Ga naar inhoud

Ruitenwisser interval programeerbaar.


Keijzzzer

Aanbevolen berichten

Voor degene die de ruitenwisser in de interval stand willen programeren.

(normaal heeft die één stand, wel snelheidsafhankelijk, maar die is of te snel of te langzaam)

Vervang de stuurunit door de 61 35 8 369 474 kost 49.08 euro ex. bij de dealer.

Is plug&play en geeft de mogelijk de interval tijd in te stellen tussen 2 en 25 seconden.

Werking is simpel zet de schakelaar in interval stand en schakel weer naar de 0 stand, zodra de ruit vuil/nat genoeg is zet je hem weer in de interval stand en laat hem staan.

Die tijd wordt dan vast gehouden tussen de wis bewegingen, moet de tijd anders worden, zet hem dan tijdens een wisbeweging uit en schakel dan na de "nieuwe"tijd weer in.

De tijd wordt niet onthouden, als de sleutel uit het contact is geweest.

N.b. het stuurkastje zit achter het handschoenenkastje en heeft een blauwe connector.

Als je het handschoenenkastje verwijderd, druk dan met een kruisschroevendraaier door de afdekdopjes en draai de schroeven los. (6 stuks)

Hierna kun je de dopjes verwijderen en weggooien ( 51 16 1 949 793 3 euro de 10) het verwijderen van de dopjes voordat de schroef los is levert je doorgaans een beschadigd dashboard op.

JCK

Link naar reactie
Is dat dan afhankelijk van de leeftijd van de auto of is het puur willekeurig?

Het verhaal luidt dat er een Europese uitvoering is en een Amerikaanse, de Amerikaanse heeft de (instel) optie.

In het kastje (kon het niet laten, hem even van binnen te bekijken) zit in de Amerikaanse versie een relais meer.

Dit relais zou voor de koplampsproeiers zijn, ik verwacht dat de (Europese) Z's met koplampsproeiers dit kastje je al hebben.

Voor de overige modellen is het random, in ieder geval niet gelinkt aan het bouwjaar.

Maar zoals Roodkapje al zei het is gauw genoeg getest.

JCK

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 weken later...
Voor degene die de ruitenwisser in de interval stand willen programeren.

(normaal heeft die één stand, wel snelheidsafhankelijk, maar die is of te snel of te langzaam)

Vervang de stuurunit door de 61 35 8 369 474 kost 49.08 euro ex. bij de dealer.

Is plug&play en geeft de mogelijk de interval tijd in te stellen tussen 2 en 25 seconden.

Werking is simpel zet de schakelaar in interval stand en schakel weer naar de 0 stand, zodra de ruit vuil/nat genoeg is zet je hem weer in de interval stand en laat hem staan.

Die tijd wordt dan vast gehouden tussen de wis bewegingen, moet de tijd anders worden, zet hem dan tijdens een wisbeweging uit en schakel dan na de "nieuwe"tijd weer in.

De tijd wordt niet onthouden, als de sleutel uit het contact is geweest.

N.b. het stuurkastje zit achter het handschoenenkastje en heeft een blauwe connector.

Als je het handschoenenkastje verwijderd, druk dan met een kruisschroevendraaier door de afdekdopjes en draai de schroeven los. (6 stuks)

Hierna kun je de dopjes verwijderen en weggooien ( 51 16 1 949 793 3 euro de 10) het verwijderen van de dopjes voordat de schroef los is levert je doorgaans een beschadigd dashboard op.

JCK

Volgens ETK corresondeert dit type nummer met de versie incl koplampsproeiers en is er ook 1 zonder koplampsproeiers (nr. 61358366381).

Is het bij iemand bekend of deze interval bij beide versies werkt? Van degene zonder is het serienummer namelijk een stuk ouder ?!

Link naar reactie
  • 2 jaren later...
  • 1 maand later...
Bij mij werkt het niet (al eens een eerdere discussie gehad met Dylotic, jaren geleden), 1999, geen koplampsproeiers op de :unsure: QP

Kan het me inderdaad ook nog herinneren!

///M Roadster zonder sproeiers maar wel interval functie instelbaar! Gues i'm lucky,

DLT

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ik zat hier nog even door te bladeren.. ik zou het HEERLIJK vinden die interval in te stellen maar helaas kan ik dat niet..

Ik heb een roadster 2.8 '98 zonder koplampsproeiers. Dus om die instelling te verkrijgen hoef ik alleen maar het verhaal van Keijzzzer te volgen en een interval computer aan te schaffen voor een paar tientjes bij de dealer?

Ik ben niet helemaal wijzer geworden van het verhaal.. En welk artikelnummer heb ik dan nodig?

Link naar reactie

Dealer weet het inderdaad niet altijd. Toen ik 'm bestelde zei hij nog: "Weet u het heel zeker? U kunt de module niet meer ruilen".

Het Z-forum liegt niet, dus ik wist het zeker <_<

EDIT: bij mij was het trouwens 61358369474, zie ook hier.

EDIT2: ik heb ook nog wel een PDF met de installatie handleiding. Niet van mezelf, dus geen HOWTO. Op verzoek verkrijgbaar.

aangepast door Tja
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.