Ga naar inhoud

Foto's en plaatjes online zetten (2)


Johan.

Aanbevolen berichten

Hoi!

Inleiding:

Aangezien het mij opviel (in de loop van aantal jaren) dat Imageshack steeds trager word, en vaak ook popups opent bij het bezoeken van hun website, heb ik hier een handleiding gemaakt hoe je nou op andere websites (Picasa.google.com, en www.imgdumper.nl) plaatjes upload.

IMGDumper:

Ga eerst naar IMGDumper, als het goed is word nu onderstaand scherm (klik op de 'Thumbnail' voor de volledige afbeelding) geladen:

4caa01038a3db-Stap_1_imgdumper.thumb.jpg

Klik nu op Bladeren, en selecteer het plaatje of foto:

4caa01f67e8fe-2.thumb.jpg

Zodra je de foto hebt geselecteerd die je wilt uploaden, klik dan op Open. Het geopende venster sluit nu, en er staat een 'adres' in de balk. Klik nu op Uploaden.

Nu, word de foto geupload naar het internet. Heb een momentje, dit wil nog wel eens duren als het een grote foto is.

Zodra de foto geupload is, krijg je het volgende scherm:

4caa03202f46d-Uploaden_klaar.thumb.jpg

Kopieer (= Rechtsklik -> Kopieeren) nu, de link die in het vakje "UBB image met link", en plak die in je reactie.

Letop: Enkel nodig als je plaatjes kleiner hebt dan pak 'm beet 800x600:

Als de afbeelding kleiner is dan 800x600 (zodat onderandere het forum niet helemaal opgerekt word, omdat de afbeelding eerst op ware grote geladen word en daarna pas door het forum verkleind word), kopieer dan de Directe link, en plak die tussen de volgende code:

[img][/img]

Google's Picasa:

Letop: Voor het gebruik van Picasa, heb je een Google account nodig, een Gmail account voldoet ook, het is tenslotte 'Google Mail', dus die word direct gekoppeld aan alle Google diensten.

Picasa, is een programma van Google om foto's mee te bewerken op een lichte manier. Zo kan je streepjes trekken, of tekst op de foto zetten. Genoeg manieren dus om de foto aan te passen. Ook, heeft Picasa een eigen 'Photo viewer', net zoals de Windows variant, kan deze verschillende foto's en video's als voorbeeld weergeven. Tijdens de installatie word ook gevraagt of je de Windows viewer wilt behouden, of de Picasa viewer wilt gebruiken, Picasa kan ook de foto's vanuit het programma uploaden naar een bepaald album op je Picasa pagina.

Sla deze stap over als je al een Google-account hebt!

Stap 1: Allereerst, gaan we een Google account maken. Ga naar Picasa.google.nl, en klik op Picasa Webalbums, klik vervolgens op Create an account. Maak nu een account aan, en ga dan naar stap 2.

Stap 2: Download en installeer Picasa. (Letop: Directe download!)

Op verzoek kan ik eventueel een handleiding maken voor de installatie van Picasa.

Goed, nu de installatie klaar is, en je een Google account hebt, kunnen we aan de slag:

Start Picasa op, (en log in op je account, als je dit al niet gedaan hebt) en rechtsklik op de afbeelding die je wilt uploaden:

Vastleggen%20in%20volledig%20scherm%201042010%2092349%20PM.jpg

Klik vervolgens op Uploaden naar Picasa Webalbums.

Als het goed is, komt nu het volgende scherm naar voren:

Uploaden%20naar%20Picasa%20Webalbums%201042010%2093351%20PM.jpg

Klik hier op "Nieuw Album", en geef het een naam. Klik daarna op de grootte van het plaatje (waar bij mij dus de 4 verschillende grootte's staan), en klik op 1024 pixels.

Klik daarna op Uploaden, en dan komt er weer een nieuw scherm naar voren:

Voltooid%20-%20Uploadbeheer%201042010%2093247%20PM.jpg

Klik nu, op "Online Bekijken". Nu word je internet-browser geopend, en word de Picasa pagina geladen met de foto erop.

Rechtsklik vervolgens op het plaatje, en klik op "Afbeeldings locatie kopieeren".

* Als je een Internet Exlorer gebruiker bent, moet je rechts klikken op de afbeelding, en vervolgens op "Bekijk afbeelding" klikken. Kopieer vervolgens de link die in je adresbalk staat, en .. -

Plak vervolgens de volgende code in je reactie:

[img][/img]

Rechtsklik vervolgens tussen de IMG code, en klik op plakken.

Het resultaat van deze 'handleiding' is in de gehele post te vinden :thumbup: .

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, en op verzoeken kan ik natuurlijk nog een handleiding tikken voor Windows XP. (Of voor de Ubuntu gebruikers, maar ik denk dat deze gebruikers al wel weten hoe ze een plaatje moeten embedden(=bijvoegen)).

Mijn persoonlijke voorkeur: Gebruik IMGDumper, met de UBB image met link. Je hebt dan wel postzegels zoals sommige het noemen, maar het zorgt tenslotte wel voor snel leesbare posts.

* Updated @ 30/01/2011

aangepast door Johan.
Bewerking op verzoek.
Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Helaas, zoveel foto's van ...........

Dat is dat droefgeestige landschap in het Noorden, waar mensen als Jan Mulder en ook andere figuren van dit forum zo chagerijnig, zwaarmoedig en alcoholist van geworden zijn.

Wat zijn dat voor autos met die koplampen in de motorkap?

Link naar reactie
Goed initiatief van je :rolleyes: , hopelijk helpt dit voor sommige om foto's / plaatjes te posten..

Ik hoop het ook.

Nog iemand belang voor een kleine 'How to' voor Windows XP? (Eigenlijk gewoon hetzelfde, maar Windows7 ziet er net even een tikkie anders uit. Kan verwarring opwekken)

Link naar reactie
Dat is dat droefgeestige landschap in het Noorden, waar mensen als Jan Mulder en ook andere figuren van dit forum zo chagerijnig, zwaarmoedig en alcoholist van geworden zijn.

Wat zijn dat voor autos met die koplampen in de motorkap?

Die foto's waren tijdens de Tank S Rally (voorheen het Zuiderzee Rally). Er stonden een hoop BMW's, geen z'tjes, maar wel E30, E36M, en nog een E46M3 op 't parkeerterrein.

Link naar reactie
Wist dat ik haar kende maar kwam even niet op de naam... er zijn betere en vooral luchtigere foto's van haar te vinden hoor ;) (heb ik vast al eens gepost in het daarvoor bestemde topic)

is mij bekend maar ik wilde het toch netjes houden voor je het weet heb je een slechte naam :schater: :fiew:

Link naar reactie
  • Administrator
is mij bekend maar ik wilde het toch netjes houden voor je het weet heb je een slechte naam :schater: :fiew:

Nee joh, daar hebben we toch juist ook een speciaal NSFW topic voor?

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.