Ga naar inhoud

Tikkende Klepstoters


Cruise

Aanbevolen berichten

  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ratelen???

hmm klepstoters zouden eerder een tikkend geluid geven.

maar niets is moeilijker dan geluiden duiden ,duss even naar ruud of zo

maarre verwar je het geluid van de injectors niet met iets anders

de bmw motoren van deze types zijn doorgaans vrijwel bullitproof

Link naar reactie

ratelen zeg je he... Dat klinkt meer als een DISA klep. Mijn e46 had het. Lijkt me dat de Z4 het dan ook heeft. 80 euro kosten die geloof ik. Is een of ander klepje dat de luchttoevoer reguleert o.i.d. Het wordt oud , gaat ratelen en dan gaat ie een beetje als een diesel (knikkerbak) klinken.

Link naar reactie

idd hydraulisch

maarrr wat heel soms gebeurd is dat deze stotertjes of hoe ze ook heten vervuilen ,je moet ze zien als een soort pompjes die zichzelf op druk houden dmv de op en neer gaande beweging.

een kogeltje of klepje zorgen ervoor dat de olie niet weer terug stroomt

wanneer de zitting van de kogel/klep vervuilt dan gaat er lekkage ontstaan en werkt de boel niet zo goed meer.

wat je dan zou kunnen doen is de motor flushen met motorflush van forte en dan meteen de olie verversen als je geluk hebt dan word de vervuiling opgelost en daarmee ook het probleem.

voorzover ik weet hebben de bmw motoren hier niet echt last van,zeker niet als de olie op tijd ververst word en de juiste olie gebruikt is.

Link naar reactie

Ik heb een interessante ZZZZ gezien....die dit geluid maakt waarvan de dealer zegt dat het de kleptstoter zijn en ook zegt het op te kunnen losssen. Ik zal vragen wat ze er aan gaan doen en of dit matched met het verhaal....

Bedankt voor de reacties!!

Link naar reactie

Mijn vriendin had vroeger een Fiat die ook last had van tikkende klepstoters (m.n. na het starten).

Na het bijvullen en/of verversen van de olie verdween dit fenomeen. Het gebruik van een ander soort olie heeft het probleem uiteindelijk volledig weggenomen. Ik heb me ooit eens laten vertellen door een monteur dat het veroorzaakt werd doordat de warme olie uit de klepstoters loopt tijdens stilstaan kort na een rit. Hoe meer de klepstoters belast zijn in de loop der tijd, hoe meer slijtage, hoe meer olie er uit loopt. (de desbetreffende fiat cinquecento had zo'n 175dkm op de klok staan :unsure: ). Of dit ook voor een BMW geldt durf ik niet te zeggen.

Groet!

Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb inmiddels heb ik de Z4 gekocht. Bij aflevering was het tikkende geluid keurig verholpen..de verkoper gaf aan dat de klepstoters waren schoongemaakt...

Gefeliciteerd. Nu even een fatsoenlijk intro topic met interieur fotos, voordat de 'welkom posts' vermengt raken met de 'told you so' posts van Sander :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.