Ga naar inhoud

Onderhoud Z4 3.0 Bij 75dkm


Toink

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben naar een Z4 aan het kijken en ik heb een model op het oog uit 2005 met ca 75dkm op de klok. Dealeronderhouden. Remmen en veren zijn eerder dit jaar al vervangen. Elektrische ramen zijn in orde en geen last van sticky steering.

De Z4 heeft bij 20dkm en 52dkm "olservice" gehad en volgens de verkoper heeft hij binnenkort weer een beurt nodig. Betekent binnenkort bij 80dkm?

En wat is jullie ervaring met een reguliere 80dkm beurt qua kosten?

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Voor mijn huidige cabrio kosten 4 bougies 90 euro....

Denk dat Sander een beetje aan zijn eigen aantal denkt 6x vonkertjes :horse:

met de stukprijs van (denk)+/-30 euries is dit 180 euries <_<

Bougies doen ze bij de dealer bij 100000km, wanneer de zed een beurt nodig heeft wordt aangegeven als je hem op contact zet geeft dan geeft hij de nog te rijden kilometers aan voor een beurt, en heeft en een datum deze is voor het vervangen van de remvloeistof.

Betreft sticky steering is nog niks over te zeggen, of heb je er veel (>200km) mee gereden of als het erg warm was (graadje of 30) denk dat het laatste nu niet mogelijk is in Nederland :schater:

gr Ruud

Link naar reactie
Prijs?

De prijs maakt me niet eens zo gek veel uit. Ik zoek gewoon een goeie leuke auto voor erbij. Als de facelift echt stukken beter is qua storingen enz, dan haal ik die wel. Het was met name de prijs die deze Z4 interessant maakt: 18500 in DLD.

Vereisten voor mij: Sportstoelen, automaat, xenon, cruise (desnoods achteraf in te bouwen) en natuurlijk de 3.0 motor.

Persoonlijk vind ik dit de mooiste velgen: 67845-12453.jpg

Zijn er andere aanraders waar ik echt naar zou moeten zoeken?

Link naar reactie

deze velgen zijn roestkanonnen en als je uit D haalt, ff kijken of er alarm op zit. Is vaak niet aanwezig in D en redelijk prijzig om hier in te laten bouwen en certificeren. BMW heeft normaal geen grote en kleine beurtjes, maar onderhoud on demand (wat zoveel inhoud dat er afhankelijk van je rijgedrag en slijtagemetingen wordt berekent door de auto wat er aan onderhoud moet gebeuren). Ik weet het niet helemaal zeker of de z4 dit ook heeft, maar ga er eigenlijk wel van uit.

Link naar reactie

Bedankt voor de info. De Z4 die hier te koop staat is mooi, maar twee jaar ouder, zonder sportint. en een heel stuk duurder. Prijs voor Nederlandse begrippen is misschien niet verkeerd maar ik denk dat ik er met mijn wensen niet aan ontkom om zelf een Z4 uit Duitsland te halen. Volgens mij scheelt dat ook aanzienlijk in de prijs?

De Z4 wordt een mooi-weer-wagentje naast m'n daily dus hij zal alleen met mooi weer de garage uit komen en weinig kilometers gaan maken. Omdat ik meestal niet langer dan 2 jaar in een auto rijd heeft het denk ik niet veel zin om de perfecte Z4 te zoeken, maar eerder een Z4 die grotendeels voldoet aan het verlanglijstje en scherp geprijsd is.

Link naar reactie
De Z4 wordt een mooi-weer-wagentje naast m'n daily dus hij zal alleen met mooi weer de garage uit komen en weinig kilometers gaan maken. Omdat ik meestal niet langer dan 2 jaar in een auto rijd heeft het denk ik niet veel zin om de perfecte Z4 te zoeken, maar eerder een Z4 die grotendeels voldoet aan het verlanglijstje en scherp geprijsd is.

Dan is een pre-facelift toch geen enkel probleem, want scherp geprijsd heeft vaak ook een reden....

Link naar reactie

Voor Nederlandse begrippen zijn de jonge Z4's in Dld scherp geprijsd. Ik zie ook redelijk veel handelaren die ze uit Dld halen en er een aantal 1000 euro bovenop zetten, terwijl zelf importeren niet zo lastig is; zeker als je in de buurt van de grens zit.

Maar is de facelift technisch gezien echt aanzienlijk beter dan de pre facelift? Prijsverschil tussen pre en post facelift is ook weer niet zo groot en als je een pre facelift koopt waar je sticky steering constateert na een paar maanden... dan ben je ook mooi klaar?

Link naar reactie
Maar is de facelift technisch gezien echt aanzienlijk beter dan de pre facelift? Prijsverschil tussen pre en post facelift is ook weer niet zo groot en als je een pre facelift koopt waar je sticky steering constateert na een paar maanden... dan ben je ook mooi klaar?

Tsja.... sticky steering. Da's toevallig een bekend euvel van de pre-facelift Z4. Ze hebben het echt niet allemaal en volgens mij merk je het snel genoeg. Zo zijn er nog een paar kleine zwakke punten in de pre-facelift, zoals de electrische raambediening en het derde remlicht wil wel eens barsten. De facelift zal ook zo zijn mankementjes hebben. (Ik meen iets over vocht achter de lampen bijv.??) Als je de meerprijs van een facelift er voor over hebt moet je het zeker niet laten. De facelift is ook een geslaagde facelift IMHO (dit in tegenstelling tot de Z3, daar was de facelift mijns inziens iets minder). Vooral de achterlicht units zijn fraai bij de Z4's vanaf 2006.

Link naar reactie
De facelift is ook een geslaagde facelift IMHO (dit in tegenstelling tot de Z3, daar was de facelift mijns inziens iets minder). Vooral de achterlicht units zijn fraai bij de Z4's vanaf 2006.

Ik heb me daar nooit zo in verdiept. Maar is er dan misschien ook zo'n mooie 'kontjes'-fotoserie voor de Z4 als voor de Z3?

kontjes.jpg

Link naar reactie

(denk)+/-30 euries is dit 180 euries :nasty:

Bougies doen ze bij de dealer bij 100000km,

noueeeh ik dacht inspectie II hoor ruud voor de pookies (oa)

ik dacht bij mij met 57000km of zoiets

enne ik geloof in de handel retail 18 eu per stuk

bij een automaterialen handel €12 incl voor betaald x 6 is eeh :wub: oh ja €72.-

en dan zelf erin zetten

btw in de etk die ik zelf heb €16,75 retail bij de stealer (oh die is niet eens zo duur goh!)en dan nog de korting eraf...............

Link naar reactie

wie zeikt waarover??????

de enige die hier begint ergens over te zeiken ben je zelf :rolleyes:

ok ik geeft toe dat wanneer je overweegt een leuke auto te kopen voor de lol moet je niet op een paar knaken kijken :)

maar om daar toch even naar te vragen staat vrij toch?

Link naar reactie
Vereisten voor mij: Sportstoelen.................

Autos met sportstoelen zijn meestal "individuals", die meerdere extras hebben. Reken dan voor een jonge auto ca. €. 2000-5000 meerprijs.

Link naar reactie
  • Administrator
ik dacht bij mij met 57000km of zoiets

enne ik geloof in de handel retail 18 eu per stuk

bij een automaterialen handel €12 incl voor betaald x 6 is eeh :surprise: oh ja €72.-

en dan zelf erin zetten

Die 100000km hebben ze me eens gezegd bij de dealer (toen ik nog zloos was)

Maar toch bedankt sander, ik zei dat er weer wat euries over blijven om te verbranden :rolleyes:

Valt het onderhoud van een Zed toch reuze mee :)

Link naar reactie
Tsja.... sticky steering. Da's toevallig een bekend euvel van de pre-facelift Z4. Ze hebben het echt niet allemaal en volgens mij merk je het snel genoeg. Zo zijn er nog een paar kleine zwakke punten in de pre-facelift, zoals de electrische raambediening en het derde remlicht wil wel eens barsten.

Ik wist niet dat dit een zwak punt was? Het is al mijn (derde) derde remlicht die barstte :) En ik altijd mijn vrouw de schuld geven dat ze de achterklep te hard dicht gooit :schater:

En wat is er met de raambediening?

Link naar reactie
kunnen we svp nu ff kappen met zeiken over 150 euri die er elke 100k bij komen als je een BMW z4 voor het plezier erbij koopt!!!!

Helemaal mee eens, gaan ze een auto kopen van weet ik hoeveel gaan ze janken over een beurt van misschien 500 EUR tjonge jonge!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.