Ga naar inhoud

Passagier airbag uitschakelen


BennyD

Aanbevolen berichten

Ik heb hier op het forum al meerdere artikelen gelezen over het uitschakelen van de passagier airbag voor bijv. een maxi cosi oid in een Z3.

Maar hoe zit dit in de Z4? Veel Z4's zijn voorzien van een schakelaar die hierin voorziet, maar niet allemaal.

Wanneer deze schakelaar er niet zit, volstaat dan het lostrekken van een stekker onder de passagier stoel? (die dan waarschijnlijk een lampje gaat laten branden, maar dat neem ik dan voor lief). Of zal de airbag dan nog steeds afgaan wanneer de gordel dicht is?

Het door een dealer laten plaatsen van de complete kit lijkt me namelijk erg overbodig. Is er wellicht nog een andere manier? In de vorige auto van mijn vriending (Ford Ka), was de airbag zelf losgekoppeld en was er aan de stekker een kleine module geplaatst die foutmeldingen voorkwam. Deze module was volgens mij niets meer dan een weerstand. Is dit er ook voor de Z4? Lijkt mij niet namelijk met oog op de hoeveelheid airbags die uitgeschakeld moeten worden.

Mijn voorkeur zou een simpele switch zijn die makkelijk om te zetten is.

Heeft iemand hier oplossingen of ideeën voor?

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

Wat ik weet is dat de stekker eruit halen van onder je stoel niet voldoende is. Er komt een foutmelding op je dashboard, maar in geval van een ongeluk klapt je airbag gewoon uit ook al zit er niemand naast je.

Doe dat dus niet, het gaat om de veiligheid van je kind! Bezuinig daar niet op.

Link naar reactie

Lightning87 heeft inderdaad gelijk, ik heb geen stoelen met isofix en geen switch aan de binnenkant van de passagiersdeur.

Nu weet ik dat de Z4's voor veel opties al wel de bedrading hebben liggen, dus ik kan me voorstellen dat het een kwestie is van schakelaar en lampje bestellen, gaten boren, stekkers inprikken en aanmelden in de software. (net zoals dat met een sportknop kan).

Heeft niemand hier ervaring mee? Weet iemand of de bedrading voor het deactiveren van de passagiersairbags er al ligt?

Het is overigens niet een probleem dat nu heel dringend is, maar tzt wil ik graag weten waar ik aan toe ben.

Link naar reactie
ja ze kunnen moeilijk achterin he :) ik heb trouwens zo'n iso kinderzit bevestiging als optie ( niet dat ik die ooit ga gebruiken), dus ze zullen misschien toch voorin mogen iig in duitsland wel

Ja, in Duitsland. Maar de vraag is wel wat oom Agent er hier te lande van zegt...

Overigens zou ik het goed nieuws vinden als het mocht, dan heeft zo'n isofix optie misschien inderdaad nog zin.

Link naar reactie
  • Administrator

Mijn instructieboekje zegt in ieder geval:

"Het deactiveren van de pasagiersairbag is slechts mogelijk bij een uitvoering met de nodige sleutelschakelaar ..."

Link naar reactie

ik denk dat de dealer je hier wel mee kan helpen in de mini hebben ze via de software de airbags ook uitgeschakeld moet bij een z4 ook kunnen ik was wel iets van 250,- euros kwijt :) en moest 2x terug omdat ze de juiste software niet hadden

Link naar reactie
ik denk dat de dealer je hier wel mee kan helpen in de mini hebben ze via de software de airbags ook uitgeschakeld moet bij een z4 ook kunnen ik was wel iets van 250,- euros kwijt :rant: en moest 2x terug omdat ze de juiste software niet hadden

:) Wat hou ik toch een geld over zonder kinderen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.