Ga naar inhoud

boordcomputer


Zchaijk

Aanbevolen berichten

Sinds vorig jaar in bezit van een Z3 2.8 van '98. Na de winterstalling waarin de accu een keer is leeggeweest werkt de boordcomputer niet meer. Klokje nog wel, temperatuurmeter gaat spontaan aan/uit en geeft onjuiste temperatuur. Andere dingen werken helemaal niet meer. Is dit te resetten of iets dergelijks?

Bedankt voor evt. reacties.

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Welkom op het forum.

De symptomen die je beschrijft, komen mij niet bekend voor. Ik heb alleen gemerkt dat als de accu slechts is (lees: de boordspanning te laag) dat de buitentemperatuur nogal wordt overschat. Dan vriest het opeens buiten, terwijl je toch niet met een jas aan bent ingestapt...

De waardes van benzineverbruik en gemiddelde snelheid zijn wel te resetten met het R/S knopje, maar dat het display uitvalt, nee dat heb ik nog niet meegemaakt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als je je even voorstelt en een paar plaatjes van binnen- en buitenkant post zien we de oplossing denk ik meteen! :schater:

Hallo,

Dat voorstellen wil niet echt. Heb al een aantal keren geprobeerd foto's te uploaden (<100k) maar het wil niet lukken.

Link naar reactie
Hallo Gerjo.

Je kunt geen foto's meer via het forum uploaden.

Kijk hier eens.

Ik denk dat je de boordcomputer het beste gewoon kunt vervangen.

Er staan er wel een paar op ebay.

Grtz Ron.

Hallo Ron,

Ik ga een poging doen om foto's te uploaden en me voor te stellen.

Groet,

Gerjo

Link naar reactie

Je kunt hem proberen te resetten.

Of het werkt weet ik niet, even opzoeken welke zekering die computer afzekerd. (waarschijnlijk nr23, maar moet je nakijken, binnenkant deksel van zekering kastje)

Zekering eruit, op contact zetten, contact uitzetten, zekering erin en bidden dat dat het was.

Kost niks en als het werkt heb je geluk gehad.

Ik heb op die manier de benzine meter eens ge-reset, die bleef hangen op empty.

Daarna ging ie weer als van ouds.....

Groeten Jasper

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.