant 1 cola fles van 1,5 liter uit gehaald, en een klein beetje opgedept. Uit de bekleding voor 2 liter geperst, en de bekleding van achteren een half litertje, Alles naar boven op zolder, icm verwarming en open dakramen 3 weken laten drogen.

Op de zaterdag de tuinslang op de auto gezet en de vrouw erin gezet!

Ik had bij Ruud geïnformeerd waar het evt kon lekken, hij zei gelijk aan de achterzijde bij de aansluiting van de softop op de carroserie, gekeken, maar zag daar geen watersporen, ik ging meer uit van de A-Styl. Na een kwartier intensief sproeien op de a styl had ik een theelepeltje water aan iedere zijde, dat gaf dus niet die erg grote hoeveelheid die ik eruit had gehaald. toen naar de achterkant. Ik zat te sproeien en me vrouw keek waar ze het water zag komen aan de binnenzijde. Hooguit 1 minuut sproeien en ze reageerde alsof de auto te water was gegaan :( klere wat was de achterzijde lek.

Alles weer afgedroogd en afspraak gemaakt bij Ruud, voor afkitten.

Ik ernaartoe met alleen een stoel en verder alles kaal van binnen. Wat een herrie maakte dat, het leek wel of ik in een raceauto op het circuit zat!

Samen de kap aan de achterzijde losgehaald en de oude kitlaag verwijderd. Wat een k... klus is dat, zeker omdat de vorige eigenaar al een keer had laten afkitten en dat was ongeveer 3/4 jaar geleden, dat hadden ze echter van onderen tussen kap en carosserie ingespoten. Was niet te doen dat verwijderen!!! Ik neem de volgende keer gewoon een nieuwe kunstof strip, want we zijn denk ik met zijn tweeën wel 2,5 uur bezig geweest met alleen de oude kit te verwijderen !!!! B)

Ruud heeft na het schoonmaken 2 nieuwekitlagen tussen kap en strip en tussen strip en carroserie gemaakt.en de kap weer teruggemonteerd. <_<

cimg2291p.jpg

Hopsakee naar huis.

Weer die vorst, dus durfde niet af te gieten. Afgelopen zaterdag is het me dan gelukt, de hele zondag weer alles opgebouwd. Gelijk alle rubbers van de carosserie vervangen, behalve dan de vooruit, want die zit gekit en wacht ik mee tot van de zomer op advies van Ruud.

Al met al moet ik hem nu nog wassen en poetsen en dan staat die weer netjes te blinken!

Was heerlijk afgelopen maandag weer de 1e rit in de dichte ZZZ!!

Hierbij nogmaals dank aan Ruud voor de antwoorden en oplossingen/reparatie en aan iedereen die belangstelling heb getoond! :P:lol:

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat geeft tenminste weer een gerust gevoel als het gaat regenen.

Wat een apart probleem had deze nog niet eerder gehoord maar komt blijkbaar toch wel voor.

Top dat alles weer ok is.

Succes en gr, Ferry

Link naar reactie

Ferry,

Komt denk ik vaker voor dan je denkt, alleen je hebt het niet snel door, want het loopt achter je bekleding langs naar de voorkant van je auto, en blijft onder de bekleding liggen. Op sommige plaatsen is het schuim wel 15 cm dik, dus dat absorbeerd voorlopig wel.

De kitlaag bij de kap was in mijn geval van 1996, dus behoorlijk oud al en uitgedroogd. Alleen hebben ze in een andere garage zitten prutsen <_<

En die verse kit liet moeilijker los, maar was gewoon verkeerd aangebracht waardoor lekkage nog niet verholpen was.

Groet

Link naar reactie

Dank jullie voor de leuke reacties!

Het genieten gaat pas weer echt gebeuren als de hardtop in de schuur kan en de softtop omlaag blijft natuurlijk.

Toch zou ik zowiezo iedereen willen aanraden van tijd tot tijd te kijken of je geen lekkages zijn.

Een manier om hier gemakkelijk naar te kijken zonder iets te hoeven verwijderen is stoel in de achterste stand, dan je hand tussen de twee bekledingsdelen insteken, dat gaat vrij gemakkelijk, is alleen niet ruim door het motertje van de stoel.

Is het dan niet zeiknat dan valt het wel mee, maar komt je hand terug alsof je hem net onder de kraan heb gehouden, dan weet je dat het mis is. :thumbup:

Doe dat dan ook zo bij de bijrijders kant.

groet

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.