Ga naar inhoud

Probleem: Niet starten


beo5

Aanbevolen berichten

Ben eens even op mijn gemak in de auto gaan zitten en eens even rond gekeken.

Dynamo is het niet omdat de accu goed bij geladen word als de auto aan staat.

Wat mij opviel is dat de verlichting bleef branden in de ruimte waar de cd wisselaar zit en de navigatie.Zie trouwens nergens een mogelijkheid dit apart uit te zetten,of zie ik iets over het hoofd.

Dus deze verlichting maar even los gekoppeld, en nu maar weer zien wat er gaat gebeuren met een dag of 3

Met vriendelijke groet

Jan de Bruin

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ja als die verlichting blijft branden dan is je accu binnen een dag of 2 temet helemaal dood

denk er goed om telkens al een accu echt helemaal leeg is geweest (minder dan een volt of 6) dan loopt deze onherstelbare schade op

het kost je zeker 10% van de capaciteit die de accu voordien had.

dus laat het niet te vaak gebeuren.

misschien is de drukschakelaar van het deurtje kapot?

Link naar reactie

Heb van de week hetzelfde probleem gehad

Dit kwam doordat ik de kofferbak niet 100% had gesloten >> lampje binnenin bleef dus branden.

Tja klein rekensommetje 10Wat >> 12Volt dus ca 1 ampere/uur

Dus na 2 a 3 dagen is het over 70AH.....

Dus tip >> kijk ook ff naar je binnenverlichting in de kofferbak ( lampje er eruit)

Link naar reactie
euuh ?

is dat echt waar??

Zou ik durven jokken dan ??!

Zal ik nog maar een geheimpje verklappen dan?!

Ik heb nl tegen het leeglopen van de accu en het niet altijd voorradig zijn van 230volt (waar ik dus normaliter m'n druppellader mee bevrucht), 3 kleine zonnepanneeltjes direct op mijn accu aangeloten en gewoon aan de binnenkant tegen de achterruit middels zuignapjes geplaatst. Werkt pefekt en ik kan mijn alarm gewoon op scherp houden. Makkelijk voor lang pakeren op Schiphol of langdurig ergens gestald waar geen 230volt aanwezig is.

Op de boot hanteer ik het zelfde systeem, altijd volle accu's.

Voor het starten er wel even van de accu(s) afkoppelen. :thumbup:

Link naar reactie

nee nee ik suggereer dat zeer zeker niet ,maar ik heb daar nog nooit van gehoord .

ik heb er ook nog nooit iets van gemerkt dat het zo zou zijn,hoe ben jij erachter gekomen?

btw die fijne zonnepaneeltjes moet je wel een beetje mee oppassen hoor

ik ken ze en heb ze ook.

ze werken prima maar zijn ongeregeld dus als je er 3 op je z aansluit en deze staat in de zon dan word de accu spanning behoorlijk hoog !

en dan heb ik t zomaar over een volt of 17!

ik weet niet of dat zo fijn is op de lange duur

plaats er dan liever 1

geloof je me niet hang er dan maar eens drie aan een losse accu en meet maar eens wat er gebeurd.

Link naar reactie
nee nee ik suggereer dat zeer zeker niet ,maar ik heb daar nog nooit van gehoord .

ik heb er ook nog nooit iets van gemerkt dat het zo zou zijn,hoe ben jij erachter gekomen?

btw die fijne zonnepaneeltjes moet je wel een beetje mee oppassen hoor

ik ken ze en heb ze ook.

ze werken prima maar zijn ongeregeld dus als je er 3 op je z aansluit en deze staat in de zon dan word de accu spanning behoorlijk hoog !

en dan heb ik t zomaar over een volt of 17!

ik weet niet of dat zo fijn is op de lange duur

plaats er dan liever 1

geloof je me niet hang er dan maar eens drie aan een losse accu en meet maar eens wat er gebeurd.

Die dingetjes hebben een dermate geringe amperrage, dus het kan makkelijk.

Zet er maar een voltmeter tussen, je voltage dropt onmiddelijk als je 'm op de accu hebt aangesloten.

BTW het werkt gewoon als een druppellader zo gering is de oplading (zelfs in de volle zon).

Werkt al 2 jaar naar volle tevredenheid

(Electra was mijn vak.) :thumbup:

Link naar reactie

best hoor

maar in mij optiek is 17 volt gewoon 17 volt

en zoals ik al aangaf dat heb ik gemeten terwijl aangesloten op een flinke accu.

bij 2 aangesloten paneeltjes (ja die van de action)

je weet ook vast wel wat de dampspanning is van een accu?

dan weet je ook dat 17 volt echt te veel is.

mijn vak is geen electra ,ik weet van veel dingen een beetje,ik zit in de bootjes .

Link naar reactie
best hoor

maar in mij optiek is 17 volt gewoon 17 volt

en zoals ik al aangaf dat heb ik gemeten terwijl aangesloten op een flinke accu.

bij 2 aangesloten paneeltjes (ja die van de action)

je weet ook vast wel wat de dampspanning is van een accu?

dan weet je ook dat 17 volt echt te veel is.

mijn vak is geen electra ,ik weet van veel dingen een beetje,ik zit in de bootjes .

Neem de proef op de som en pak een willekeurige oplader en meet de spanning, dan kom je tot jouw grote verbazing tot de conclusie dat je voltage wel oploopt tot het 2 voudige van wat je wilt opladen.

But do it your own way, I will not be mad at yuh.

Een bootje is in mijn optiek iets waar een mast op zit (met alle respekt). Het is dat ik niet met gehesen zeilen de havens in mag varen, anders bleef mijn Volvo Penta nieuw. :blink:

Link naar reactie

ja je hebt gelijk en dat verbaast mij totaal niet dat is mij terdege bekend

maar dat is alleen als er GEEN accu bij aangesloten is,toch?

en echt waar meet t zelf maar eens na,die paneeltjes douwen lekker door hoor

zeker met zn 3en op een accu van zo,n 70ah (zoals in je ztje)

meet t maar eens dan zul je je zeker verbazen.

welk type penta heb je in je "bootje"?

Link naar reactie
ja je hebt gelijk en dat verbaast mij totaal niet dat is mij terdege bekend

welk type penta heb je in je "bootje"?

Hahahahaha,.........Een groene! diesel

Maar laten we ons maar beperken tot de ZZZZ.

Thuis is mijn vrouw de baas, maar op het water ben ik (buiten een verschrikkelijke poetsvrouw) ook nog eens de kok. (Lonnie)

Link naar reactie
wat je wil

ik had alleen interesse das all

als je ooit iets weten wilt of nodig hebt,kun je me altijd vragen ik werk nl bij een penta dealert.

Begrijp me niet verkeerd Sander :blink:, ik bedoelde het niet kwetsend hoor.

Als we elkaar een keer IRL tegenkomen, dan denk ik dat ik je kop van je romp klets als het om varen gaat.

Ik kom echter ook uit de tijd van de frikandellenfrequentie (je weet wel KaPaKaPa) en als je weet wat je allemaal te weten komt door alleen maar te Vinketouwen?! Wat kwaadwillenden daarmee kunnen aanrichten?! :nono:

Mensen zijn nou eenmaal rare wezens, geef mij maar een hond. (Niet persoonlijk bedoelt)

Welgemeend bedankt voor je aanbod. :)

Link naar reactie

aha ik ruik hier een gezonde dosis wantrouwen in de medemens :schater:

ik ben niet zo snel (ehem)beledigd hoor :blink:

maar je hebt gelijk het is een off topic onderwerp .

btw ik heb nog steeds een set 27mc liggen en als ik me weer eens stierlijk loop te vervelen dan sluit ik m nog wel eens aan

maar je hoort echt alleen maar onverstaanbare talen (zeg ik toch netjes he)

nja die tijd is geweest

(tenminste als je dat bedoelde)

Link naar reactie

hallo,

De auto 2 dagen niet gebruikt ,en waar eerder de auto niet meer wilde starten,zowaar hij starte vandaag.

Aangezien het aankomende week toch minder weer is de auto maar eens een dag of 4 laten staan om te zien of het probleem zit waar ik denk dat het zit.

Ik heb trouwens nog wel even een vraagje.

Dit bewuste lampje zit in de middenconsole waar de navigatie en wisselaar zit.Ik kan alleen nergens de switch vinden die de lamp uit schakelt als dit klepje dicht is.

Zit er uberhaubt wel een schakelaar daar,of zou het lampje uit moeten gaan zodra je de auto afsluit?

Er zal wel iemand zijn die er duidelijkheid over kan geven.

Groetjes,

Jan

Link naar reactie

Ja, er zit een schakelaartje.

Ik heb het even voor je opgezocht, Het zit aan de onderkant van de klep in het midden een klein blinkend veertje, doe de klep maar eens open en druk op het veertje het lampje gaat dan uit. :rolleyes:

En nou zelf zoeken hè ! Ik blijf niet aan de gang voor jullie :thumbup::thumbup:

Link naar reactie

floor.bedankt

deze info heb ik wat aan.

er zit aan het klepje een uitsteeksel,en dat was afgebroken

de schakelaar zelf is nog goed.

de vrouw in huis zag het afgebroken stukje liggen en het zit

al op zijn plek.

probleem zal zo opgelost zijn

met vriendelijke groet

jan

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.