Ga naar inhoud

Bekende Z3 Problemen Verzameld


ad k

Aanbevolen berichten

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Prachtig document waar een aspirantkoper zeker iets aan heeft.

Ik heb echter een opmerking Ik merk op (ook op het forum) dat de 1.8 viercilinder nooit gezien wordt als een volwardige zzz in die zin dat het pas 'lekker' begint te rijden vanaf 1.9 en door naar de zes cilinders. Ik ben het daar niet mee ens en je doet de 1.8 tekort. De tekst (in dit document) begint al zodanig dat leken waarschijnlijk niet eens meer kijken naar een 1.8 viercilnder. Ik begrijp dat de 1.8 de 'instapper' is en dat de rest sneller, 'beter', lekkerder rijdt, etc. Maar het is maar net waar je voor kiest, al naar gelang gebruik. Misschien moet de aspirant koper advies krijgen op weggedrag i.p.v. snelheid en dergelijke.

Ook het aanraden: 'kopen MET Airco!!'. Tuurlijk airco is heerlijk, maar echt nodig heb je hem maar een paar dagen per jaar.

Daar bijten wij gewoon doorheen :-) Moeten wij aircoloze autobezitters bij verkoop daar onder lijden:-)) We moeten de hele reeks hoog in het vaandel zetten en de keuze bij de aspirantkoper houden. Maar da's mijn mening.

Het zijn toch allemaal heerlijke autoos?? En er is genoeg keuze voor veel verschillende type berijders!

Maar het blijft een goed document!!

Groet van een Z3 1.8 viercilinder Fan!!

aangepast door JeWe
Link naar reactie

Nou, om heel eerlijk te zijn Jan Willem. Die 1.8 is inderdaad best lekker om rustig wat te touren.

Ik moet echter opmerken dat bij de laatste Ardennenrit de vaart er best uitging doordat er een stel met een 1.8 meereed. Die 1.8 kon al het PK geweld van de rest gewoon niet bijbenen, wat soms bij ons 'jongelui' voor wat frustratie zorgde doordat wij met piepend rubber vierkant de bocht omwilden.

Wat de tekst bedoelt te zeggen is dat als je voor de keuze staat je beter voor de iets modernere en snellere 1.9 kunt gaan, en zelfs die is geen snelheidsmonster volgens onderstaand artikel:

http://www.autozine.nl/text/37.html (laatste alinea).

Deze 1.9 heeft tevens het probleem niet dat hij olie gaat lekken bij de distributiezijde (M43 kwaal).

Een airco is inderdaad leuk voor een 'paar dagen' per jaar. Laten dat nu echter wel de dagen zijn dat de meesten met hun auto gaan touren. Ik heb vorig jaar mijn airco laten afvullen, en ik kan je vertellen: het genot is er 200% op vooruit gegaan. Het is alsof je in een vrieskist zit, heerlijk!!! Nooit gedacht dat dit zo'n verschil zou maken.

Wat de tekst probeert te zeggen is dat je gewoon op zoek moet naar een ZZZ die zo compleet als mogelijk is uitgerust en wat past binnen je budget.

Link naar reactie

Het is appels met peren vergelijken en daarom is het belangrijk om aspirantkopers naar eigen gebruik en opties te laten kiezen. Maar praat dan niet over 'beter' en laat de zzz passen bij gebruik. Doel van het forum is onder andere om de gehele reeks in een goed daglicht te zetten, lijkt me.

De groep tourders (weekendrijders) is groter dan de groep 'racers'. Ik zou me nu niet snel aansluiten bij een mooie tour als ik de snelheidsduivels frusteer omdat ik het niet bij kan, maar belangrijker 'wil' houden. Moeten we nu dan verschillende tourclasses gaan organiseren??

Maar Gsusivo ik begrijp je punt ook wel. Mijn opmerking heeft te maken met het feit dat het hele spectrum van de Z3 in een goed daglicht komt omdat dit forum voor alle (aspirant)zzz berijders is en niet alleen de zescilinders een goede keuze zijn.

Link naar reactie

Beste Ad,

mogelijk een opmerking plaatsen over het vervangen van de spiegelvoetjes door de kunststof exemplaren van onze Duitse vriend?

Koelvloeistofverlies bij mijn 4 cylinder lag aan een rubberringetje in de aansluiting van de koelslang aan de achterkant van het blok. Kan de BMW autodealer niet los leveren, maar de BMW motor dealer wel (ring voor de oliedop op de boxer motoren).

Kachel was bijna niet te doseren. Warmwaterklep vervangen. Probleem opgelost. Is nu over het gehele bereik (vergeleken met de rode streep) te doseren. Klep (gebruikt) op Ebay gekocht voor iets als € 25,00.

Hoofdschakelaar verlichting: dimfunctie kapot door defect in weerstandsspiraal. Vervanging nog geen € 40,00. Wel de juiste kiezen natuurlijk.

Misschien handig dit te melden in jouw overzicht. Vind het trouiwens een top topic.

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Hebben we allemaal heel lang zitten slapen........dit topic ben ik in dec 2010 gestart..........met relatief weinig reacties toen :cold:

Nu komen de reacties ineens los :clapping: blij dat mensen het kunnen vinden en er ook iets aan hebben.

Ik zal de verschillende opmerkingen dit weekend wel in het eerste topic toevoegen.

Ik snap overigens de opmerking over de 1.8 in relatie tot dit topic niet helemaal want ik heb toch nergens in de openingspost aangegeven dat er iets mis is met deze uitvoering en dat je altijd voor een 6 cilinder zou moeten gaan.

Groeten

Ad

aangepast door ad k
Link naar reactie

Maar hoe dan ook een mooie verzameling data Ad!

Ik heb nu toevallig de tijd om het forum van A tot ZZZ(Z)

uit te spitten :-)

Dit is geen sticky toch? Mss handig?

Groet

Eric

aangepast door Ruud_19
een extra Z toegevoegd. haha
Link naar reactie

@JeWe

Ik ben het met je eens. Dat geldt ook voor leren bekleding. Verder wel een fijne topic, heb ik ook doorgelezen voor de aanschaf.

Link naar reactie

Mmmmm ook leuk om de mmmmmms toetevoegen, onthoud ik eindelijk dat ik een s50 heb.....

Link naar reactie

Ad, bij de aanschaf van onze Z3 enkele weken terug bleek dat er een klein beetje roest rond de drukknop op de achterklep zat en dat komt bij meer forumleden voor. Wellicht iets om te melden? Groet, Martin

Link naar reactie

Ad, wellicht iets ook om op te nemen.

Komt wel iedere keer tot vervelens aan toe terug op het forum.

Verkeerd om gemonteerde bagagerekjes !!!!! :lol:

Link naar reactie

Verkeerd om gemonteerde bagagerekjes !!!!! :lol:

Mag niet meer over gesproken worden........je riskeert dan een permanente forumban heb ik gelezen :book:

Groeten

Ad

Link naar reactie

Ik zou maar voorzichtig zijn...anders ben je binnenkort lid van porschevrienden ;)

Porschevrienden ????

Die hint snap ik niet helemaal, stuur me anders maar een PM om het uit te leggen.

Link naar reactie

Heerlijk een QP heeft geen koffer rek, hoewel ik er ergens in frankrijk een QP gezien heb met een fietsen drager met van die ouderwetse fietsen erop, was ook wel heel apart en ik heb eigenlijk geen idee of je uberhaupt een trekhaak kan krijgen voor een M QP.

Het is lekker belangrijk......

Link naar reactie

Ik denk het wel, ik heb al eens (herstel: een forumlid met) een ZZZ roadster en een trekhaak voorbij zien komen op de autoweek reviews.

aangepast door Sjonnie Kroket
FQVWD
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.