Ga naar inhoud

Buiten spiegel verwijderen/vervangen


Aanbevolen berichten

Nodig: Inbus 4mm

Torx T10

Kruis en platte schroevendraaier

Als eerste de spiegel verwijderen.

Stel de spiegel zover mogelijk naar binnen. Gewoon met het knopje in de auto.

Ga met een platte schroevendraaier tussen de spiegelkap en de spiegelglas en druk de spiegel uit de kap.

Heb je het spiegelglas nog nodig doe dit dan voorzichtig.

100_2271.jpg

Verwijder nu de stelmotor van de spiegel.

De oude zat vast met 4 kruis schroeven. Bij de nieuwe zijn dir torx schroeven.

Als deze los zijn kun je de 4 torx schroeven van de kap los maken en de kap verwijderen.

Trek nu de 4 kabeltjes uit de stelmotor. Wat waar hoort te zitten staat op de stelmotor.

100_2272.jpg

100_2273.jpg

Nu kun je de 2 imbus schroeven uit de voet draaien. Als deze los zijn kun je het binnenwerk verwijderen.

Let wel op dat de kabel niet haken blijft.

100_2274.jpg

Ik heb de draadjes laten zitten want daar is niks mis mee en je hoef het deurpaneel niet te verwijderen.

100_2275.jpg

De nieuwe spiegel plaatsen.

Duw de kabel door de rubberenpakking en voer hem door de spiegel.

Draai de 2 imbussen erin.

Steek de kabeltjes in de stelmoter en monteer deze weer in de kap, als je weer flaporen monteert moet je eerst de spiegelkap erop zetten.

Controleer of de stelmotor werkt.

Als laatste moet je het spiegelglas er in klikken.

Links oud rechts nieuw

100_2276.jpg

Grtz Ron.

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

De nieuwe spiegel plaatsen.

Grtz Ron.

Ron bedankt, we maken er weer een mooi How-to-tje van. :thumbup:

Je begint de hofleverancier te worden...kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

Wat is het volgende wat je gaat opereren :schater:

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Niet zo zeer voor de stekker, stekker is het zelfde, de spiegelverwarming wordt nl. gewoon van de blauwe en bruine kabel "afgetapt".

Het was meer het weer, ik heb het tussen de buien door gedaan.

Als het weer wat beter is wordt de kabel alsnog vervangen, dan heb ik er een gratis optie bij nl. spiegelverwarming. :ph34r:

Grtz Ron.

Link naar reactie
Ron bedankt, we maken er weer een mooi How-to-tje van. :angry:

Je begint de hofleverancier te worden...kunnen anderen een voorbeeld aan nemen.

Wat is het volgende wat je gaat opereren :schater:

Grrroeten Ad

Hoi Ad,

Ik zag dat je er al een How To van had gemaakt. Is er How-to materiaal beschikbaar waarin staat hoe je de spiegelvoet moet behandelen (Schuren, plamuren, spuiten etc)? Dan is de How To namelijk helemaal af....

Groeten Rogier

Link naar reactie
Hoi Ad,

Ik zag dat je er al een How To van had gemaakt. Is er How-to materiaal beschikbaar waarin staat hoe je de spiegelvoet moet behandelen (Schuren, plamuren, spuiten etc)? Dan is de How To namelijk helemaal af....

Groeten Rogier

Als er iemand is die hier ervaring mee heeft opgedaan en dit wil delen zal ik de Howto uitbreiden.....dus kom maar op met die teksten en foto's. :rolleyes:

Mogelijk dat hier al ooit iets over geschreven is in een of ander topic....ik ben dit nog niet tegengekomen...hou me aanbevolen voor aanwijzingen in welk topic.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Update: contact gehad met de beste mijnheer uit Duitsland. Hij wil graag weten om hoeveel spiegels het gaat zodat hij er een mooie prijs van kan maken.

Met RvE's/admins goedkeur maak ik hier even een nieuw topic van...."inkoopactie spiegelvoet corrosie", OK? :rolleyes:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 5 maanden later...
  • Administrator
Dit zijn spiegels voor een rechtsgestuurde Z3. Brits dus. Schijnt anders te zijn.

Nope, heb ze vandaag binnen gekregen, zijn voor zowel LHD als RHD. Maandag met Ruud ook al even naar gekeken naar een set die hij had liggen, maar we konden niets ontdekken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.