Ga naar inhoud

Groeten uit .......


Aanbevolen berichten

  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Thnks Herbert,

Ik moet zeggen dat ie goed bevalt.

Heb vroegah veel gespeeld met een echte spiegelreflex (Rollei met Carl Zeiss).

Daarna over gegaan op digitaal gemak: de kleine zak camera's maar na al die mooie foto's hier op het forum begon het toch weer een beetje te kriebelen.

Voor het reizen had ik echter geen zin om weer met zo'n grote spiegelreflex rond te lopen. De Nex is een goede alternatief. Relatief klein, handzaam en verrassend goed kwaliteit. Je kan er nagenoeg alles mee, wat je ook met een spiegelreflex kan. Het enige wat iets onhandiger is, is het feit dat je alles via (het overigens zeer vriendelijke) menu moet instellen. Soms wil je bijvoorbeeld snel iets met scherpte/diepte etc. spelen en dat gaat niet in een handomdraai.

Maar ik wilde tevens een camera hebben waarmee even snel kon klikken met een beter resultaat dan de zakcamera's en dat werkt verbluffend goed. Geen enkele foto is onscherp, zelfs niet met heel weinig licht, snel genomen of binnen zonder flits.

Hieronder moest ik even snel klikken toen onze communistische gids en chauffeur (Noord Vietnam) hadden ontdekt dat je kon auto racen op de I-Pad. Geweldig gelachen. Dat hadden ze echt nog nooit gezien. Ze kwamen niet bij van het lachen als ze van de baan vlogen. Op een gegeven moment toch maar afgepakt want ze vonden dit veel leuker dan echt in de auto rijden en dat schiet dan ook niet echt op. Humor. :rolleyes:

DSC00692.jpg

Link naar reactie

Bedankt voor de input Yangkie. Schijnt dat een firmware-update het menu alweer wat gebruiksvriendelijker maakt. Ik wil eigenlijk ook net iets meer dan de gemiddelde point & shoot, maar geen grote DSLR. Plaats nog maar een paar mooie resultaten van je vakantiefoto's, dan ben ik straks wel om (en zijn we weer on-topic :schater: )

Link naar reactie
Bedankt voor de input Yangkie. Schijnt dat een firmware-update het menu alweer wat gebruiksvriendelijker maakt. Ik wil eigenlijk ook net iets meer dan de gemiddelde point & shoot, maar geen grote DSLR. Plaats nog maar een paar mooie resultaten van je vakantiefoto's, dan ben ik straks wel om (en zijn we weer on-topic :schater: )

Komt goed Herbert, ik zal een verslag maken van de avonturen in het verre oosten. :rolleyes:

Link naar reactie
Tip voor het meenemen van volumineuze bagage: neem een vacuümzak van b.v. Blokker voor de handdoeken en kleding. Stofzuiger erop, en het volume is opeens 50% kleiner.

Wat een fantastisch idee!!!! Wij worstelen ook altijd met ruimtegebrek. Kan er eindelijk twee keer zo veel mee!! Alleen, ik vind de hele dag met een stofzuiger op schoot zitten zo vervelend... of ligt dat nou aan mij?? :newblush:

Link naar reactie
Alleen, ik vind de hele dag met een stofzuiger op schoot zitten zo vervelend... of ligt dat nou aan mij?? :unsure:

Dan ga je toch lekker zelf zuigen.................. :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.