Ga naar inhoud

leg mij dit eens uit..


beemer2.8

Aanbevolen berichten

Ik zat net ff op mp te klikken en ik kom deze advertentie tegen!

http://link.marktplaats.nl/417160937

ik citeer!:

"In zeer goede staat verkerende Z3 met Michelin banden APK tot mei 2011.

Aantoonbaar 2e eigenaar van deze Z3, altijd netjes bereden en alle onderhoudsbeurten op tijd gehad.

Omdat de BMW als 2e auto is gebruikt is de KM- stand aangenaam (aantoonbaar) laag.

In 2011 kan de auto met een goedkope Oldtimer-verzekering de weg op."

wtf? leg mij dit eens uit?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn :clapping: roadster uit '97 heb ik ook als oldtimer kunnen verzekeren (verbaasde mij ook want normaal moet de auto 25 jaar oud zijn).

Voorwaarde is wel dat het een tweede auto betreft, niet meer dan 10.000 km per jaar wordt gereden en bij geen gebruik in garage gestald. Ik heb de auto all-risk verzekerd en de waarde van de auto is vastgesteld op basis van taxatierapport. De verzekeraar hanteert de waarde uit het taxatierapport voor drie jaar. Dit is het voordeel van zo'n verzekering in tegenstelling tot een normale autoverzekering.

Link naar reactie

De lage prijs is dus gebaseerd op de weinig km die er meestal met oldtimers gemaakt worden en dat veel eigenaars er voorzichtig mee rijden.

Dat laatste lijkt mij niet van toepassing op de Z3QP rijders op dit forum :schater:

Link naar reactie
Mijn :blink: roadster uit '97 heb ik ook als oldtimer kunnen verzekeren (verbaasde mij ook want normaal moet de auto 25 jaar oud zijn).

Voorwaarde is wel dat het een tweede auto betreft, niet meer dan 10.000 km per jaar wordt gereden en bij geen gebruik in garage gestald. Ik heb de auto all-risk verzekerd en de waarde van de auto is vastgesteld op basis van taxatierapport. De verzekeraar hanteert de waarde uit het taxatierapport voor drie jaar. Dit is het voordeel van zo'n verzekering in tegenstelling tot een normale autoverzekering.

Mag ik wat vragen waar je deze verzekering hebt en wat je hiervoor betaald?

Link naar reactie
zgn 'yountimers' kunnen bij de KNAC tegen zeer aantrekkelijk tarief verzekerd worden. Voor een paar tientjes krijg je ook nog eens pechhulp op drie bereden auto's, dus niet voor één auto zoals bij de ANWB.

Ja dus met deze "oldtimers" van 10 jaar tot 25 jaar mag je nog steeds wegenbelasting betalen :blink:

Hoe zit het precies met de KNAC t.o.v. de ANWB en hoeveel is dat tarief dan?

Gr, Ferry

Link naar reactie
Mag ik wat vragen waar je deze verzekering hebt en wat je hiervoor betaald?

Dat mag.....Maar voordat je het daadwerkelijk vraagt zal ik antwoorden, das makkelijker :thumbup:

Ik heb de auto als oldtimer kunnen verzekeren via MAAT adviseurs. Ze hebben een oldtimerpool verzekering via REAAL lopen. Als je REAAL zelf belt kan het niet (heb ik geprobeerd), maar via MAAT kan het wel. Ik heb daar al meerdere verzekeringen lopen, dus het was een kwestie van bellen en ze zochten deze verzekering uit. Ik heb zelf ook nog alternatieven gezocht, maar deze oldtimerverzekering was voor mij de beste.

Link naar reactie
Dat laatste lijkt mij niet van toepassing op de Z3QP rijders op dit forum :schater:

tutut Henkie -_- Vandaag nog een aanbieding gehad voor een verzekering voor de coupe, op basis van de taxatiewaarde. (nog dankjewel voor het uitzoekwerk en de links in dit topic).

Bottom line: verzekering op basis van taxatiewaarde (dus no questions asked gewoon taxatiewaarde uitgekeerd bij auto gestolen of bedolven onder rotsblok) is mogelijk. Of dit mogelijk is hangt bij auto's die net geen youngtimer zijn af van een inschatting van de verzekeraar. :newblush:

Schijnbaar wordt de coupe gezien als een "bijna youngtimer" (who am I to argue -_- ) en is verzekering op basis van taxatiewaarde mogelijk, wel bij max 7500km per jaar dat wel. Prijs kwam uit op 340 euro per jaar. Onze coupe is getaxeerd op hetzelfde bedrag als waar we 'm voor gekocht hebben in oktober 2007, dus dat is geen slechte deal.

Link naar reactie
De lage prijs is dus gebaseerd op de weinig km die er meestal met oldtimers gemaakt worden en dat veel eigenaars er voorzichtig mee rijden.

Dat laatste lijkt mij niet van toepassing op de Z3QP rijders op dit forum :schater:

Hoi,

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, rijd nog al redelijk wat kilometers per jaar met de coupe...

En wat is de norm voor voorzichtig???????????????? :schater:

Ik wil ook helemaal niet in een oldtimer gezien worden, wel in een klassieker, de z3 coupe, waar zelfs ferrari zijn nieuwste model op geinspireerd heeft!

Mzzl Maarten

Link naar reactie
.

(nog dankjewel voor het uitzoekwerk en de links in dit topic).

.

Geen dank, graag gedaan. Een spontaan aangeboden Brand biertje zal ik met de eerst volgende BLB meeting zeker niet afslaan.

tutut Henkie :rolleyes: Vandaag nog een aanbieding gehad voor een verzekering voor de coupe, op basis van de taxatiewaarde.

.

Bla , bla, bla.

kom op Ruud. jij ben een bedaarde uitzondering.

mijn idee van de gemiddelde Qp rijder is: jong, dynamisch, snel, wedstrijdjes bij het optrekken bij stoplichten. Kortom een soort DavidZ3/Roger uit Dedemsvaart.

Link naar reactie

Die QP rijders sporen natuurlijk niet helemaal maar (Ik kan het haast niet uit me bek krijgen) het zijn wel altijd de leukere forumleden geweest. Een QP koop je niet zomaar omdat de buren er ook een hebben maar echt bewust: de puristen onder ons. Soms maken ze een uitstapje maar uiteindelijk willen ze toch weer een dak boven hun hoofd om vervolgens weer uit te leggen hoe superieur een QP stuurt boven een roadster.

(Zo. Heb ik voorlopig weer even geen gezeik met die QP rijders meer. :angry: )

Link naar reactie

Een Z3 /Z4 zal nooit meer een oldtimer worden volgens de "nieuwe" regels (belastingtechnisch).

Alleen auto's tot 1986 zijn een oldtimer, alles wat daarna komt blijft eeuwig wegenbelasting betalen :angry:

Gr, Ferry

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.