Ga naar inhoud

Benzine verbruik op boordcomputer


Jan B

Aanbevolen berichten

Heb vandaag getankt 43,22liter voor 401 km, geeft een verbruik van 10.77 liter/100km.

De boordcomputer geeft een gem.verbruik aan van 9.9L/100km,dus bijna één liter fout.

Z3 2.0 6L. :rolleyes:

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ook het zelf uitrekenen na een tankbeurt is niet 100%.

Je zou een aantal keren moeten tanken op dezelfde manier, dus wanneer stop je meteen na de eerste keer dat ie automatisch afslaat etc...

En dan een gemiddelde uitrekenen is denk ik het meest nauwkeurig.

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator

:m:-->

QUOTE(Jan B @ 13 Jan 2011, 19:33)
dus bijna één liter fout.

Ach waar praten we over 1,59 euro per 100 km :m:

Maar je koopt toch geen Zed om er zuinig (qua benzine) mee te rijden :rolleyes:

Gr Ruud

Link naar reactie
Maar je koopt toch geen Zed om er zuinig (qua benzine) mee te rijden :rolleyes:

Ja dat is waar maar je wil toch wel even weten hoeveel dorst je Z heeft gehad?

Mijn eerste ritje was 1 op 6,5 , ja moest hem toch even uittesten :m:

Gr, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator
Ja dat is waar maar je wil toch wel even weten hoeveel dorst je Z heeft gehad?

Klopt helemaal mee eens, maar als je verteld dat je ruim 1:13 hebt gereden met de Z4 3.0 van limburg naar Italie en terug en behoorlijk hebt doorgereden, flink hebt liggen trappen op

de Stelvio pas, en heerlijk langs het Garda meer hebt getoerd dan geloofd niemand je :m:

Verder maakt het me niet meer uit wat hij verbruikt, ik heb hem om te genieten :rolleyes:

Gr Ruud

Link naar reactie
Zijn er al 24502 leden (die eene is die zijn eigen druk maakt om het verbruik en niet geniet :schater::schater: )

gr Ruud

T'gaat niet zozeer over het verbruik maar om een boordcomputer die er blijkbaar op staat voor spek en bonen.(lees; optie die niet werkt)

Link naar reactie
  • Administrator
Oh ja, sommige mensen vinden verbruik wel interessant, zekers als het een non-lease daily ride is en er maandelijkse de nodige km´s mee worden gemaakt :m:

Dat niet alleen, ik rijd er altijd blind op (en gaat nog steeds goed :thumbup:). Zodra mijn BC aangeeft nog 50km te kunnen rijden, zoek ik een pomp op. Bij 10km verschijnen er 3 streepjes (- - -), die de reservetank volgens mij aangeven. Ongeveer elke 10-15km gaat er 1 streepje af. Is me tot nu toe slechts 1x overkomen dat ik nog maar 1 streepje had. Gelukkig stond ik toen voor een pomp en ging er bijna 50l in. Ik had toen overigens ca. 620km gereden :m:

Link naar reactie
Hier een uitleg hoe je kan calibreren.

Da's anders dan het bij mij werkt hoor ...

[geek mode deutsch]

Zum aktivieren die Tasten S/R und "UHR" gleichzeitig drücken, bis ":01" erscheint.

Zum Wechseln des Menüpunktes den Blinkerhebel BC Knopf benutzen, um in ein Menü rein zu kommen S/R drücken, zum Ändern der Einstellung "UHR" benutzten.

Mit S/R speichert man die Änderung ab, und mit dem Blinkerhebel verlässt man das Servicemenue ohne Änderung.

01 Zeit Format (24H/12H)

02 BC Display Test

03 Korrektur-Faktor Benzinverbrauch

04 ? (es wird LSP angezeigt und es Piept)

05 Temp Format (°C/°F)

[geek mode wissel nederlands]

Ik weet wel dat ik de correctiefactor eerst verkeerd om had geïnterpreteerd, maar dat merk je snel genoeg. Hij zou bij mij nu op 1,066 moeten staan.

[/geek mode]

Link naar reactie

Oeps, heb ik even niet goed opgelet. Mijn beschrijving geldt voor de Z3. Van de Z4 weet ik het niet; daar zal Bas' beschrijving waarschijnlijk van toepassing zijn. :unsure:

Enfin, nu staan ze fijn bij elkaar.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
[geek mode deutsch]

...

[/geek mode]

Nu heb ik even gevraagd of mijn vriend google translate er naar wilde kijken en kwam met het volgende:

De sleutel te activeren S / R en "CLOCK" tegelijkertijd tot "01 " verschijnt.

Het wijzigen van de menu-item van de richtingaanwijzer hendel knop voor Christus gebruikt om naar een menu in S / R-toets, verander de instelling "CLOCK" gebruikt.

S / R-winkels een van de verandering, en met de richtingaanwijzer hendel u de service menu te verlaten zonder wijzigingen.

Begrijp je er nog iets van? :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.