Ga naar inhoud

koelwater


Aanbevolen berichten

Kon dit enkel terug vinden bij de zzz met zoeken, maar niet voor de zzzz. (of is er geen verschil :thumbup: )

Ik zou het hele systeem (koelwater) eens willen verversen, 'k zal wel vinden waar het moet afgelaten worden. Maar, wat moet ik erin kappen?

Heb ook ondervonden dat na x-aantal kmers dat peilstokje bij koude motor ietsje gezakt is. Wilde dit bijvullen met water, maar dat is geen goed idee dacht ik en om het even wat van koelvloeistof bijdoen is ook geen optie. Dus als ik heel de boel ververs dan ik ditzelfde altijd bijvullen zonder mij zorgen te maken.

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Natuurlijk kun je koelvloeistof bij een automateriale zaak of tankstation kopen maar van VW weet ik dat er een bepaald soort koelvloeistof (G12) in moet. Dit heeft te maken met de legering van o.a. de cylinderkop maar ook de waterpomp en andere delen van het motorblok. Bij gebruik van niet door VW voorgeschreven koelvloeistof kan deze de genoemde onderdelen aantasten en zorgen voor verstopping en andere nevenschade(pakkingen). Niet alleen VW schrijft dit voor maar BMW ook. Ik zou hierop niet bezuinigen en de koelvloeistof bij een BMW dealer kopen zodat je zeker weet dat het juiste koelmiddel weer in het motorblok komt.

------------------------

natpark01.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vervangen kan natuurlijk nooit kwaad.

Voor het geld hoef je het niet te laten > dit zijn niet de kosten.

Het is meer het werk

De radiateur legen is geen probleem, maar bij een koud blok blijft de thermostaat dicht. Het blok zal dus gevuld blijven.

Kijk even op internet how to . Er zal best een drainplug aan de onderzijde zitten .

Anders de spoel methode. Radiator legen vullen > rijden > en opnieuw :-)

Link naar reactie

haha jawel hoor

maarr ik heb wel eens gemerkt dat het soms moeilijk is om ervan uit te gaan dat iedereen spreekt van gezien vanaf de bestuurdersstoel

dus dan maar gaan voor duidelijk en wees eerlijk in het botenjargon is stuur en bakboord niet verkeerd te begrijpen :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.