Ga naar inhoud

cees48

Member
  • Items

    7
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z4 2.2 VW polo Motoren-Moto Guzzi/zijspan
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Hilversum
  • Interesse(s)
    Motoren zijspanrijden

Recente bezoekers van dit profiel

255 profielweergaven

cees48's prestaties

1.8 member

1.8 member (1/12)

0

Reputatie

  1. Hallo ik ben in de tussentijd naar Duitsland gegaan op daar verder naar de stuurkolom te laten kijken. Ze hebben het bovenste lager bij het stuurwiel vervangen door een dichtlager wat dan geen verdere smering meer nodig heeft. De hele stuurkolom is er uit gehaald om zo waar de motor in draait , worm en tandwiel van ander vet te voorzien . Bij vele zijn de problemen niet meer aanwezig. Ik denk niet dat een garage bedrijf is dat speling aan gaat brengen en een gat boren en daar vet inspuiten Zij vinden ( in Duitsland) wat er hier gebeurd dat dat niet zo maar kan. speling geven op de tandwielen en dat daarmee zeer gevaarlijk weg/stuurgedrag kan opleveren. Ik denk niet dat er veel garage bedrijven zijn die speling aan gaan brengen en een gat boren en daar vet inspuit.
  2. Het zal waarschijnlijk nu een 2 rs i lager zijn, dit lager heeft aan twee zijde een afdichting zodat er geen weersinvloeden en vuil binnen kunnen komen. Dit lager hoeft dus ook niet meer gesmeerd te worden. Niet alle lagers zijn in deze uitvoering te leveren, en de prijs is ook duurder. De fabrikant let op euro om te kunnen besparen, wat zich later duurder uitbetaald.
  3. Hallo Marc, misschien na veel zoeken en uitproberen toch een bedrijf gevonden die echt gaat kijken wat er aan de hand is. Konden zij verklaren waarom dat lager het zware sturen en het plakken veroorzaakt. Hoe gaat het straks met hoge temperaturen? Wil bekent maken welk bedrijf en adres het werk heeft uitgevoerd. Zij waren al bekent met dit probleem. De kosten wegen niet op tegen een nieuwe stuurkolom. Groet C ees 48
  4. Hallo ik ben Cees48 ik ben hier nieuw maar lees met veel plezier de toewijding om onze BMW te verbeteren. Zoals velen heb ik ook last van S S een naar verschijnsel wat het rijplezier sterk beïnvloed. Nu zijn er een aantal oplossingen aangedragen die voor een aantal voldoening geeft. Zo heb ik ook deze toegepast mer redelijk resultaat. Nu komt mijn vraag, Waarom het gaatje boren op deze plaats, als je recht naar de as boort zit boven op het lager en als je schuin boort zit je tegen het aluminium deel van het grote kunststof tandwiel., je spuit vet of anders waar het niet hoeft te zijn. Waarom niet een gaatje boren direct boven op de tanden van het tandwiel?? daar is ruimte genoeg. Cees48
  5. Hallo Shoveltje, ik ben Cees 48 en sinds een jaar in het bezit van mijn Z4. zo heb ik ook last van SS, ik heb met plezier jou stukjes gelezen met mogelijke oplossingen. De meeste zijn wel duidelijk, nu heb ik een maar... waarom op deze plaats het gaatje boren, dat als je recht naar de as boort op het lager zit en als je wat schuiner boort op het alu huis van het tandwiel zit. waarom niet recht boven op het tandwiel boren??

    hopende op een reactie groet Cees

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.