Ga naar inhoud

Reactietopic Munchen II


bridders

Aanbevolen berichten

Terwijl de grote groep hun doorreis maken richting Munchen zijn de eerste alweer thuis gearriveerd. Een bezoek aan de fabriek van Wiessman kon bij mij natuurlijk niet uitblijven en dankzij de attentheid van Z3Mrunner heb ik (en The Bob) ook een bezoekje mogen brengen. :thumbup:

Wat ons betreft een fantastische ervaring om te zien dat de Wiesmann volledig met de hand gebouwd wordt. Een beeldschoon pand en een brandschone assemblagestraat geeft wel een gevoel van passie voor deze auto's. Mijn mond viel (bijna letterlijk) open bij de manier waarop de electrische kabelboom wordt vervaardigd. Zie de onderstaande foto's....

Onderweg naar de fabriek Roger, Martijn, Arno en Yankee tegengekomen. Helaas konden we ze niet volgen, want na een stuk 200 km/h gereden te hebben kwamen bij een koffiestop erachter dat de band rechtsachter wat leeg stond. Oeps.... 0.6 bar inclusief spijker. Oppompen en iets rustiger rijden dan maar.... :unsure: .

En nu de foto's:

Het terrein voor de gebouw. Alvast lekker gemaakt met wat exemplaren...

img9625m.jpg

Wiesmann GT MF4

img9628.jpg

De "kontjes"

img9629.jpg

Stofzuiger...

img9633f.jpg

Het gebouw heeft de vorm van de gekko, het logo van Wiesmann

img9634.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mooi detail, een retro radio met navi! Bekende pook trouwens...

img9747.jpg

img9748.jpg

Het was duidelijk de bedoeling dat we hier niet naartoe mochten.... hmmmm....

img9752y.jpg

Assemblagelijn van de GT MF4/5

img9757.jpg

Drie man bezig met de V10

img9758v.jpg

Zucht.... ik wil 'm. ik wil 'm. ik wil 'm

img9764.jpg

Nogmaals dank voor de organisatie dat we mee hebben gemogen. Buitengewoon tof! :unsure:

Link naar reactie

Zoooo, Per Knudsen en ik hangen lekker aan de Hotelbar met een biertje (alkoholfrei für mich :sick: ) in München.

Door "omstandigheden" :blush: hebben we Wiesmann en Waldgeist geskipped en zijn we in een keer doorgereden naar Munchen. Lekkere rit, wel flink aantal keren even moeten stoppen om de persenning te demonteren vanwege plotselinge regenbuien... :blink: ...oh nee, dat waren anderen...gewoon doorgevlammed :rambo:

Maar door Bas' mooie foto's :notworthy: weet ik nu dat het een top begin van de rit is geweest!!

Per Knudsen maakt zich ernstige zorgen nu we net ontdekt hebben dat de organisatie in een ander hotel zit <_<

Link naar reactie

maar even de foto's naar Picassa gezet:

Per de mobiele eenheid:

IMG_0049.JPG

driver & navigator:

IMG_0050.JPG

Hotel, we zitten lekker in de hotelbar...

IMG_0052.JPG

Link naar reactie

Allereerst aan de organisatie: Top dat we mee mochten naar Wiesmann!!

Hier dan een paar kiekjes. Beginnend met "The One" die in mijn achterband zat <_< Fijn ook dat de ANWB meneer even vrolijk vertelde dat de schroef net lang genoeg was om door de band te gaan :blink: Nu mag ik niet meer 200+ km/h rijden (eigenlijk max 150 ofzo). Dus dat is even zwaar afzien en kijken hoe ik mijn dagelijks schema kan aanpassen om toch op tijd op het werk te komen :notworthy:

dsc00948tcu.jpg

"Schat, met mij. Zijn er nog dingen gepost waar ik van moet weten? Moet ik nog even tot 10 tellen voordat ik reageer?"

dsc00834y.jpg

En verder...

dsc00839m.jpg

dsc00840c.jpg

dsc00843h.jpg

dsc00844.jpg

dsc00845s.jpg

dsc00847a.jpg

dsc00848n.jpg

dsc00849t.jpg

Link naar reactie

Ein kleines update aus Munchen, het was gezellig gisteren.

IMG_0218.JPG

We rijden vandaag van Munchen naar Stuttgart, Porsche Museum.

Link naar reactie

:chick::drank: :lmao: ik hoop maar dat ik niet voor niets af ben gehaakt maar dat weet ik over 6 weken.

Nog iemand boven de metalen bak met handvatten gehangen gisteren? :thumbup:

Link naar reactie

Hallo,

Zo de eerste munchen gangers zijn al weer thuis geland!

Het was helemaal TOPPIE,

Donderdag:

- Wiesmann, ultra top!

dsc00158njc.jpg

Wiesmann MF5, met de BMW V10 met 507 pk! 0-200 km/u in 10,2 sec.....

dsc00138nhj.jpg

Maar dan in het mat-wit deze MF-5

dsc00190prx.jpg

Wiesmann MF-4 met BMW V8 met 420 pk.........., ook snel.........

- Restaurant Waldgeist in Hofheim am Taunus ultra grote schnitzels en hamburgers!

Deze schnitzels en hamburgers waren te groot voor een foto!!

Vrijdag:

- Bmw museum & Bmw Welt, ultra gaaf

dsc00229f.jpg

De Bmw z9 uit 1999 een briljante conceptcar, ontworpen door onze special guest!

dsc00253.jpg

Bmw 507, de Bmw z8 is hierop geinspireerd!

dsc00232j.jpg

Bmw 3.0 csi 1972, in mijn ogen de mooiste Bmw klassieker..

- Bmw fabriek, ultra interessant

Geweldig om te zien hoe de 3-serie sedan en touring gebouwd worden, circa 900 stuks per dag.

Foto's maken is hier uit den boze...........,

-Meeting with a special guest, over the top!

dsc00278xpu.jpg

We hadden dus een meeting met DE designchef van BMW,Rolls Royce en Mini!! Adrian van Hooydonk!

Over design zijn we weer helemaal bij gepraat, erg indrukwekkend wat voor een slimme vragen er kwamen uit de groep munchen gang(st)ers!!

Maar lieftst een uur lang hebben we mogen genieten van allerlei leuke verhalen over auto design! Vertelt door de hoogste design chef van BMW! Voor velen van ons een hoogtepunt van deze indrukwekkende dag! Uiteraard is er ergens ook nog een groepsfoto die vast nog gepubliceerd gaat worden!

- Avondje munchen, erg gezellig, voor enige onder ons Nachtje munchen, uiteraard geld de Omerta voor de munchen gang(st)ers op deze gebeurtenissen!

Geen foto's dus, of "Evert S." moet nog een van zijn fotografen naar munchen hebben gestuurd.....

Zaterdag:

- Porsche museum, alleen van die platgeslagen kevers, een kleine tegenvaller na het BMW museum

dsc00312z.jpg

Wel erg mooi een witte 911 carrera 3.2!

- Meilenwerk dusseldorf, erg mooi!

dsc00352vog.jpg

Bmw z8 bij Meilenwerk in zwart en zilver te bewonderen! Echt bruut..

dsc00349r.jpg

Shooting Brake!!!!!!!!!!!!!! Speciaal van mij voor de andere coupe-rijder van de munchen rit!

Die porsche-shooting brake was echt te lelijk ruud die ga ik niet posten, deze aston-martin komt in de buurt van onze coupe!

Jongens en Meisjes bedankt voor jullie gezelschap, ik vond het super! Mijn co-piloot was er ook helemaal SPRAKELOOS van!

Tot de volgende meeting

Greetz Maarten :thumbup:

Link naar reactie

Hier ook weer thuis. Per is inmiddels weer terug naar Zweden, moest vannacht nog met een garnalenboot mee gaan visssen, het blijft een bikkel :groupwave:

-Meeting with a special guest, over the top!

(foto's en onthulling van wie de special guest was volgen wellicht in volgende reacties)

(Toch prettig dat onze special guest even tijd kon maken voor ons tussen de "patienten" door vanaf de "faculteit" in munchen-zuid..............................)

Maarten die eer is toch geheel en al voor jou. Je hebt de dag gisteren toch wel heel erg bijzonder gemaakt! :birthday::kisstogether:

Link naar reactie

toch al de eerste batch foto's ge-upload. De vrijdag:

airbox van Weiss Carbon (en nee Frido, je mocht er niet tegenaan zwaffelen.. :kisstogether: )

IMG_0085.JPG

less is more: drie letters erbij en heel wat gewicht eraf, über- :groupwave:

IMG_0118.JPG

allereerste :birthday:

IMG_0125.JPG

doet het vast goed bij de petjes-meetings, Monster Heckflügel

IMG_0145.JPG

BMW viercylinder:

IMG_0179.JPG

met museum (en de 2002 turbo club, die ervoor mocht parkeren, maar dat fixt Yangkie ook met Herr Reiner, tijdens Munchen III :drank: ) :

IMG_0181.JPG

Z4tje bekijken, blijft leuk:

IMG_0198.JPG

Museum & 4 cylinder, weerspiegeling in BMW Welt:

IMG_0207.JPG

Link naar reactie

Zoooooooooooo, na 3 uur Arnhem ook weer terug Dames en heren het was wederom een zeer geslaagt evenement. Allemaal bijzonder bedankt en Nicole in het bijzonder die het toch mogelijk maakte dat ik alsnog kon gaan :kisstogether: En voor sommigen was dat nodig ook :D

De Audi heeft zowaar respect gekregen van een aantal Z3/Z4 rijders. Hij ging er als een traktor...ehh beest vandoor. Dat diesel apparaat kon het tempo zeer goed bijhouden. GPS snelheid 252 km p/u :drank: en toch maar 2x getankt. Kleine samenvatting van het gebeuren:

1) donderdag lutsersdag en ja de opper lutser konden wij niet weigeren natuurlijk. Bas en Frank leuk dat julie erbij waren. Wiesman heeft toch wat meer respect gekregen heb echt hele gave exemplaren gezien en ben voorzichtig naar de prijs gaan informeren. Vanaf prijs NL 180k tot 250k had GVD de verkeerde credtcard bij me :muur:

2) Van Wiesman vervolgens door naar de grootste hamburgers en schnitsels ter wereld en dat klopte. Er was geen grote bek groot genoeg om een lullig stukje vlees in zijn geheel op te eten. Nou ja 1 dan Maik at alles op maar die had een kindermenu. Als beloning hebben we hem even lekker in de ballenbak laten spelen.

3) Vervolgens door naar het hotel in Munchen. Tja wat kan ik zeggen. Het was een leuke rit met genoeg avontuur. Ik kan wel weer een boek schrijven.

4) s'avonds lekker gegeten met een kroegbezoek als afsluiter.

5)Vrijdag naar BMW gereden. Lekker weer door Welt gelopen geweldig geshopt. Beau heeft zijn eerste raceschoentjes en die vielen zeer goed in de smaak (letterlijk want hij stak ze in zijn mond)

6)Vervolgens het BMW museum bezocht. Wow wat een impresive gebeuren. Ik heb als een kind zeker 10 minuten naar de ballen van Bart staan kijken ...

7) s'middags weer een rondje fabriek het blijft ook voor een 2 keer indrukwekkend

8)Daarna een lekker biertje gedronken met een mystery guest :ph34r: dankzij Maarten. Hier kon eigenlijk niets tegenop. Bedankt voor je spontane bijdrage wat wij allen als zeer bijzonder hebben ervaren (Maarten aan jouw de eer het grote geheim te onthullen ;) )

9) in de avond 2 taxies gepakt en lekker Munchen ingegaan voor wat eten en veel heel veel wijn, en schnapps en bier.

10) Eigenlijk zijn die BMW rijders allemaal jankerds. Een literglas bier is ze te zwaar :wave:

11) Zaterdagochtend naar iets waarop ik mij zeer verheugde het Porsche museum...en dat viel ietwat tegen. Maar wel kunnen genieten van een Boxster hamburger net als allen anderen

12) Rit doorgezet naar Meilenwerk wat ook de moeite waard was. Daar ga ik zeker een keertje terug komen.

Tot slot, alle deelnemers bedankt. Zonder jullie was het saai. Wij hebben er toch weer een prachtig feest van kunnen maken met zijn allen. Ook de gasten Maik, Mathijs en Niels geweldig bedankt. Jullie hebben je aardig snel aangepast aan het gesettelde zooitje ongeregeld :groupwave:

Nog 1 tot slot. Yangkie en Martijn ik heb jullie regelmatig in de maling genomen maar eerlijk is eerlijk alle credits voor de organisatie gaat naar jullie toe. Goed gedaan mannen het was weer een mooi feest BEDANKT :birthday:

PS, foto's volgen morgen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.