Ga naar inhoud

Uitlaat 3.0 QP


alexanderc

Aanbevolen berichten

Ik ben nu sinds 2 maanden eigenaar van een Z3 3.0 Coupe. Rijdt super maar ik zou graag net wat meer sound hebben.

Nu ben ik fan van het E46 M3 uitlaat geluid en de stijl van de uitlaat, dus zonder dikke randen zoals er standaard op de 3.0 zit.

Er zijn denk ik twee opties

1: Eisenmann race 2x76 Kosten: +- 700 voor alleen de einddemper

2: Bastuck 2x 76 Kosten: geen flauw idee? iemand anders wel?

Weet iemand of er bij deze fabrikanten ook nog iets kleinere maten zijn te krijgen voor de 3.0? ik vind 76 namelijk al stiekem een sjonnie gehalte krijgen.

Wat adviseren jullie , de Eisenmann of de Bastuck

Ps. woont er iemand in de buurt van venlo of breda die rond rijdt met een van deze 2 ?

Alvast super bedankt!

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Alvast super bedankt!

Gebruik de zoekfunctie eens op 'bastuck' en er gaat een wereld voor je open. :thumbup:

Ér is er een topic waarin de verschillende uitlaatgeluiden te horen zijn.

volgens mij deze..................... https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=4544&hl=bastuc

Link naar reactie

Ik heb een Eisenmann (en racekat en Supersprint spruitstuk) en kom uit Breda. Maar de auto staat bij mn ouders in Den Bosch (totdat over 2 maanden mn huis klaar is).

Kan het aanraden, geluid is top en de looks ook!

Link naar reactie

Ja de pest is dat er 100 filmpjes van verschillende bmw 6 cilinders op youtube staan en allemaal zijn ze anders opgenomen. Ik zal eens in Venlo informeren naar de prijzen bij CSV import oid...

Dan post ik hier wel ef wat ze te melden hebben. Denk dat ik dan ook nog net over de grens ga informeren. Makkelijk aangezien mijn ouders 2 km van de grens af wonen

Link naar reactie

ik heb al wat contact gehad:

Beste Alexander,

Bedankt voor uw interesse in 1 van onze producten.

Helaas kunnen wij alleen de eindstukken leveren die op de site van eissenman staan.

Het gaat alleen om de achterdemper.

denk dus dat ze wel aan particulieren leveren. Ze hebben ook een tuningsbedrijf waarmee ze volgens mij samenwerken, dat ligt 3 km verderop. maar daar heb ik niet zo'n goede ervaringen mee. Maar misschien kunnen ze via dat bedrijf leveren, dat zoeken ze zelf maar uit.

Ik zal deze week eens vragen om een advies op maat, hopen dat ze deskundig zijn.

Maar met een Eisenmann einddemper, heb ik dan ook nog een andere/geen middendemper nodig of is het geluid al aanzienlijk beter?

Link naar reactie

Als je de rest ook vervangt zit je meteen met een andere kat wat het een stuk duurder maakt.

Zoals ik zei heb ik de demper op de bestaande uitlaatlijn gezet. Met een racekat zal het geluid nog wel luider zijn maar de donkere roffel die ik nu heb vind ik mooi zat zonder al te aso te zijn :wave:

Link naar reactie

Bastuck :rambo: Geluid :thumbup:

Mooie en een donkere roffel,En wat mooi is ik rijd nogal eens door de Emstunnel in Duitsland en dan even terugschakelen met wat tussengas :P

basstuck001.jpg

basstuck003.jpg

@ ik heb geen middendemper vanaf de kat helemaal rvs met alleen de einddemper 2x 76 mm

Link naar reactie
FF Offtopic ;) , maar ben je nou weer gezellig terug Floor? <_<

Nou, werkelijk!!!

Om maar in de gezegdes te blijven: wat stoot zich ook alweer geen twee keer aan dezelfde steen?

maar bij sommige mensen ligt dat blijkbaar anders.

Back on topic, de freaking Bastard vind ik maar niks maar dat wisten jullie al :schater: doe mij maar Eisenmann (en dan liefst die van onze Ed's vorige Z maar de huidige bevalt ook prima :rolleyes:

Link naar reactie

Ik heb nog een dubbele :P uitlaat liggen van een Z4M. Weet niet of dat de E46 M uitlaat is en of deze ook onder de Z3 past maar ik meld het maar even. Is eventueel te koop maar hoef er niet vanaf. Is in ieder geval goedkoper dan Eisenmann :thumbup:

Link naar reactie
Zoals al is vermeld kan dat gewoon, wel komt je reserve-wiel dan te vervallen..

Jep.. dat is mooi duidelijk op de foto die Ron hierboven al plaatste (en ik ook al vond op Ebay.de).. Het geeft me toch een beetje een raar gevoel die uitwerking van Eissenman. Het neigt een beetje naar het gevoel van 2 opzet-sierpijpjes in de uitsparing 'plakken'... :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.