Ga naar inhoud

achterveren gebroken


Aart

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Al een aantal weken rijd ik rond met een irritante rammel achterin bij het rijden over een drempel, putdeksel etc. Eerst alleen links achter, sinds enkele dagen ook rechts achter. Vandaag toch maar langs de dealer geweest. Hij constateerde dat beide achterveren gebroken waren. Hij liet de schade zien. Aan de onderzijde is de eerste winding afgebroken. Roestvorming is te zien. Men vertelde dat dit vaker voorkomt. Er schijnt zich vocht op te hopen hetgeen roestvorming bevordert....... :thumbup: Beide reststukjes zijn verwijderd. Ik kan weer zonder rammel rijden totdat komende vrijdag nieuwe veren gemonteerd worden.....

Mijn Z4 is 7 jaar oud, 48.000 gelopen en staat pas sinds 3 jaar buiten.

De vraag natuurlijk: is dit echt normaal??? Ik geef ruiterlijk toe dat ik een paar maanden geleden de nodige zandzakken achterin had liggen, maar ook weer niet in extreme mate.

Hebben jullie hier ooit van gehoord? Is er kans dat er meer naar de knoppen is, cq op doorroesten staat?

Ik hoor graag!

Aart

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
de nodige zandzakken achterin had liggen

Ah tijdelijke verlaging. :schater:

Je bent echt niet de eerste er zijn al diverse gebroken veren langs gekomen.

Grtz Ron.

Geplaatst:

is een bekend probleem van de z4 en andere bmw modellen

ik heb de mijne pas vervangen en ben bezig om bmw dat te laten betalen

ze hebben geen keus denk ik

maar voorlopig wacht ik nog op antwoord

Geplaatst:

Dit is inderdaad een bekend kwaaltje...

Bij de ene auto gaan ze alleen wat eerder kapot als bij de ander!

Maarja het kost de kop niet... Meteen een goed excuus om te verlagen... :schater:

Geplaatst:

Ik vind het , ongeacht welk merk, belachelijk dat veren breken bij 48.000 km. ;) <_<

Geplaatst:
Ik vind het , ongeacht welk merk, belachelijk dat veren breken bij 48.000 km. ;) <_<

ik ook

en daarom ga ik erachteraan bij de mannen uit beieren

ik denk misschien wel dat ik voor t hekkie zou gaan dr voor ,ik hoop dat dat niet nodig is natuurlijk .

ik heb een bevestiging gekregen van bmw nederland ,en ze gingen er naar kijken ,ik zou of van hen of van mn dealer bericht krijgen

maar goed ik wacht het even af

ga niet zomaar accoord met deze materiaal fout

  • 4 jaren later...
Geplaatst:

Mijn rechter achterveer is inmiddels ook gebroken (125.000km).

Heeft iemand toevallig nog 2 goede achterveren liggen (liefst "M" of maximaal 30mm lager)?

  • Administrator
Geplaatst:

Ik heb nog een origineel setje liggen van een 3.0i

  • Administrator
Geplaatst:

Maar heb je nu M veren? Alleen achter M veren zou ik niet zo snel doen namelijk.

  • 4 weken later...
Geplaatst:

Ik heb inmiddels vóór originele veren en achter 30mm lagere Eibach veren gemonteerd. 2e hands veren vond ik een te groot risico aangezien de veren toch al zo vaak breken.

Het resultaat is erg mooi aangezien het gat tussen wiel en spatbord nu zowel voor als achter 2 vingers is (en de rondingen lopen parallel). Vóór het verlagen was het grote gapende gat aan de achterkant 4 vingers hoog (professioneel gemeten ;-) .

Een ander voordeel is dat de voorkant nu iets minder vaak over de grond schuurt bij drempels (ook al scheelt de vrijloop slechts een paar mm).

Nu nog even laten uitlijnen voor de zekerheid.

Zeker een aanrader, want de wegligging op klaverbladen is zeker niet slechter geworden.

  • Administrator
Geplaatst:

Heb je foto's?

Geplaatst:

Ook wel benieuwd naar de foto's want lijkt mij een enigszins rare combinatie. Originele non M voorvering is ook veel softer dan de stuggere Eibach achtervering, persoonlijk zou ik dit nooit zo doen.

Hoezo niet gewoon een complete Eibach set?

  • Administrator
Geplaatst:

Dat gok ik ook, maar die los je zo niet op. Zoals ik in een ander topic al opmerkte:

^ niet per se waar. Als je fatsoenlijke verlagingsveren (bijvoorbeeld Eibach Pro) neemt of een fatsoenlijk verlagingssetje (kw / bilstein / etc.) - waarbij fatsoenlijk niet de "street" versies zijn die alleen maar voor de show zijn - dan wordt het daar stugger van. Dat betekent dat je neus minder snel duikt bij remmen, je wielen minder in de kasten worden gedrukt bij drempels, etc.

Ik ben met mijn M onderstel + Eibach Pro aanzienlijk beter af dan met de originele M veren (met weinig kilometers) in het drempeloerwoud dat Amsterdam heet ...

Geplaatst:

Wat hij zegt ^

M onderstel icm Eibach Pro Kit heb ik altijd een prima combi gevonden. Niet te stug en geen enkel probleem met drempels.

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Inderdaad drempelvrees. Momenteel schuurt de auto met volle belading (2 personen, volle tank, 4 volle kratten bier en boodschappen) zelfs stationair, zonder inveren, licht over de drempels bij mij in de buurt (waar ik niet schuin over kan). Lager wordt hij dus zeker niet.

Na het uitlijnen (alles netjes in het groen) gaat de auto echt significant harder over klaverbladen (zonder ESC uiteraard). Ook lijkt de auto langer en gestrekter door de mooiere balans.

Op de onderstaande foto (helaas ongewassen) staat de auto licht beladen. Normaal achter dus iets hoger.

DSC_54321_zpswpyn3fsg.jpg

Geplaatst:

ik ben pas nieuw op dit forum ik heb mijn z4 al meer dan 6jaar nu

en ik lees veel dingen die ik al ben tegen gekomen op die 6 jaar

verren achter stuk

ketting van de moter stuk

en nu is mijn Hydro moter stuk van mijn kap

moter van de ruitenwisser stuk

ik denk dat ik bijna ieder moter in mijn auto wel al eens stuk is geweest lol

maar na 10 jaar kan wel eens wat stuk gaan en ik blijf er toch graag mee rijden

Geplaatst:

^misschien tijd om even een eigen voorsteltopic te maken met foto's van je Z in het member's gallery :)

Geplaatst:

ik ben pas nieuw op dit forum ik heb mijn z4 al meer dan 6jaar nu

en ik lees veel dingen die ik al ben tegen gekomen op die 6 jaar

verren achter stuk

ketting van de moter stuk

en nu is mijn Hydro moter stuk van mijn kap

moter van de ruitenwisser stuk

ik denk dat ik bijna ieder moter in mijn auto wel al eens stuk is geweest lol

maar na 10 jaar kan wel eens wat stuk gaan en ik blijf er toch graag mee rijden

Ketting van de motor stuk? is dat ook een euvel van de Z4?

Van de rest wist ik het wel....

Geplaatst:

^geen bekend probleem, enigste zou kunnen zijn dat de vanos een revisie nodig heeft. maar dat is geen gebroken ketting. of hij heeft heel veel pech gehad, of hij is bedonderd bij de garage met zo'n uitleg :blink:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.