Ga naar inhoud

Z4 Coupe Puist In De Achterbak

Brandrover

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Z4 Coupe vraag: wat zit er onder de puist van een :m: Coupe in de achterbak? Is dit alleen bij een :m: Coupe? Of ook bij de normale Coupe?

vergelijkachterbakkenco.jpg

Links de standaard Z4 Coupe, rechts de :m: achterbak

• Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Hoi ,

Heeft volgens mij niks te maken met het feit van een M coupe of 3.0 si.

Is gewoon het Harmann Kardon Sound System. :m:

Zit dus subwoofer/versterker onder!

Kan dus zowel bij een M of 3.0si zijn

Greetz Maarten

Geplaatst:

bij een /m zit daar volgens mij de accu en geen sub.

Geplaatst:

Ik heb wel een puistje van de geluidsinstallatie, maar da's veel minder groot en bovendien op een andere plek. Hoewel ik de roadster heb, denk ik dat dat voor de versterker niet uitmaakt.

Geplaatst:
accu zit volgens mij onder de vloer van de bagageruimte

Bij een /m volgens mij niet.

Daar hebben ze de bak waar de accu en versterker normaliter in zit (dus bij een 'gewone' e85/e86) moeten verplaatsen om ruimte te maken voor de 2e einddemper van het uitlaatsysteem. Die hebben ze dus op de kofferbakvloer gezet.

Geplaatst:

daar zit inderdaad wat in niet aan gedacht maar de puist op de foto is wel erg groot voor een accu er zal zoals gezegt wel iets van audio in zitten

of het is de plek voor zijn schoonmoeder

Geplaatst:
Bij een /m volgens mij niet.

Daar hebben ze de bak waar de accu en versterker normaliter in zit (dus bij een 'gewone' e85/e86) moeten verplaatsen om ruimte te maken voor de 2e einddemper van het uitlaatsysteem. Die hebben ze dus op de kofferbakvloer gezet.

Dat klinkt al erg aannemelijk...... :m: Wie o wie kan een foto vinden van hetgeen er onder de puist zit.....?

Geplaatst:

Valt wel mee qua grootte. De accu uit een z4 is gewoon groot. De ruimte die de versterker inneemt is niet zo groot (het is maar een klein ding). De puist in de achterbak is voornamelijk zo groot omdat hij ongelukkig geplaatst is naast de wielkast.

Geplaatst:
Dat klinkt al erg aannemelijk...... :m: Wie o wie kan een foto vinden van hetgeen er onder de puist zit.....?

Ik niet :m: , maar is er geen mogelijkheid om iets van bekleding weg te doen om te zien wat er zit?

Ben eigenlijk ook benieuwd.

Geplaatst:

Zit de accu in.

MTc0MzA2X3A=.png

nummer 10 "Abdeckung Batterie"

Rogier, je bent met onderzoek bezig waar je de gastank kan leggen in de Z4 coupe?? :m:

Geplaatst:
Rogier, je bent met onderzoek bezig waar je de gastank kan leggen in de Z4 coupe?? :m:

:m: Ik kan het je wel vertellen maar dan moet ik je vermoorden... :wave: Er zijn inderdaad plannen, maar niet op korte termijn.... :m:

Geplaatst:
Het is gewoon de accu, heren, zoals GuidoK al zei. Is bij de roadster ook zo; zelfde issue met de uitlaten.

Super, bedankt!! :m: ......waar kan ik die accu nou kwijt? :m: ......Zonde van de bagage ruimte..... :m: ......hmmm.......The 18 Ah lithium ion battery will cost €1,904 in Germany including the 19% value-added-tax. :wave:

Mod%2009.JPG

• 1 jaar later...
Geplaatst:

1 bijrijderskant als je alleen bent op de grond voor de stoel

2 bijrijderskant onder de kap achter de veerpoot

3 lekker laten staan heb je ook je kabelboom niet aan te passen :foto:

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ja handig :sFun_whistle: Wel eens nagedacht waarom de accu daar zit? Ik zal er een multiplechoice vraag van maken:

a) BMW had nog wat lange bekabeling liggen

b)Een M is onworpen om hard te rijden, niet voor vakanties

c)De accu achterin geeft een 50/50 gewichtsverdeling op de assen

Geplaatst:

Er zijn natuurlijk nog meer mogelijkheden:

d) accu is niet goed te plaatsen in de motorruimte

Niet dat dat waar is, daar is ruimte zat ;)

Al zou ik niet snel zo'n speciale li-ion accu kopen. Je bespaart aardig wat gewicht, maar je leest dikwijls verhalen dat ze snel stuk gaan. En da's best balen voor die prijs :blink:

Geplaatst:

Femme had ook zo'n ding in z'n Alpina Roadster, maar is weer terug bij basic gelaccu nadat 'ie 'em had opgeblazen

• 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen