Ga naar inhoud

Autonieuws : BMW M1


Davids Z3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

:schater::schater: zeker dwars geplaatst voor de vooras :unsure::blink:

:D zzz zo'n weekend werkt toch niet goed voor zo'n coke snuivert

Ja ja Kapitein Kortbeen ...ik weet natuurlijk ook wel dat een V staat voor vloeken in de kerk maar je weet het natuurlijk maar nooit....

Iemand ooit gedacht dat de M3 met een Vacht uitgerust zou worden :unsure:

Link naar reactie
Bestaat er eigenlijk een straight-8?

:unsure: Wikipedia:

A straight-8 can be timed for inherent primary and secondary balance, with no unbalanced primary or secondary forces or moments. However, crankshaft torsional vibration, present to some degree in all engines, is sufficient to require the use of a harmonic damper at the accessory end of the crankshaft. Without such damping, fatigue cracking near the rear main bearing journal may occur, leading to engine failure.

Link naar reactie
Bestaat er eigenlijk een straight-8?

vroegah wel in personen auto's

Alfa uit de 50s, 425pk uit 1,5 liter 8 cylinder lijnmotor (en dan zeggen ze dat "downsizing" nu de grenzen verlegd, met 200 pk uit een 1.5):

250px-Alfa_Romeo_8C_2,3_l_Kompressor_(Foto_Spu_1975).jpg

The Alfa Romeo straight-8 would return after World War II to dominate the first season of Formula One racing in 1950, and to win the second season against competition from Ferrari's V12-powered car in 1951. The Alfa Romeo 158/159 Alfetta was originally designed in 1937 and won 47 of 54 Grands Prix entered between 1938 and 1951 (with a six-year gap in the middle caused by the war). By 1951, their 1.5 litre supercharged engines could produce 425 bhp (317 kW) at 9,300 rpm, and could rev as high as 10,500 rpm. However, the engines were at the end of their potential, and rule changes for the 1952 season made the Alfettas obsolete.[11]

ontopic: ik heb ook ergens gelezen dat de " :m:1" een geblazen viercylinder zou krijgen, van richting 300 pk. Minder dus dan de 135i, maar wel volgens "CSL recept" superlicht gebouwd, zodat ie toch beter presteert dan de 135i. Maar waar heb ik dat ook al weer gelezen :unsure: ?

Link naar reactie
ontopic: ik heb ook ergens gelezen dat de " :blink: 1" een geblazen viercylinder zou krijgen, van richting 300 pk. Minder dus dan de 135i, maar wel volgens "CSL recept" superlicht gebouwd, zodat ie toch beter presteert dan de 135i. Maar waar heb ik dat ook al weer gelezen :unsure: ?

Hij klinkt niet als een 4 pitter:

Dit is wel een iets oudere spy video (heeft ie nog niet de kenmerkende M pijpjes)....

Link naar reactie
Hij klinkt niet als een 4 pitter:

klok-klepel-foutje mijnerzijds. :unsure:

ik had het hier gelezen. Ze hebben het over een kleinere "2 liter" motor (ipv de 3 liter in de 135i). Dat ipv een vierpitter, net zo goed een zes-in-lijn kunnen zijn, maar dan van twee liter, met twee turbo's erop :blink:

Het zou dus goed kunnen zijn dat de 'M' versie van de 1-serie niet de (zware) 3,0 liter 6 cilinder motor krijgt, maar een compleet nieuwe, circa 260 pk sterke 2,0 liter twinturbo. Het gewicht van de 'junior M' kan hierdoor beperkt blijven tot hooguit 1.300 kilo, oftewel 230 kilo minder dan de Audi S3 weegt. De BMW zal onderaan de streep hierdoor de gunstigere pk:kg verhouding bieden.
Link naar reactie
Ikke wel :hmmsmiley02:

Zou d'er mss ooit (op latere leeftijd dan toch) mijn QP voor inruilen :rolleyes:

Waaat!! :thumbup: Jij hebt weer teveel in die Fomo van je gezeten! :thumbup: Wacht maar tot je zondagavond je dikbil, nog natikkend van 300 kilometer Kurvenfahrt, in de garage zet, dan krijg je het niet over je hart om hetzelfde nog een keer te tikken :thumbup:

Link naar reactie
Ikke wel :hmmsmiley02:

Zou d'er mss ooit (op latere leeftijd dan toch) mijn QP voor inruilen :rolleyes:

Ik moet bekennen dat ik zo'n 1 met performance pack toch ook wel heel erg mooi vind hoor.

BMW-Concept-1-Series-tii-1.jpg

2007_BMW_1_series_tii-9.jpg

2007_bmw_1_series_tii_concept_motorauthority_009.thumbnail.jpg

Alleen wel erg jammer dat die dingen zo belachelijk duur zijn!

Link naar reactie
ff wachten tot ze met een V6 komen joh :hmmsmiley02:

lilleke natnek :rolleyes:

Mark my words...die V6 gaat er vast een zeker nog een keer komen...en dan zult gij door het stof moeten voor mij...verheug mij er nu al op..

Link naar reactie
Ik moet bekennen dat ik zo'n 1 met performance pack toch ook wel heel erg mooi vind hoor.

2007_BMW_1_series_tii-9.jpg

Alleen wel erg jammer dat die dingen zo belachelijk duur zijn!

Voor de stoelen alleen al zou ik het doen. :hmmsmiley02: Maar idd. spullen zijn erg prijzig. :rolleyes:

Dus binnen een aantal jaren vormen we ons BMW einser-QP forum.nl en raggen we alle forumritten nog eens af aan ijltempo :thumbup:

Link naar reactie

Deze 120i hebben ze ge-BMW-performance-d, bij de lokale dealer, is netjes gedaan (auto is Alpinweiß, zwart is "carbon" folie)

2371349-1.jpg

Alleen voor de 50K die deze moet kosten koop je ook al weer echte sixpack performance in een 125i en heb je nog wat geld over voor van die Performance goodies. :thumbup:

Als de 1 coupe leverbaar was geweest met een 18d motorisering, toen ik mijn 118d bestelde (kleinste diesel was toen de 20d), was het een coupe geworden ipv de drie deurs hatchbak. Vind de coupe een erg gave wagen.

Link naar reactie
Het blijft gewoon een middenklassemodel met kofferbak. Allemachtig!!! Die achterkant is :thumbup:

Beste Ivo, een advies: In plaats van op een zaterdag weer bij de lokale Porsche boer onbereikbare Porsches te bezwaffelen, ga eens naar een BMW dealer. Ga daar een proefrit maken in (gelijk welke) 1 serie. Hoe strak dat rijdt en hoe goed ie aanvoelt, moet je ervaren om te geloven.

Als je er dan voor gevallen bent, hebben ze 'm ook als cabrio (zelfs met een softe kap ;) )

BMW%201-Series%20Cabrio%20Revealed%2012.jpg

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Hoewel ik de 1 serie wel een bruut bommetje vind, met de juiste motor uiteraard..

Moet ik wel zeggen, dat ik dat "hangbuikje" nooit heb kunnen waarderen <_<

BMW%201-Series%20Cabrio%20Revealed%2012.jpg

Link naar reactie
dat ik dat "hangbuikje" nooit heb kunnen waarderen :shifty:

je moet 'm gewoon in de juiste kleur nemen

IMG_1812.JPG

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.