Ga naar inhoud

Dynamic Drive Control < 2009? & "Gereduceerd vermogen"


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

In het topic "wat is jou opgevallen vandaag" postte ik over het terugdraaien van de kilometerstand van mijn ZZZZ. Daar is nog geen concreet vervolg te melden, maar om voorbereid te zijn op de uitkomst, kijk ik wel alvast een beetje om me heen. Bij een verder mogelijk interessant exemplaar uit 2007 dat in Belgie te koop staat vielen mij twee opties op:

Naast:

Sportophanging

704 M sportophanging

Heeft deze ZZZZ:

Elektronisch verstelbare ophanging

224 Dynamic Drive Control

Vraag: hoe werkt dat bij een E85? En saboteer ik dit als ik bijvoorbeeld een schroefset a la KW2 laat monteren (ik neem aan van wel)?

Overige

843 Gereduceerd vermogen

De standaard 160 kw / 218 pk voor een standaard 2.5si in dit geval gereduceerd tiot 155 kw / 211 pk, naar ik begrijp van Belgische (niet zzz(z)) forums om fiscale redenen.

Vraag: kunnen we / de dealert dit ongedaan maken, hoe en wat kost zuks grofweg?

Ik weet het, de verkopert bellen is de makkelijkste oplossing. Maar die is nu dicht en bovendien Franstalig, dus ik dacht ik vraag het hier vast even ... :kisstogether:

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waarschijnlijk is dit reeds een geïmporteerd exemplaar uit Duitsland waar ze allemaal 218pk hebben. Dit is inderdaad niet interessant voor ons Belgen, dus waarschijnlijk heeft men bij BMW iets genepen waardoor het vermogen is gezakt naar 211pk. Hoewel het me niet zou verbazen dat de wagen gewoon nog z'n 218pk heeft en alles gewoon op papier gewijzigd werd....

Link naar reactie
en wees nou wijs en laat de auto voor je m koopt uitlezen bij een dealert.

Ik denk dat hij dat zo onderhand wel begrepen heeft... :kisstogether:

Link naar reactie
In het topic "wat is jou opgevallen vandaag" postte ik over het terugdraaien van de kilometerstand van mijn ZZZZ. Daar is nog geen concreet vervolg te melden, maar om voorbereid te zijn op de uitkomst, kijk ik wel alvast een beetje om me heen. Bij een verder mogelijk interessant exemplaar uit 2007 dat in Belgie te koop staat vielen mij twee opties op:

Naast:

Sportophanging

704 M sportophanging

Heeft deze ZZZZ:

Elektronisch verstelbare ophanging

224 Dynamic Drive Control

Vraag: hoe werkt dat bij een E85? En saboteer ik dit als ik bijvoorbeeld een schroefset a la KW2 laat monteren (ik neem aan van wel)?

Overige

843 Gereduceerd vermogen

De standaard 160 kw / 218 pk voor een standaard 2.5si in dit geval gereduceerd tiot 155 kw / 211 pk, naar ik begrijp van Belgische (niet zzz(z)) forums om fiscale redenen.

Vraag: kunnen we / de dealert dit ongedaan maken, hoe en wat kost zuks grofweg?

Ik weet het, de verkopert bellen is de makkelijkste oplossing. Maar die is nu dicht en bovendien Franstalig, dus ik dacht ik vraag het hier vast even ... :kisstogether:

Of er andere schokdempers onder kunnen durf ik zo niet te zeggen, ben er eigenlijk bang voor want dan zit je met sport of gewone stand en dit doet de auto door o.a. je schokdempers stugger te maken.

Het terug zetten kun je natuurlijk altijd even proberen om bij de dealer de auto een volledige codering-prgrammering te geven.

En anders is chippen toch altijd nog een optie??

Link naar reactie
  • Administrator
denk je? :ok:

Dank voor jullie antwoorden mannen! En speciaal voor Sander: het is een BMW showroom exemplaar dat te koop staaat bij een BMW dealert met 2 jaar premium selection garantie. :kisstogether: :foto:

Link naar reactie

Heb je deze wagen al gekocht of nog niet?

Persoonlijk zou ik hier niet voor gaan. Het is een si, dus facelift, waardoor ie er wellicht wat jonger uitziet, maar dat is het enige pluspunt. De motor is al relatief zwak, en dan nog extra geknepen... ze kunnen er ook extra dikke catalysatoren onder hebben gehangen; dat chip je niet weg. Je kan ook een nette 3.0i kopen, waarschijnlijk net zo duur, en daar heb je meer motorische pret van.

Link naar reactie
Dank voor jullie antwoorden mannen! En speciaal voor Sander: het is een BMW showroom exemplaar dat te koop staaat bij een BMW dealert met 2 jaar premium selection garantie. :rolleyes: :fiew:

mooi zo man

dan moet het wel kloppen toch?

en als ie je past kopen die kar niet iedereen wil graag meer vermogen wat door de bank genomen ligt te sluimeren onder de motorkap.

trouwens 211 of 231 pk sja ,merk je dat bij normaal gebruik?? i think not!

Link naar reactie
Heb je deze wagen al gekocht of nog niet?

Persoonlijk zou ik hier niet voor gaan. Het is een si, dus facelift, waardoor ie er wellicht wat jonger uitziet, maar dat is het enige pluspunt. De motor is al relatief zwak, en dan nog extra geknepen... ze kunnen er ook extra dikke catalysatoren onder hebben gehangen; dat chip je niet weg. Je kan ook een nette 3.0i kopen, waarschijnlijk net zo duur, en daar heb je meer motorische pret van.

Zeker niet het enige pluspunt.

Mijn vader heeft zowel een Z4 2.5i uit 2003 en een Z4 2.5Si gereden uit 2006. GROTE verschil was ook dat het jongere model veel minder 'piepjes en kraakjes' had dan de 2003'er.

Hij ziet er uiteraard jonger uit (en zal dus een grotere inruilwaarde hebben wanneer je hem ooit verkoopt) en is net dat tikkeltje sneller dan de 192pk versie uit 2003.

Ik denk net zoals Sander dat het verschil tussen de 3.0i en 2.5Si VERWAARLOOSBAAR is. Ik zou zonder twijfel voor de Si gaan!

En o ja, de 3.0i heeft de reputatie graag olie te lusten :rolleyes:

Link naar reactie

Ik vind persoonlijk een 3.0 mooier lopen...

3.0si is nog mooier natuurlijk... tijdje geleden mee gehad in een Z4 coupé!

Was toch wel erg interesant rijden...

Maar het heeft allemaal wat. Rijd allemaal goed en is allemaal snel!

Verschil voor het dagelijkse gebruik is minimaal en ik denk niet zo goed merkbaar.

Ik zou gewoon voor de facelift gaan...!

Link naar reactie
  • Administrator
Heb je deze wagen al gekocht of nog niet?

De motor is al relatief zwak, en dan nog extra geknepen... Je kan ook een nette 3.0i kopen, waarschijnlijk net zo duur, en daar heb je meer motorische pret van.

Nee ik kwam er "toevallig" langs op internet, en was met name benieuwd naar wat die opties eigenlijk inhouden. Nog niks gekocht, alles is nog open. Maar voor de goede orde: ik heb nu een 2.5si facelift met 218 pk - scheelt dus 7 pk met de geknepen versie - en ik vind die motor prima volstaan voor dagelijks gebruik. Ik merk het verschil niet met een 3.0 pre-facelift in ieder geval. Misschien dat die 5 kw / 7 pk wel een merkbaar verschil oplevert vanwege de manier van "knijpen". Maar ...

3.0si is nog mooier natuurlijk... Ik zou gewoon voor de facelift gaan...!

Ik had ondertussen ook al bedacht dat als ik toch bezig ben, ik net zo goed meteen een upgrade kan doorvoeren die rationeel op geen enkele wijze nodig is, maar wel veel extra "fun" oplevert. Hence, ik heb mijn blikveld verlegd naar Duitse 3.0si facelifts met premium selectie. Staat ook genoeg moois tussen ...

Link naar reactie
Waarschijnlijk is dit reeds een geïmporteerd exemplaar uit Duitsland waar ze allemaal 218pk hebben. Dit is inderdaad niet interessant voor ons Belgen, dus waarschijnlijk heeft men bij BMW iets genepen waardoor het vermogen is gezakt naar 211pk. Hoewel het me niet zou verbazen dat de wagen gewoon nog z'n 218pk heeft en alles gewoon op papier gewijzigd werd....

I agree, meestal is het in Belgie belangrijk dat alles op papier klopt...

Maar om echt leuke wagens te vinden, zou ik ook naar Duitsland kijken.

Wagens zijn meestal beter uitgerust dan bij ons.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.