Ga naar inhoud

Koelkast lichtje


ZonderZ

Aanbevolen berichten

Helaas heb ik het niet kunnen vinden via de zoek optie, misschien zal het wel weer een domme vraag zijn maar toch... vergelijk de vraag maar met de beroemde vraag of het lichtje van de koelkast uit is als de deur dicht gaat.. ( en ja, ik weet hoe dit werkt )

Ok, de vraag... Als de hardtop op de wagen gaat en ik de achterruitverwarming van de hardtop aanzet hoe weet ik dan dat de verwarming van de ingeklapte softtop niet ook aangaat?

Komt misschien als een domme vraag over maar niemand kon mij ook vertellen waarom de verwarming van de buitenspiegels in de zomer ook warm worden.

Dus wie schept hier licht in de duisternis??? :notok:

( Voor alle duidelijkheid... het gaat hier om een Z4... )

Link naar reactie
  • Reacties 19
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Helaas heb ik het niet kunnen vinden via de zoek optie, misschien zal het wel weer een domme vraag zijn maar toch... vergelijk de vraag maar met de beroemde vraag of het lichtje van de koelkast uit is als de deur dicht gaat.. ( en ja, ik weet hoe dit werkt )

Ok, de vraag... Als de hardtop op de wagen gaat en ik de achterruitverwarming van de hardtop aanzet hoe weet ik dan dat de verwarming van de ingeklapte softtop niet ook aangaat?

Komt misschien als een domme vraag over maar niemand kon mij ook vertellen waarom de verwarming van de buitenspiegels in de zomer ook warm worden.

Dus wie schept hier licht in de duisternis??? :notok:

Wellicht dat het stekkertje van de softtop wel gebruikt wordt voor de hardtop :notok:

Link naar reactie
Wellicht dat het stekkertje van de softtop wel gebruikt wordt voor de hardtop :notok:

Stekkertje??? Ik heb geen weet van een stekkertje, we hebben de Z4 nog maar een paar maanden en de hardtop hebben we na aanschaf los geschroefd en opgeslagen, geen enkel stekkertje gezien.

Was eigenlijk in de veronderstelling dat de plus en min doormiddel van de 2 plaatsingpennen werd door gegeven.

Dan toch nog maals maar zoeken in de How to's naar " Hoe plaats ik een hardtop " zodat ik te weten kom waar dat stekkertje zich mag bevinden.

De bestaande How to's gaan allemaal over de Z3.

Het zou in iedergeval antwoord geven op mijn vraag. :notok:

Link naar reactie
  • Administrator

Denk dat het gewoon met een microschakelaartje geregeld wordt :notok:

kap naar beneden achteruitverwarming uit, kan je testen als je de hardtop er nog niet op hebt.

achteruiverwarming aanzetten en de kap open doen :notok:

Link naar reactie
Denk dat het gewoon met een microschakelaartje geregeld wordt :notok:

kap naar beneden achteruitverwarming uit, kan je testen als je de hardtop er nog niet op hebt.

achteruiverwarming aanzetten en de kap open doen :notok:

Dom dat ik daar zelf niet aangedacht heb, zal het vanmiddag eens proberen. Tx. :angry:

Link naar reactie
  • Administrator
Denk dat het gewoon met een microschakelaartje geregeld wordt :notok:

kap naar beneden achteruitverwarming uit, kan je testen als je de hardtop er nog niet op hebt.

achteruiverwarming aanzetten en de kap open doen :notok:

Ik vraag me af of dat klopt; in ieder geval blijft de controle led van de achterruitverwarming wel branden als je de softtop neerklapt en de achterruitverwarming aanzet. Ik moet toegeven dat ik niet heb gecontroleerd of de ruit ook warm wordt ...

Link naar reactie
Ik vraag me af of dat klopt; in ieder geval blijft de controle led van de achterruitverwarming wel branden als je de softtop neerklapt en de achterruitverwarming aanzet. Ik moet toegeven dat ik niet heb gecontroleerd of de ruit ook warm wordt ...

Dat is juist het punt, met de kap neer kun je niet bij het raam komen, vandaar de koelkast licht titel...... :notok:

Link naar reactie
Dat is juist het punt, met de kap neer kun je niet bij het raam komen, vandaar de koelkast licht titel...... :notok:

Als je in de kofferbak het strookje stof even los ritst van de hoedenplank dan kun je bij de ruit, Het schakelaartje zit in de kap vergrendeling als deze open is tussen de rolbeugels.

Als je de schakelaar aan laat staan blijft het lampje natuurlijk branden.

Stroom voorziening van de hardtop gaat via de pennen :notok:

Link naar reactie
Als je in de kofferbak het strookje stof even los ritst van de hoedenplank dan kun je bij de ruit, Het schakelaartje zit in de kap vergrendeling als deze open is tussen de rolbeugels.

Als je de schakelaar aan laat staan blijft het lampje natuurlijk branden.

Stroom voorziening van de hardtop gaat via de pennen :notok:

Ha, Floor, dank voor de duidelijkheid, dus mijn aanname dat het via de pennen zou gaan was dus correct. :notok:

( Wist wel dat ik met deze vraag jouw van je zolder af zou krijgen.. :schater: )

Link naar reactie
Dan toch nog maals maar zoeken in de How to's naar " ..................

De bestaande How to's gaan allemaal over de Z3.

Misschien een hint voor ZZZZ rijders om ook eens wat klusjes vast te gaan leggen voor het nageslacht. :lol:

Of hoef je aan een ZZZZ nooit te sleutelen ?????? :notok:

Of hebben alle ZZZZ rijders twee linker handen ????? :schater:

Of hebben alle ZZZZ rijders te veel geld en gaan ze naar de Stealerd ????? :notok:

Blijkbaar hebbenZZZZ rijders wel verstand van "witgoed" lees "koelkasten" :angry: ook niet onbelangrijk natuurlijk.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • Administrator
Het schakelaartje zit in de kap vergrendeling als deze open is tussen de rolbeugels.

Ik ga het eens uitproberen binnenkort; ik ben benieuwd of mij deze "luxe' ook gegungd is omdat ik als een van de weinigen hier een handmatige kap heb ...

Link naar reactie

wat boeit t als de softtopachterruitverwarmingsspiraal (zo das zeker 30 punten waard :schater: )wel of niet warm word bij gebruik van een hardtop?

btw je spiegels worden wel lekker snel droog als er regen op zou zitten in de zomer,dus misschien zijn ze daarom ook wel continu verwarmd??

Link naar reactie
wat boeit t als de softtopachterruitverwarmingsspiraal (zo das zeker 30 punten waard :schater: )wel of niet warm word bij gebruik van een hardtop?

Dat je een paar honderd Watt aan energie nodeloos verstookt. En het er na een tijdje wel heel heet wordt... als er geen automatissche (tijds)afslag op zit.

Link naar reactie
wat boeit t als de softtopachterruitverwarmingsspiraal (zo das zeker 30 punten waard :schater: )wel of niet warm word bij gebruik van een hardtop?

btw je spiegels worden wel lekker snel droog als er regen op zou zitten in de zomer,dus misschien zijn ze daarom ook wel continu verwarmd??

Het boeit inderdaad niet ware het niet dat als die ruit heet wordt in een als harmonica gesloten dak afgesloten licht en dus de warmte niet kwijt kan.

Qua spiegels heb je gelijk maar ook hier waarom warm stoken als het buiten 30 graden in de zon is. ) Alsof we dat in dit kikkerlandje ooit zouden hebben :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Qua spiegels heb je gelijk maar ook hier waarom warm stoken als het buiten 30 graden in de zon is.

Als je dan in de spiegel kijt lijkt het nog warmer :schater::schater: denk ik dan maar :blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.