Ga naar inhoud

Slot/deur pinnetje gaat niet meer naar boven


Sharonees

Aanbevolen berichten

Hallo,

weer even geleden dat ik hier opzat, maar heb ook geen grote problemen meer gehad voor een tijdje... Buiten plots vandaag...

Ik zag dat mn pinnetje van passagier niet meer naar boven gaat als ik de deur open doe met afstanbediening of met de hendel van bestuurder.

Ik zit wel dat het pinnentje iets beweegt, dus er raakt wel iets, maar komt niet uit zn slot. Het gaat wel naar boven als ik aan de hendel trek van de passagier.

Heb wat staan zoeken op het forum, maar niet direct iets gevonden...

Is hier een makkelijke oplossing voor? of wat moet er juist gebeuren... Vrij lastig als het regent en vriendin wil al instappen maar ik moet dan de deur vanbinnen open doen :newblush:

Grtz

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bekend euvel, is waarschijnlijk het stelmotortje portiervergrendeling. Om te vervangen, moet de deurbekleding even los. Eventjes naar het sprookjesbos (aka Roodkapje). :newblush:

Link naar reactie

Klinkt inderdaad als het bekende euvel. Stelmotor (laten) vervangen en klaar is kees. Even een paar opmerkingen en tips van een ex-lotgenoot:

1. Je schijnt het onderdeel zelf te kunnen vervangen :schater: (kaliber Ronlittle?)

2. Nu dat ik heb gezien hoe Ruud aan de slag moest, ben ik blij dat ik er zelf niet aan ben begonnen :unsure:

3. Wij hebben een aantal weken gewacht met de reparatie; de laatste week ging de deur helemaal niet meer van het slot en dus ook niet open. Ergo; geen tripjes met 2 personen. Heel onhandig!

4. Bij de dealer schijnt de reparatie duur te zijn

5. had ik al gezegd dat Ruud/Roodkapje onlangs oefening heeft gehad?

Link naar reactie

Thx voor de replies... Ik was al van plan een afspraak te regelen voor andere lastige dingetjes...

Dus dit kan er dan ook maar bij :thumbup:

En vandaag dikke pech gehad, was ook stiekem opzoek naar een Z4, vond een gele metalic van 2007, 2.5L, fulloption, 29800km en zeeeeer mooie prijs en is verkocht :newblush: had een mooie opvolger geweest van mn huidige gele banaan.

Link naar reactie
Hallo,

weer even geleden dat ik hier opzat, maar heb ook geen grote problemen meer gehad voor een tijdje... Buiten plots vandaag...

Ik zag dat mn pinnetje van passagier niet meer naar boven gaat als ik de deur open doe met afstanbediening of met de hendel van bestuurder.

Ik zit wel dat het pinnentje iets beweegt, dus er raakt wel iets, maar komt niet uit zn slot. Het gaat wel naar boven als ik aan de hendel trek van de passagier.

Heb wat staan zoeken op het forum, maar niet direct iets gevonden...

Is hier een makkelijke oplossing voor? of wat moet er juist gebeuren... Vrij lastig als het regent en vriendin wil al instappen maar ik moet dan de deur vanbinnen open doen :thumbup:

Grtz

het is stelmotor hier heb ik een video hoe je zelf dat kunt vervangen anders woon in eindhoven kan het ook doen.mvg>

Link naar reactie

Ron; dit is gewoonweg geweldig!!! één beeld zegt toch nog altijd meer dan 1000 woorden he! Ikzelf heb ( nog ) geen problemen gehad met die deurvergrendeling doch ik heb het toch bekeken, je weet maar nooit he!...Het is heel duidelijk en ik zou na het zien van deze film geen seconde aarzelen om het zelf te doen! Fantastisch!

Dit zou natuurlijk helemaal luxe zijn moesten er nog meerdere van deze "To-Do's" via dergelijke films beschikbaar zijn...Pure Luxe!

Groetjes...Dirk

Link naar reactie

Alle credits gaan naar Mex hij had de link gevonden, ik heb hem alleen hier zichtbaar gemaakt.

Maar idd filmpje is super, maar voor de how to's hou ik het bij foto's dan hoef ik niet in beeld. :schater:

Grtz Ron.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Alle credits gaan naar Mex hij had de link gevonden, ik heb hem alleen hier zichtbaar gemaakt.

Maar idd filmpje is super, maar voor de how to's hou ik het bij foto's dan hoef ik niet in beeld. :schater:

Grtz Ron.

hoi ik ben blij als iemand daar iets aan heeft .aan die video op youtube .ik heb tot vorige jaar bmw 2002 oldtimer gehaad en ik moest altijd alles zelf maken dus na 3 jaar sleutelen met oldtimers ben ik best goed geworden met bmw zelf met nieuwere modelen daarom maak ik laatste tijd how to amateurs videos van alles wat ik maak :)en die zet ik op youtube :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.