Ga naar inhoud

Probleem: Niet starten


beo5

Aanbevolen berichten

Hallo,

Besloot ik net om even de ZZZZ mee te nemen,maar dat feestje ging niet door.

Toen ik het contactslot aan deed geen beweging in de startmotor

Vervolgend een andere accu aangesloten en daarna alleen maar klilklikklik uit de moterruimte.

Vreemd lijkt me wel dat terwijl de verlichtingsschakelaar uit staat de koplampen aan en uit gaan met het klikken van de moter.

Ook branden niet alle controle lampjes zoals gewoon als je het contact aan zet.

Vervolgens de accu compleet losgemaakt en toen ging het alarm aan.Na een aantal minuten weer de accu aangesloten maar nog steeds het geklik en koplampen die aan/uit gaan.

Weer de accu losgekoppeld en toen geen alarm geluid meer.

Waar kan ik dit probleem zoeken,of moet ik maar meteen de auto laten halen door een dealer.

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hoe bedoel je een andere accu aangesloten???

met de eigen accu er ook nog bij??

deze eigen accu is vermoedelijk kapot en vraagt zoveel stroom van een hulp accu dat er niet genoeg bij de startmotor komt (simpel gezegd)

de accu geheel wisselen moet het oplossen.

als de auto start meet dan even de klemspanning bij draaiende motor de moet zeker richting de 14 volt gaan lopen om zeker te zijn van een werkende dynamo.

Link naar reactie

Hallo Sandere,

Ja ik heb het geprobeerd met de eigen accu er ook bij.Dit moet toch geen probleem zijn.Ik heb trouwens net een edit gedaan aan de eerste tekst met meer info.

Heb net nog de complete accu losgemaakt en een compleet nieuwe aangesloten.ZZZZ geeft alleen klikklikklik.Verbaas me wel dat de koplampen ook aan/uit gaan.

Begin het vermoeden te krijgen dat de startmotor vast zit.Is dit een klusje om gewoon thuis te doen?

Groetjes,Jan

Link naar reactie

Normaal gesproken bij het "klik "geluid is het in 95% van de gevallen de accu, de resterende gevallen moet je zoeken in of spanningsverlies ( doorgesleten min kabel ) maar dit klinkt als dat de "bendics" kapot is, dit zit op je startmotor en is een soort relay dat je startmotor naar je starterkrans trekt zodat je motor gaat draaien en dus start. Je zou dit kunnen checken ( althans zo deed ik het altijd ) door een oude schroevedraaier te nemen en met deze een verbinding maken tussen de plus aansluiting op de achterkant van de startmotor en de afgaande kant van de bendics. Je overbrugt als het ware deze. Je startmotor zou dan moeten gaan draaien en je motor start. Eerlijkheid halve moet ik wel zeggen dat ik dit deed bij grote vrachtwagens waar je makkelijk bij de startmotor kon komen. Vroeger ging het ook nog wel met personenauto's maar tegenwoordig zit alles zo dicht getimmert dat je nergens meer bij kunt.

In dat geval rest je nog maar 1 oplossing.... ROODKAPJE !!!! :thumbup:

Link naar reactie

hoe goed is de 2e accu die je gebruikt had??

meten is weten meet de accuspanning tijdens het starten

als deze bij de accu al wegvalt dan heb je een slechte accu,anders kun je verderop meten bv op de punten onder de motorkap waar je de evt startkabels op aan kunt sluiten

valt daar de spanning weg dan zit er in de kabel die naar voren loopt een slechte verbinding

maar klik klik etc en wimmende verlichting is meestal een slecht accu en heel soms maar een ander probleem.

de test die voorgesteld word is bij een z niet zo makkelijk uit te voeren de startmotor zit wat diep in de motorruimte gestopt

nogmaals, meten is weten!

Link naar reactie

Bedankt voor je antwoorden

Meten is wat lastig,ik heb hier niks liggen.

Is er een beetje makkelijk bij te komen, bij de startmotor.Moet ik hem benaderen van onder of boven?

De accu die ik gebruikt heb is nieuw,ik heb trouwens ook even mijn andere auto met draaiende motor gebruikt ,maar resultaat was het zelfde.

Groetjes

Link naar reactie
Is ook te testen door de buurman te vragen je auto te starten m.b.v. startkabels. Start ie?

Da's dus al gebeurd:

ik heb trouwens ook even mijn andere auto met draaiende motor gebruikt ,maar resultaat was het zelfde.

Conclusie: startmotor.

Wel raar dat je lichten spontaan gaan branden :thumbup: ...

Link naar reactie
Da's dus al gebeurd:

Conclusie: startmotor.

Wel raar dat je lichten spontaan gaan branden :thumbup: ...

heb ik met mijn vorige auto 3 serie coupe ook gehad accu kapot geen stroom om te starten maar lichten gingen spontaan aan

een nieuwe accu laten plaatsen en alles was weer ok

Hans

Link naar reactie
heb ik met mijn vorige auto 3 serie coupe ook gehad accu kapot geen stroom om te starten maar lichten gingen spontaan aan

Dus eigenlijk gaan je lichten knipperen om aan te geven dat je accu leeg is ^_^ .

Goeie feature :thumbup: .

Link naar reactie
echt gebeurd niet uit de duim gezogen

Ja ik geloof je wel hoor! Alleen hadden ze het er in het boekje bij moeten zetten:

Als de startmotor defect is zullen tijdens de startprocedure de koplampen opflitsen. Wendt u zich tot de dichtsbijzijnde BMW garage.

Gemiste kans.

Link naar reactie

Ok, Ze zijn dus langs geweest.Booster erop en starten maar weer.Accu zelf laad goed op,maar zal wel door ouderdom op zijn.Zit er zo te zien pas sinds 2003 in.Had opzich al een oltimer kunnen worden :thumbup:

Ze hadden alleen een verkeerde maat accu bij zich,dus ga ik morgen even de andere halen.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat ik de auto zelf met startkabels van mijn andere auto niet aan de gang kreeg.

Eind goed,al goed.Morgen kunnen we weer van mooi zomerweer genieten ,als dat er nog eens komt.

Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie

ik denk dat de oude accu te ver heen was mischien sluiting ? maar dat de lampen aangingen klopt dus

ik had het toen ook en heb in ,,paniek,, de dealer gebeld en die was niet verbaasd van mijn verhaal

een nieuwe accu en alles was weer goed

goed te horen dat het bij jou ook zo is :thumbup: in ieder geval valt het dan mee

Hans

Link naar reactie

Even serieus, Dat je de wagen met je startkabels niet gestart kreeg is een normaal iets, het volgende is namelijk aan de hand.

Als je accu echt op is, ( 2003 is echt op ) dan is je accu veranderd in een waterweerstand, op het moment dat je je startkabels er op zet zal alle energie die je er in stopt naar je oude accu gaan ( die wil het meest ) inplaats van je startmotor.

De enige manier om zoiets snel op te lossen is door een van de polen van de oude accu even los te halen. deze zit dan niet meer in het circuit en vraagt geen stroom meer en alles zal naar je startmotor gaan.

andere manier is de pluskabel direct op de startmotor te zetten maarja je kon al lezen dat je daar erg moeilijk bij kunt komen.

Groet

ZonderZ :thumbup:

Link naar reactie

Fijn dat je nu inmiddels weer kunt rijden.

Korte vraag over die accu uit 2003 die echt op zou zijn? Vinden meer mensen dit? En is dit ook te testen oid? Naar mijn mening moet een accu namelijk veel langer mee kunnen. In mijn vorige auto (BMW e36 compact) is de accu 13 jaar meegegaan. In het 12e jaar ben ik er nog zonder problemen mee op wintersport geweest etc.

Link naar reactie
Korte vraag over die accu uit 2003 die echt op zou zijn?

Accu's zijn verslijtonderdelen. Dertien jaar is waanzinnig goed. Zeven jaar is een goede score, google maar eens op 'accu levensduur' of zo. En zoals al aangehaald: stilstaan en te ver laten ontladen (accu's lijden aan een verschijnsel dat 'zelfontlading' heet) is accumoord.

Oh ja: iedere fatsoenlijke garage heeft een accutester. Fluitje van een Zent.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Even terugkomen op dit probleem.

Het bleek dus dat als ik de auto wilde starten met een andere auto de kabels eigenlijk te dun waren.

Hier ben ik nu achter gekomen omdat ik weer met het zelfde probleem zit.

Ik heb er dus een nieuwe accu ingezet maar naar een paar dagen was deze leeg en weer niet starten.

Bij een kennis dikkere kabels genomen en de andere auto even aangesloten.Onmiddelijk liep de bmw weer.

Daarna een lange trip gereden ,en na een uur of acht nog genoeg power om de auto te starten

Maar nu blijft mijn probleem wel bestaan.

Na een paar dagen is dus de accu steeds leeg en moet ik dus een hulpje gebruiken.

Zal een lastig klusje worden dit probleem op te lossen.

Als eerste heb ik de auto eens een paar dagen niet op slot gehad in de garage,in de hoop dat het eventueel door het alarm kwam.Maar dat was niet het geval.

En ja,nu ook weer dat met een lege accu starten de koplamp verlichting aan/uit gaat.

Zo hoe nu verder

Met vriendelijke groet

Jan

Link naar reactie

Er is maar 1 manier om hier achter te komen...

Sluit een amperemeter er tussen en je zult zien dat er "stroom getrokken wordt"

Het enige wat je nu moet doen is 1 voor 1 je zekeringen trekken, en als er niets veranderd weer terug steken, tot er 1 getrokken wordt en er geen stroom meer wordt verloren.

Kijk waar die zekering op aangesloten is en dan zal je probleem daar dus liggen.

Suc6

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.