Ga naar inhoud

Vraagje mbt een eisenmann


Aanbevolen berichten

Vandaag onder de auto zag ik dat het laatste gedeelte van mijn uitlaat het niet lang meer redt.

Nu dacht ik aan een eisenmann, rvs nooit meer roest.

Maar wat krijg je van eisenmann alleen een einddemper of wat je nodig hebt.

In mijn geval is de middendemper en einddemper één geheel.

uitlaat18.png

Als het alleen een einddemper is heb ik er weinig aan, middendemper is ook niet meer de jongste.

Grtz Ron.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo,

Ik ben december 2008 naar Koln (iig ergens in de buurt van Koln) geweest en heb de fa. sport wheels een eisenmann einddemper laten monteren.

Het was toch wel even schrikken toen de monteur de flex op de originele pijp zette en de handel in 2-en brak. Verder niets dan lof over sport wheels.

Aardige, nette mensen. Werken de achterbumper netjes af. Er moet een klein hoekje uit om e.e.a. passend te maken.

En dan natuurlijk in Duitsland meteen ff knallen.

Niet twijfelen: DOEN !

succes

Ronald

Link naar reactie

Hey Ron,

Op mijn 1.9 had ik ook een tijdje een Eisenmann zitten.. Ik moet zeggen: in het begin GEWELDIG :fiew: en de auto klinkt alleen al als ie stationair loopt, echt super..

MAAR

weet wel dat het een vrij dure grap is, en weet dat echt relaxt rijden er niet helemaal meer bij is! De Z3 is mijn iedere-dag-auto, dus misschien maakte het dat voor mij wat minder aangenaam, maar wat me opviel is dat na een tijdje rijden de Eisenmann als een echte dreun door je auto klinkt.. Je bijrijder verstaan wordt erg moeilijk (al maakt dat soms niet zo uit was ik met Roodkapje eens :newblush: haha) maar bij wat langere ritten ga je het geluid misschien wel wat minder prettig ervaren..

Dus denk er goed over na! Ben weer overgestapt naar origineel en kan alleen maar zeggen dat ik nooit meer terug wil naar een Eisenmann :ok:

mja daarentegen kocht ik ook een roadster terwijl ik eigluk een Coupe wilde

Link naar reactie

Mijn zzz is ook mijn daily en wil niet dat het een irritant geluid wordt als de demper is "ingebrand".

Had je een sound of super sound versie?

Ik heb Sledgehammer ooit eens voorbij zien en horen komen en vondt dat eigenlijk te hard.

Weet iemand wat hij er onder had was de 4 pijps uitvoering.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb de sound versie onder de mijne (2.8) en ik vind het dus echt mee-vallen dat gebrom,

je hoort wel een brom maar imo absoluut niet irritant oid. Ik heb zelfs afentoe het idee dat ik beter die super sound had kunnen nemen. :newblush:

Uiteraard zal het wel meer geluid maken dan standaard, maar standaard vond ik dan ook weer veeeeeel te stil.

Succes met kiezen, ik zeg nog steeds doen!

Ik heb trouwens de mijne bij Braspenning vandaan :fiew:

Link naar reactie

Destijds met m´n 1.9i had ik er ook een Eisenmann onder laten zetten door Braspenning. Houd wel rekening met een lange levertijd, want het schijnt dat de uitlaten alleen maken op bestelling. Ik had de sound-versie en die klinkt best beschaafd :newblush: .

Link naar reactie

De levertijden zijn nagenoeg overal hetzelfde, tenminste dat beweren ze.

Sport Wheels 3-4 weken.

Promaxx 2 weken.

Eisenmann 3 weken.

Het probleem bij eisenmannn is dat als je wat bestellen wilt je, je moet aanmelden alleen staat er geen niederlanden of holland

in de lijst van landen. Ik heb ze een mail gestuurd , kijken wat ze zeggen.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Het probleem bij eisenmannn is dat als je wat bestellen wilt je, je moet aanmelden alleen staat er geen niederlanden of holland in de lijst van landen.

NL is inmiddels alsnog provincie van Duitsland? :thumbup:

Link naar reactie
NL is inmiddels alsnog provincie van Duitsland? :thumbup:

Nou nee. :schater:

Ik dacht als ik rechtstreeks bij eisenmann.de bestel is het mss sneller. Maar dat doen ze niet, ze verwijzen je door naar hun nederlandse importeur.

Antwoord op mijn mail:

Sehr geehrter Herr Klein,

vielen Dank für Ihre Anfrage. Bitte wenden Sie sich bezüglich Preisen und Lieferzeiten an unseren niederländischen Generalimporteur:

KSC Import

De Sondert 10a

5928 RV Venlo

Telefon: +31 (0) 77 396 98 24

Fax: +31 (0) 77 387 52 22

Mit freundlichen Grüßen

Eisenmann GmbH

i.V. Sven Johann

Vertriebsleiter

Die wederom verkopen alleen aan de vakhandel.

Denk dat het sport wheels of promaxx wordt.

Grtz Ron.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ik heb zelf ook Eisenmann onder de :thumbup: .... asociaal luid als het moet maar op het juiste toerental ook nog redelijk "stil" ...

Maar goed...ik ben dan ook een aso in hart en nieren :schater:

:thumbup:(Glimmen de dempers nog zo mooi?)

Link naar reactie

Keuze is gemaakt, het wordt een originele.

Vandaag tijdens de keuring werd duidelijk dat de middendemper in net zo'n slechte staat is als de achterdemper.

En om nou een nieuwe oem te kopen en daar meteen de haakse slijper in te zetten om er een eisenmann achter te plaatsen

vindt ik een beetje teveel van het goede.

Grtz Ron.

Link naar reactie

Het antwoord van KSC.

Autobanden van Son in Brunssum is exclusief dealer voor Eissenmann in zuid-Limburg.

Wij hebben een catalogus van Eisenmann die u kunt meenemen, mocht u in de buurt zijn.

Voor verdere vragen kunt u contact met ons opnemen.

Met Vriendelijke groet: Rob Sniekers

Autobanden van Son

www.vansonbanden.nl

Haefland 16

6441PA Brunssum

Tel: 045-5253741

Grtz Ron.

Link naar reactie

Ik heb ook een SuperSound einddemper en vind het geluid in de auto best meevallen. Op een constant toerental is ie niet veel luider dan de standaard uitlaat, bij plankgas hoor je het geluid wel veel beter (en mooier). Is ie eenmaal op temperatuur dan klinkt het mooi donker, met een gorgel en soms wat gepruttel als je van het gas af gaat.

Rij ik echter met het raam open (coupe) dan hoor je ook bij constante snelheid dat de uitlaat duidelijk meer geluid maakt, de kofferbak dempt kennelijk nog vrij veel.

Eisenmann is niet goedkoop maar ik heb echt geen spijt gehad van de uitgave.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Keuze is gemaakt, het wordt een originele.

Vandaag tijdens de keuring werd duidelijk dat de middendemper in net zo'n slechte staat is als de achterdemper.

En om nou een nieuwe oem te kopen en daar meteen de haakse slijper in te zetten om er een eisenmann achter te plaatsen

vindt ik een beetje teveel van het goede.

Grtz Ron.

Middendemper kan je er ook gewoon tussen uithalen.. :unsure: en er een buis tussen laten lassen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.