Ga naar inhoud

Aeropakket Z4


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

U wil geschiede.... :notworthy:

(of toch niet)

De strijd is gewonnen: Diffuser 0 - Eigenwijze klusser 1

Toch gelukt zonder de bumper eraf te halen. :wave: Dat was een prestigestrijd geworden. Het kan dus wel. Of het handig is?

Vanmorgen de boel goed ontvet, en daarna de diffuser erop geplakt. Eerst de parkers links en rechts, en het boutje in het midden, daarna alles omhoog gevouwen en op de bumper geplakt. Direct met ductape vastgezet zodat er goed spanning op stond om de dubbelzijdige tape te laten zetten.

Aeropakketmonteren39.jpg

Aeropakketmonteren40.jpg

Aeropakketmonteren42.jpg

Aeropakketmonteren49.jpg

Aeropakketmonteren46.jpg

Aeropakketmonteren55.jpg

Ik heb de bumper rechts toch een klein stukje losgemaakt om de laatste clips erop te kunnen zetten. Ik moest daarvoor met de Dremel nog een randje van de bumper wegslijpen. Ik had dus te voorzichtig gezaagd aan die kant. Aan de kant van de uitlaat zat nog net genoeg vlees om de clips op te krijgen. In het midden een boutje gezet i.p.v de parker. Alles zit dus nu perfect vast zoals het hoort.

Morgen de voorbumper erop en dan snel naar buiten voor een paar mooie foto's. Ik heb het hele weekend geen blauwe lucht gezien, alleen maar de onderkant van de ZZZZ.

Wordt morgen vervolgd!

Jullie mogen nu klappen! :clapping:

Link naar reactie
  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vandaag de missing 'link' bij BMW Amsterdam opgehaald, en de voorbumper afgemonteerd. Eenvoudig klusje eigenlijk. Er zat alleen wel wat spanning in de bumper waardoor hij linksvoor een beetje wil wijken, en alleen met enige aandrang gemonteerd kon worden. De bumper zal wel lange tijd rechtop in de verpakking hebben gestaan waardoor hij een beetje scheefgezakt was. Alles zit er strak op en in.

Alleen het monteren van de kentekenplaat was nog even een puzzeltje. Op de standaard bumper zit een speciale console die de bolling van de bumper opvangt, en waarop je dan je kentekenplaat vastzet. De Aerobumper heeft echter een andere bolling, en daarbij is de ruimte tussen de nieren en de luchthapper veel kleiner. Te klein eigenlijk om een kenteken te monteren. Ik wilde wel enige ruimte laten tussen de nieren en de plaat, dus nu maar met een standaard plaathouder iets lager vastgezet. Ziet er wel aardig uit.

Zo is het geworden:

Aeropakket4.jpg

Aeropakket5.jpg

Aeropakket6.jpg

Aeropakket7.jpg

Aeropakket8.jpg

De standaard bumper en het rvs rooster (ZunSport) voor in de luchthapper staan op Marktplaats, en ik zal ze hier op het forum ook te koop zetten voor de liefhebber.

Ik ben in ieder geval zeer tevreden met het resultaat. :(

Roept u maar.................

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

BIJZONDER fraai.. :(

echter -ja ik weet het, ik heb altijd wat te zeiken- maar je kentekenplaat zit niet in het midden...

Check het maar even met de spijltjes in je nieren.. :)

Aeropakket5.jpg

Link naar reactie
Ik ben in ieder geval zeer tevreden met het resultaat. :(

Roept u maar.................

Top :) een heel mooi resultaat.

Je kunt er ook trots op zijn. :ph34r:

Link naar reactie
Mooi gedaan :ph34r:

Dremel in je wagen zetten blijft :)

Ik vond het eigenlijk wel lekker, snijden in een maagdelijke stuk plastic!

Het is niet voor watjes!

Het volgende project staat al in de steigers: stretched limo Z4, de eerste met 4 deuren! :(

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
echter -ja ik weet het, ik heb altijd wat te zeiken- maar je kentekenplaat zit niet in het midden...

Check het maar even met de spijltjes in je nieren.. :thumbup:

Het heeft even geduurd, maar ik moet je gelijk geven. De kentekenplaat zat niet in het midden.

Ik had een universele montageplaat gebruikt om het ketekenplaat op vast te zetten, maar die zat niet goed vast op de ronde bumper. Met de komende vakantie was ik bang die toch een keer te verliezen en dan ben je veroordeeld tot zo'n kopieplaat met een 1-tje erop.

Ik dacht dat de originele achterplaat van de standaard bumper niet lekker zou passen. Daar heb je immers meer ruimte op die plaat tussen de nieren en de luchtinlaat onderin te monteren dan bij de Aerobumper.

10082010246.jpg

07082010238.jpg

(hier nog met de gewone schroefjes)

Na rijp beraad met o.a. sandere39 toch de oude achterplaat gemonteerd, met een kleine overhang voor het onderste rooster. Staat eigenlijk prima zo, en de boel zit nu goed vast met 5 parkers, en in het MIDDEN. De kentekenplaat zelf even bij de locale schadeboer met speciale anti-diefstal boutjes vast laten zetten. Daar heb je nu een speciaal gereedschapje voor nodig om ze los te draaien.

Link naar reactie

Als ze je platen willen hebben dan gaan ze er met achterplaat en al vandoor. Zit maar met 5 parkers vast en die trek je echt wel uit de bumper.

In Engeland hebben ze breekplaten die je met dubbelzijdig tape vastzet. Als je die lostrekt dan breken ze in stukken.

Helaas hier niet toegelaten.

Ook hier geldt: zorg ervoor dat jouw platen beter vastzitten dan die van de auto naast je. Dan gaan ze die eerst proberen te jatten.

Link naar reactie
Als ze je platen willen hebben dan gaan ze er met achterplaat en al vandoor. Zit maar met 5 parkers vast en die trek je echt wel uit de bumper.

In Engeland hebben we breekplaten die je met dubbelzijdig tape vastzet. Als je die lostrekt dan breken ze in stukken.

Helaas hier niet toegelaten.

Ook hier geldt: zorg ervoor dat jouw platen beter vastzitten dan die van de auto naast je. Dan gaan ze die eerst proberen te jatten.

je moet de achterplaat natuurlijk ook vastkitten dat lijkt mij duidelijk :schater:

Hans

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik zie dat je je kenteken in het midden hebt gehangen, erg netjes!!

Zo'n Aero Pakket staat toch wel erg fraai moet ik zeggen, eigenlijk gewoon een must voor een Z4!! :thumbup:

Nu nog 19" velgen én zwarte nieren en hij is af.. :harhar: :fiew: ;)

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Yep, ik heb het maar eens geprobeerd. Dit is zo'n mod. die je in 1 minuut weer terug kunt draaien.

Staat toch wel strak, en omdat mijn vrouw ze niet mooi vindt blijven ze dus voorlopig zitten! :D

Op naar de zwarte 19" BBS-CH velgen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.