Ga naar inhoud

iemand ervaring met Falken banden


rusty dog

Aanbevolen berichten

Misschien weer gezemel over banden :kisstogether: , maar ik ben hard aan nieuw rubber toe en nu heb ik wat info en reviews gelezen over Falken ZE-912.

Hieruit blijkt dat ze zeer goed uit de bus komen niet,zelfs met zeer nat weer. :clapping:

En prijstechnisch is het ook niet verkeerd. :ok:

In de VS heeft het merk al diverse Topmerken verslagen met stip.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit merk?

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb onder mijn Z4 ook Falken banden liggen, maar dan het type FK452.

Banden bevallen mij erg goed, veel grip, ook bij nat weer (ook bij de diepe plassen van vorige week geen problemen ondervonden), stil. Ik rij er nu zo'n 6 maanden mee schat ik, dus over slijtage en winterse omstandigheden kan ik je niet veel vertellen. Winter gaan ze wat mij betreft ook niet meemaken overigens, ik stap dan over op winterbanden.

Wel heb ik een enkele keer last van spoorvorming bij diepe vrachtwagen geulen e.d., maar dat ligt meer aan de bandbreedte volgens mij.

Link naar reactie
type FK452.

Banden bevallen mij erg goed, veel grip, ook bij nat weer (ook bij de diepe plassen van vorige week geen problemen ondervonden), stil. Ik rij er nu zo'n 6 maanden mee schat ik, dus over slijtage en winterse omstandigheden kan ik je niet veel vertellen. Winter gaan ze wat mij betreft ook niet meemaken overigens, ik stap dan over op winterbanden.

Idem, erg fijne keuze. Grip op droog is echt goed, veel veel beter dan de Fulda's die op mijn ZZZ zaten bij aanschaf.

Link naar reactie

Toevallig liggen die banden (ZEIX ZE912) bij mij voor er net onder. Rijervaring heb ik nog niet (net nieuw), maar a.s. zondag ga ik ze ff met hoge snelheid testen op een evenement waar je alleen mee mag doen als je een IQ heb wat lager is dan 75 als ik het deelnemersveld zo inschat :schater::thumbup: .

Ze zitten toevallig nieuw op een setje velgen wat ik net gebruikt gekocht heb. Achter zitten dunlop nogwattus die qua slijtage nog net niet halverwege zijn gok ik.

De falken banden voelen aan als een hele zachte band, maar ze zijn nieuw. Ik vergelijk ze met een setje potenza's runflats die er eerst onder zaten.

Daar ben ik niet zo tevreden over, ik vind ze heel gevoelig met spoorvorming, wat mij mateloos irriteert. Grip, rolweerstand etc zijn bij de potenza's wel ok. Rijcomfort is minder.

Ik hoop dat die Falken minder spoorgevoelig zijn en ben benieuwd hoe ze op andere vlakken tegen de potenza's (originele banden) scoren.

Link naar reactie
.., maar a.s. zondag ga ik ze ff met hoge snelheid testen op een evenement waar je alleen mee mag doen als je een IQ heb wat lager is dan 75 als ik het deelnemersveld zo inschat :schater::thumbup: .

Ik vind dat zelfs wat positief ingeschat. Ik adviseer je om zondag alleen woorden te gebruiken met hooguit twee lettergrepen anders kunnen ze je waarschijnlijk niet meer volgen.

Link naar reactie
Ik vind dat zelfs wat positief ingeschat hoog geschat. Ik adviseer je raad je aan om zondag alleen woorden te gebruiken spreken met hooguit twee lettergrepen klanken, anders kunnen ze je waarschijnlijk zeker niet meer volgen.

:thumbup: Ik doe het nog één keer voor, Yankee!

Link naar reactie

Sinds afgelopen zomer zit onder onze Coupe ook Falken Ziex ZE912, 225/45-17 voor en 255/40-17 achter. Daarvoor zat er Michelin Pilot Sport onder.

De Falken's hebben hun maiden voyage gehad tijdens de Limborit III, dus zijn ze meteen goed ingereden. Ze bevallen erg goed, zijn erg stil, niet zo nerveus als de Toyo's die we ook nog hebben (inverse hiervan is: de Toyo's sturen directer dan de Falken's). Grip is goed op nat en droog.

Grootste plus van de Falken's tov de Michelin's is dat de grip van de Falken banden wat "analoger" is, je voelt geleidelijk dat je de grens van de grip bereikt. Waar de Michelin's een meer "aan-uit" grip hebben, waardoor je in een keer ASC aan ziet gaan, die vervolgens het gas dichtknijpt.

We hebben nu op de Mini Cooper runflat banden van Dunlop, waardoor de "ride" nogal houterig aanvoelt. Twijfel nu om de runflats te verkopen (zijn nog nagenoeg vol profiel) en voor de Mini ook rondom Falken Ziex ZE912 te kopen.

Link naar reactie

Ik heb de Falken ZE 912's vandaag ook ff goed de sporen gegeven (ik heb dus alleen voor deze banden!).

Spoorvorming en rijcomfort is zeer goed (veel beter dan potenza's rfl). Wel vind ik dat boven de 220 de boel een heel klein beetje zoekerig wordt. Nu rij ik niet iedere dag zo hard, maar ik kan mij niet echt herinneren dat de potenza's dit hadden. Maar dat ik daar 220 of harder mee reed is ook al een half jaar geleden. Toen had ik de auto ook net, dus is het sowieso lastig om een goede impressie te krijgen. Wellicht is het ook een Z4 rijeigenschap.

Maar bij normalere snelheden (160-180) is grip en controleerbaarheid imho prima.

Ik heb ook het idee dat het gripverhaal in de bochten wat beter te doseren is (drijven wat gecontroleerder weg), maar in de bochten zijn je achterbanden natuurlijk het meest kritisch, en die zijn bij mij dunlop SP. Daarvan vind ik de grip/tractie beduidend minder; snel last van spinnen bij vochtig wegdek.

Vandaag vertelde iemand mij tijdens de pizzarit nog wel dat hij ooit een set Falken rondom had gehad die allemaal aan de binnenkant gingen scheuren over het loopvlak (ik denk het canvas). Dat is toch wel een zorgwekkend verhaal. Ik weet niet of dat de ZE912 was (ik denk dat je banden beter kan beoordelen naar type dan naar merk; elk type is compleet anders)

Link naar reactie

Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor rubber er onder gaat komen.

Hoe meer reviews dat je leest hoe moeilijker het wordt :thumbup:

Ik denk dat de Goodyear Eagle F1 Asymmetric ook wel een goede kanshebber gaat worden. :thumbup:

Komen zeer goed uit de test voor wat betreft grip bij droog en zeer nat.

Ook het afrolgeluid schijnt tot een minimum te zijn.

Link naar reactie

Je kan ook nog aan de vredestein ultrac sessanta denken. Verschillende ervaringen op het net te vinden.

http://www.e46.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=2784

http://www.audiforum.nl/forum/onderstel/30...c-sessanta.html

Mooie band om te zien en niet duur (en je spekt een nederlands bedrijf :kicking: )

Zelf ben ik van mening dat michelin een van de beste banden maakt in de hogere segmenten (zowel zomer als winter), maar daarbij hoort ook vaak de hoogste prijs.

pilot sport achter (255/35r18) kost ca. 250 per band.... runflat kost 300 of meer.... (potenza's zijn natuurlijk bijna even duur...)

Daar wordt je niet vrolijk van :blink: (zelf gum ik liever wat goedkoper :schater: )

Ik geloof dat die vredensteins onder de 200 zitten.

Met goodyear heb ik alleen ervaringen met winterbanden op een andere auto, maar dat kunnen ze wel (niet dat je daar heel veel aan hebt, maar het zijn geen complete prutsers daar).

interessante link met testuitslag van z4 bandenmaten (op bmw 135):

http://www.autoforum.be/showthread.php?t=38481

http://www.sportauto-online.de/testbericht...ch-1190635.html

(let erop dat continental een duits merk in een duitse test is.... :ok:)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.