Ga naar inhoud

Binnenspiegel dimmen


bridders

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af of mijn auto nu een automatisch dimmende binnenspiegel heeft of niet. Ik twijfel, omdat het volgens mij een optie is maar volgens de handleiding moet ik de spiegel in anti-verblindingstand kunnen zetten door aan de knop te draaien onder de spiegel (met de indicatieled voor het alarm). Maar.... die knop is met geen mogelijkheid te draaien. Hoe weet ik het nu zeker, want ik zie geen lichtsensor aan de voorzijde van de binnenspigel (wel aan de achterzijde)?

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Hmmm.. dan heb ik geen autodimmende spiegel maar ik kan ook met geen mogelijkheid deze in die stand zetten. Gelukkig doet de windschot voor een groot deel dimmen.

Dan zal ik het maar laten, want het draaien gaat erg makkelijk, denk dat de vorige eigenaar hem vastgeplakt heeft :rolleyes:

Link naar reactie

Aan de bovenkant van de spiegel in het midden zit een cel(zie foto)Links aan de achterkant zit er ook een.

Zitten die er niet dan heb je geen automatisch dimmende spiegel en moet je met de knop van het alarm ledje de spiegel in de dimstand zetten.

Heb je geen alarm dan komt het ouderwetse klaphendeltje in beeld.

spiegels009.jpg

Link naar reactie
  • Administrator
Heb je geen alarm dan komt het ouderwetse klaphendeltje in beeld.

Dat is niet per se waar, ik denk dat het zou moeten zijn, heb je geen rode knop (waar bij een alarm de indicatieled in zit en die anders leeg is) Mijn auto heeft af fabriek geen alarm, maar wel die knop. Die is dan alleen "leeg". Draaien is daarbij ook dimmen ...

(En natuurlijk heb ik ondertussen wel een prachtige klasse III installatie ...)

Link naar reactie

Vreemd ,Dan had je misschien Alarm vorbereitung en zit de knop er wel. BMW zegt ;Bei fahrzeugen one alarm anlage: den kleinen hebel nach vorne kippen.

Verder is het zoals ik al zei bij de foto,Zo staat het tenminste in de beschrijving.

Maar nu weten we allmaal waar de sensoren zitten.

Link naar reactie

misschien is het veranderd tussen de pre-facelift en de facelift.

mijn 1 heeft ook zo'n mat-doorzichtige ronde knop aan de binnenspiegel, geen alarm, geen dimmende binnenspiegel. Knop draaien = dimmen.

Link naar reactie

Klopt allemaal, er zijn vesrchillende uitvoeringen ,Met alarm die je moet draaien, zonder die je moet draaien en met alarm en automatisch dimmend en het klaphendeltje.

De sensor aan de voorkant is goed zichtbaar, dus zie je die niet dan heb je geen automatisch dimmende spiegel.

Maar vanaf welk bouwjaar er nu een of ander inzit weet ik ook niet, Het boekje verwijst dan met een * naar verschillende uitvoeringen.

Link naar reactie

Om het verhaal dan maar even volledig te maken;De sensor aan de achterkant(voor diegene die zich afvraagt waarom er een sensor aan de achterkant moet zitten) Deze meet het omgevingslicht(daglicht) en bepaald daarmee of de sensor aan de voorkant de spiegel moet dimmen. :rolleyes: :hamer: :D Nog iets ,als je in de achteruit schakelt wordt deze functie uitgeschakeld.

Je achteruitrijlamp zou de dimmer in kunnen schakelen. :drank::wave:

Link naar reactie
  • Administrator
Dan had je misschien Alarm vorbereitung en zit de knop er wel.

Nee, dat niet, maar zoals al opgemerkt door RvE het zou een fl / pre-fl dingetje kunnen zijn in de categorie vanaf de fl standaard rode knop ook al zit er geen ledje in ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.