Ga naar inhoud

goodwood festival of speed


Aanbevolen berichten

Hallo,

De experience "Goodwood festival of Speed" zit erop!

Het is een vierdaags autofestival in het zuiden van Engeland.

Het speelt zich af op het landgoed "Goodwood", 5000 hectare groot, waar ook de rollsroyce fabriek is gevestigd.

Dit alles is eigendom van Lord March een echte autogek!

Op het landgoed:een paardenrenbaan, twee golfbanen, een hotel, een circuit, een hillclimb, kortom van alles!

Meer info over Goodwood vind je op www.goodwood.co.uk

Het festival of speed speelt zich af rond de hillclimb die voor het "house of goodwood" door loopt.

De hillclimb is een stuk weg van zo'n 2 kilometer lang waarover allerlei bijzondere auto's naar boven racen. Formule 1, DTM, historische race auto's, Super cars, etc.

Je kunt het zo gek niet bedenken of je ziet het op Goodwood, een must voor elke autoliefhebber. Je moet er gewoon een keer naar toe gaan. Valt met woorden niet te beschrijven.

Het mooie is dat je alle auto's rijdend kunt bewonderen op de hillclimb. Daarnaast kun je bij alle auto's komen in de race paddocks die er zijn. Formule 1 teams van Redbull, Ferarri, Mc Laren, Mercedes waren er gewoon. Gewoon erg VET.

Verder hebben alle belangrijke merken er hele grote stands met hun nieuwste modellen.

B.v. Audi met de A1, Bmw met de nieuwe 5 touring, Alpina met de nieuwe B5 biturbo, Mini met de countyman en die is echt nog lelijker dan op de foto's!

Hier wat foto's voor een eerste impressie:

De hillclimb:

dsc00429a.jpg

House of goodwood:

dsc00437kt.jpg

Supercars: Teveel om allemaal te laten zien, Lambo !

dsc00391u.jpg

dsc00440w.jpg

Bugatti in actie op hillclimb:

dsc00431au.jpg

Voor de coupe liefhebbers: Ginetta G40, kleine engelse coupe die helaas niet verkrijgbaar is in NL!

slechts 3,75 m lang en 850 kg zwaar, pure fun voor op circuit!

dsc00394cf.jpg

Koenigsegg: BRUUT geweld wat een geluid op de hillclimb!

dsc00396s.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

More pics:

Deze speciaal voor Olivier van Epscheuten:

dsc00399h.jpg

Nog een ander vierdeurs monster: AM rapide,

dsc00403s.jpg

Ook formule 1:

dsc00460l.jpg

Formule 1 historie: Audi D type, deze werd gereden door Nick Mason van Pink Floyd.

dsc00456jo.jpg

Veel alfa romeo historie in het kader van het 100 jarig bestaan van Alfa:

dsc00478wz.jpg

dsc00485fj.jpg

Kortom het was erg gaaf op Goodwood.

Echt veel te veel te zien om in 1 dag te doen.

Naast de hillclimb was er nog een echte rally stage door de bossen waar je naar het huidige en historische rally geweld kon gaan kijken.

Veel bekende coureurs aanwezig: Jenson Button, Lewis Hamilton, Jacky Stewart, Stirling Moss, John Surtees.

Rally:Jean Ragnotti, Mickey Biassion.

Bij de motoren, ja die waren er ook nog: Kevin Schwantz, James Toseland

Ik ga er volgend jaar zeker weer naar toe maar dan twee dagen!

Echt een super evenement, kent zijn gelijke niet !

Oja en zondag nog even het heilige gras van wimbledon bezocht! Was toch in Engeland!

dsc00100n.jpg

Mzzl Maarten

Link naar reactie

Ziet er geweldig uit Maarten! :thumbup:

Voor de coupe liefhebbers: Ginetta G40,

dsc00394cf.jpg

jummie!! :kisstogether:

Heb de foto's in dit hele topic even verkleind, laden duurde wel erg lang zo......

Top!! :ok:

Link naar reactie
Ook leuk dat ie weer z'n Munchenvrienden had uitgenodig om mee te gaan. :schater:

Heren,

Ik zou zeggen, volgend jaar zeker meegaan!

Eerst een weekendje munchen en dan een weekendje "Goodwood".

Goodwood heeft bij mij alle verwachtingen heel ver overtroffen!

Ik ga het in ieder geval niet missen volgend jaar!

Twee dagen op "Goodwood" krijg je makkelijk gevuld zonder je te vervelen of in herhaling te moeten vervallen.

Mzzl Maarten

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Van 23 t/m 26 juni is het weer zover..... Goodwood festival of speed 2016!

Ik ga er voor de eerste keer heen maar pfff wat zijn die hotels daar in de omgeving duur zeg, ik heb het IBIS in Plymouth geboekt. Nee ik ga niet kamperen.

Iemand nog leuke en of interessante tips toevallig?

Of misschien een goede overnachtings plaats in de buurt van het landgoed? Kan het IBIS nog cancellen indien nodig.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.