Ga naar inhoud

Combi-instrument CCM


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik heb even wat vraagjes over regeleenheden waar ik het antwoord zo niet op kan vinden via de zoekfunctie.

Ik heb vandaag alle "regeleenheden" van de ZZZZ (2.5si facelift dus) eens laten uitlezen. Als laatste op het blaadje staat het "Combi-instrument CCM". Daarbij staat:

meetwaarde------------------------------------------------waarde----------eenheid

Totale wegtraject--------------------------------------------[X]*---------------km

Service-interval gecodeerd---------------------------------2782-------------SIA-liter

Verbruikte brandstof----------------------------------------1950--------------SIA-liter

Tijdinterval opgeslagen-------------------------------------548---------------SIA-dagen

* Hier staat op mijn blaadje wel een getal, maar dat hou ik even voor me.

Mijn vragen zijn nu:

Staat SIA voor Service Interval Alert of iets dergelijks?

Wat is de relatie tussen de SIA getallen?

Is het bijvoorbeeld zo dat op basis van mijn sinds het daadwerkelijke verbuik sinds het vorige interval de schatting is dat ik na 2782 liter brandstof verbruikt te hebben weer aan onderhoud toe ben (wat zou neerkomen op grofweg na 30000 km), waarvan ik al 1950 liter op weg ben en dat daarmee de inschatting is dat het volgende service interval 548 dagen na het laatste serviceinterval zal zijn? Of is er - maar lijkt mij minder waarschijnlijk - geen relatie tussen alle drie de "SIA" getallen, maar verhouden een of meer daarvan zich bijvoorbeeld niet rechtstreeks tot het service interval, maar eerder rechtstreels tot het "totale wegtraject"?

Ik weet het; ik had het bij het uitlezen moeten vragen, maar toen had ik even aandacht voor andere dingen... :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Da's een gerenommeerde instantie die vast wel antwoord geeft als je vraagt wat ze bedoelen met een bepaalde passage in een keuringsrapport lijkt me.

En dan wel verder vertellen, want nou heb je ons nieuwsgierig gemaakt!

Link naar reactie
  • Administrator
enne waarom is je km stand zo geheim?

btw kijk hier eens (ffe gegoogled)

Top! Al beantwoord het de vraag nog niet helemaal, maar ik denk dat op basis van jou stukje dat dan ofwel hoveelheid dagen eerst verstreken moet zijn, ofwel indien dat eerder is "service interval gecodeerd" en "verbruikte brandstof" gelijk moeten zijn, waarna je in beide gevallen een service melding krijgt ...

Ennuh die kilometerstand ... je antwoord :thumbup: . Ik was bij de ANWB om de rest van de toestand van de auto te laten vaststellen en vroeg mij op basis van dit CCM verhaal of of ik daar nog iets uit zou kunnen opmaken door er een berekeningetje met wat van de SIA waarden op los te laten... Als ik jouw link zo zie is het antwoord helaas nee ...

Link naar reactie
  • Administrator
hmm een soort van doublecheck zeg maar?

je lijkt wel een beetje wantrouwig geworden? :schater:

heb je mn pmmtje nog kunnen lezen? btw

Idd doublecheck, want het juiste getal heb ik al eerder zwart op wit gekregen van de Belgische overheid ...

Pm nee, :blink: ik ga er nu ff naar kijken!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.