Ga naar inhoud

Autonieuws: Officieel BMW 4 cil. biturbo


Davids Z3

Aanbevolen berichten

BRON: AUTOBLOG

Gisteren nog schreef Wouter over de nieuwe viercilinder van BMW met TwinPower turbo. Vandaag lanceert BMW officieel het eerste model met deze motor! En laat je niet foppen: de 28 in de typeaanduiding staat voor 2.0 liter. Ook nieuw voor de X1: het M-pakket.De nieuwe motor heeft zijn weg gevonden naar het vooronder van de X1. Voorzien van een handmatige zesbak levert de mini-SUV 245 pk en 350 Nm koppel dankzij de TwinPower Turbo technologie die we ook kennen van de .35i en .40i motoren. Afijn, gisteren heeft Wouter jullie al het één en ander verteld over deze nieuwe motor. Maar wat levert dat ding eigenlijk voor prestaties?

In de X1 ga je straks naar de 100 kilometer per uur in 6.1 seconden, tenzij je kiest voor de 0.4 seconden tragere achttraps automaat. De nieuwe xDrive28i hoest nog maar 189 gram CO2 per kilometer uit gebruikt 7.9 liter brandstof per 100 kilometer. Uiteraard is er ook een Start/Stop unit ingehangen om die lagere uitstoot te bereiken. En om de enorme *kuch* sportiviteit van de X1 een beetje te benadrukken heeft BMW natuurlijk het M-pakket, dat overigens op alle X1′s leverbaar is vanaf nu.

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

wat het wel nijpend maakt is dat als de X1 met deze motor in 6.1 sec op 100 zit, wat zal de z4 dan met deze motor doen (toch 200kg lichter). Dat komt toch weer erg dicht bij de 5 sec schat ik, en dan zit je weer erg dicht op de 1serie M (4.9 sec). Dus dan mot je erg veel betalen voor die tienden van seconden...

Link naar reactie

Over een aantal jaren krijgen we als je een nieuwe auto koopt, er een cd bij met de diverse mooie geluiden van "vergane glorie" uit het verleden, om naar te luisteren als je gaat auto rijden :m:

Ik denk dat ik mijn Z nog heel lang ga houden en er heeeeeeel zuinig op ga wezen. :m::schater:

Link naar reactie

Over een aantal jaren krijgen we als je een nieuwe auto koopt, er een cd bij met de diverse mooie geluiden van "vergane glorie" uit het verleden, om naar te luisteren als je gaat auto rijden :m:

Ik denk dat ik mijn Z nog heel lang ga houden en er heeeeeeel zuinig op ga wezen. :m::schater:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
En weer een dubbele post :m: ik heb geen idee hoe dit kan ???????

dit had je trouwens ook kunnen editten in je dubbele post :m:

4cilinders biturbo.. laat maar komen, zal ongetwijfeld erg goed rijden, al is het natuurlijk jammer dat er geen 6 cilinder roffel in zit.. :m:

Link naar reactie

Eindelijk :surprise:

Heb me al af zitten vragen waar BMW bleef met die geladen turbo, kon op viercilinder vlak niet meer concurreren met die mooie TSI blokjes van VAG :P

En dan niet alleen qua vermogen en dus fun maar ook qua milieu eisen.

Kreeg je bijna de neiging toch maar een 320d te kiezen ipv een 320i :rolleyes:

Link naar reactie

De X1 is wel een heel leuk karretje :rolleyes: , nog maar even een paar maantjes sparen (+/- 200) of een ex werkgever verlinken dat i illegale software gebruikt, levert tegenwoordig al gauw €10.000,- op zag ik gisteren op TV, ik zag er afgelopen week bij ons een rijden, zeer gaaf :surprise:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.