Ga naar inhoud

Z3 coupe aanschaffen - hulp


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal........

mijn naam is peter.

As vrijdag 14-5 ga ik kijken en proef rijden met een Z3 coupé.

Ik weet dat de auto uit Duitsland komt, maar zijn er dingen waar je op moet letten cq papieren bij moet krijgen bij de aanschaf van een Duitser (hij is al geïmporteerd!!!).

Kent iemand de garage(Davishacars).

Ik hoor het graag van jullie..........

Link naar reactie
  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

deze coupe dus:

666_500_csupload_14965389.jpg

Ik mag toch aannemen dat een garage in Didam je dat ding gewoon levert op Nederlands kenteken? Of is de 12K vraagprijs de prijs ex BPM?

Link naar reactie
nee 12K is met Ned kenteken

dan heb je dus helemaal geen gezeur met Duitse Fahrzeugbrief en wat voor papieren dan ook.

Is het iets?

Check zowiezo even de FAQ

Zeker even checken:

- spiegelvoet corrosie. (vraag de mensen van de garage even of ze een spiegel voor je inklappen, sta jij tenminste niet met een losse spiegel in je handen)

- kabelboom naar achterklep. (probeer de achterruitenwisser, achterruitverwarming en of het derde remlicht brandt)

- de lak onder de motorkap (deze moet non-metallic grijs zijn. als ie daar ook zilver metallic is, is ie een keer overgespoten)

- noteer even de bandmaten. Dit zijn geen OEM wielen. Dit zal de eerste Z niet zijn met een of andere flut-aftermarket wielset die aanloopt of je wielkuipen uitschuurt

Link naar reactie

Bedankt voor de snelle reactie RVE..........

Oke een domme vraag misschien

De wiel maten moeten dan zijn???????????

https://www.bmwzforum.nl/style_images/1/folde...icons/icon8.gif

https://www.bmwzforum.nl/style_images/1/folde...icons/icon8.gif

Maar qwa papieren zit het wel goed???????

en motorisch?????????

Ik ben echt een leek hierin>>>>>>>>>>

Link naar reactie
De band maten moeten dan zijn?

225-50-16 rondom

of

225-45-17 rondom

of

225-45-17 voor met 245-40-17 achter

Dat is het enige dat er af fabriek geleverd is. Waar andere Z rijders mee wegkomen kun je hier checken (is handiger checken als je de maten van die 19 inchers onder die coupe erbij hebt). De ET waarde van de gemonteerde velgen spelen natuurlijk ook nog een rol.

Verder is het beter dat je eerst de FAQ leest, browse een avondje tussen alle topics. Kom dan terug met gerichte vragen als er iets niet duidelijk is.

Ik ben echt een leek hierin>>>>>>>>>>

de ????????????? en >>>>>>>>>> gebruiken lukt je anders aardig. 1 "?" is ook okay hoor. :m:

Link naar reactie

Die auto staat hier km of 6 vandaan. (didam?)

Wilde eerst ook nog gaan kijken, maar had al een andere gevonden.

Maar de auto staat al een beste tijd te koop! denk al wel een half jaar of langer...!

Maar heb verder geen idee of het wat is...

Link naar reactie

Oke mannen ik ben er weer ....(en vrouwen?) ik wil geen #@*

Lange dag hard werken, maar ik heb de info binnen omtrent de banden cq velgen.

De velgen zijn van Tomason type TN1 19" (8.5x19H2)steek 5x120 en ET waarde 35. Ik neem maar aan dat het voor en achter dezelfde zijn ?.

gr peter

Link naar reactie

Ik ga as vrijdag Proef rijden, en zou de koop eventueel (als het goed gaat) gelijk willen afhandelen.

De auto moet nog, volgens de verkoper nog een apk, op kenteken zetten(duitse auto) ed.

Dat wil dus zeggen dat ik nog een keer naar didam (niet zo erg) moet, maar kan ik dit dan wel vertrouwen dat de auto in "de zelfde staat' is??.

ik hoor het graag van jullie.

gr peter

Link naar reactie

Peter, aub niet voor iedere vraag een nieuw topic aanmaken. Hou alle vragen die je hebt centraal in je reeds aangemaakte topic, dat houdt het voor jezelf en alle andere members overzichtelijk.

Ik move deze nu naar het eerdergenoemde topic.

Link naar reactie
Oke mannen ik ben er weer ....(en vrouwen?) ik wil geen #@*

Lange dag hard werken, maar ik heb de info binnen omtrent de banden cq velgen.

De velgen zijn van Tomason type TN1 19" (8.5x19H2)steek 5x120 en ET waarde 35. Ik neem maar aan dat het voor en achter dezelfde zijn ?.

gr peter

Hoi Peter,

Welkom hier :thumbup:

Ik neem aan dat ze rondom dus dezelfde maat hebben want anders zouden ze je wel 2 maten gegeven hebben toch ;) .Watvoor banden liggen eronder?

Persoonlijk vind ik dit nog niet eens het belangrijkste. Kijk gewoon eerst of alle boekjes bij de auto zitten en of deze kloppend zijn! Wellicht nog wel belangrijker om te weten is of de wagen ooit schade

heeft gehad....

Je kunt hier op het forum meeeeeer dan voldoende informatie vinden dus gebruik de zoek button eens zou ik zeggen!

Succes met de zoektocht naar een geschikte QP en

See you on the :

fSW_JointheDarkside.jpg

Link naar reactie

Ben het helemaal met David eens...

Papier, schades etc... dat zijn belangrijke dingen!

Je kunt het nooit helemaal zeker weten natuurlijk... Kun je wel een proefrit maken daar?

Ik kan morgen wel op het werk even informeren of iemand dat bedrijf kent.

Heb hem daar al wel een keer zien staan!

Link naar reactie
Ik ga as vrijdag Proef rijden, en zou de koop eventueel (als het goed gaat) gelijk willen afhandelen.

Dat wil dus zeggen dat ik nog een keer naar didam (niet zo erg) moet, maar kan ik dit dan wel vertrouwen dat de auto in "de zelfde staat' is??.

Als je op dit forum moet vragen wat te doen en of de auto "goed" is, zou ik zowiezo nu al besluiten vrijdag de auto niet te kopen, maar het als een proefrit/verkenning te zien. Z3 coupe's zijn geen hardlopers in de verkoop, dus je hebt echt wel een weekje om er goed over na te denken.

Check vrijdag idd dat onderhoudshistorie (afgestempeld boekje, noteer ook de data van het onderhoud en de namen van de dealers die de stempels hebben gezet) er is. En of ie schadevrij is (voor zover je dat kan zien natuurlijk). En schiet flink wat foto's, misschien dat wij daar wat afwijkends aan kunnen zien.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.