Ga naar inhoud

Buiten temperatuur sensor


ad k

Aanbevolen berichten

Pas de middenconsole omgebouwd en het vierkante klokje door een klokje met boordcomputer vervangen omdat de

juiste stekker voor dit andere klokje kant en klaar in het vooronder lag.

Nieuwe klokje geeft keurig de tijd aan en werk op de verlichtingsdimmer.

consolevoorenna.jpg

Ik heb geen bediening voor de boorcomputer op de handel bij het stuurwiel zitten en ga dit ook niet vervangen.

Hierdoor gebruik ik dus het boordcomputergedeelte in het klokje niet....is verder ook geen noodzaak.

Wat ik nu wel krijg is dat bij het aanzetten van het contact het klokje piept en aangeeft dat het -40 graden is. :P

Nou is het wel koud geweest deze winter maar volgens het klokje is het dat nog steeds. :schater:

Op mijn auto zit dus geen sensor gemonteerd maar ik ga er van uit de bekabeling er wel ligt omdat er ook al een stekker voor de

boordcomputer achter het console lag en het dus een kwestie is van alleen een sensor plaatsen.

Waar hoort dat ding te zitten, ik heb overal al gezocht of ik ergens voorin de auto een kabel los zag liggen maar heb deze nog niet gevonden.

Wie weet waar de sensor normaal gesproken in een '96 ZZZ verstopt zit en heeft iemand toevallig nog zo'n ding op zolder liggen.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ad,

Ik heb een 1.8 uit 96 met boardcomputer, en dus ook de temperatuursensor. Ik heb hem laatst gevonden ( hij lag los nml).

Ik heb in me voorbumper mistlampen zitten, en bij de linker zit een afschermplaatje bij mij met een gat, daar hoort die sensor in, deze klik je vast achter de bumper.

Ik heb even gekeken voor je het makkelijkste is je koplamp te verwijderen, dan zie je een kabelboom met daaraan in mijn geval 3 stekkers, één voor de mistlamp, een met een afschermkapje ( grijs bij mij) en een met een sensor, een geel blokje met een ijzeren pennetje eruit.

Ik neem aan dat je de sensor bij de dealer nog wel kan bestellen

Hoe het bij andere type motoren zit weet ik niet, maar bij mij zit die dus links in het afdekkapje naast de linker( bestuurders) mistlamp

Succes

Link naar reactie
maar bij mij zit die dus links in het afdekkapje naast de linker( bestuurders) mistlamp

Succes

We gaan het weekend eens kijken wat we kunnen vinden, bedankt voor de aanwijzingen.

Grroeten

Ad

Link naar reactie
FF een oude foto, maar de mijne zit hier, links boven in de grille..

Naamloos-1.jpg

Hangt heel erg af van welke moter erin zit, ik heb een 1.8.

Degene met een 1.9 zit ook op de "mistlamp"plek

Maar bij de 6 cilinders zitten ze ergens anders heb ik gemerkt.

Link naar reactie
Bij mij zit ie ook daar.

Grtz Ron.

Kapje naast mistlamp bekeken, is al "buitentemperatuursensorvoorbereid" zit een gat in en kabel hang er netjes achter.

Dus bij den dealerd maar een sensor bestellen.

Zal een nieuwe Howto opmaken want in de verwijzing van Ron staat veel nu meer dan waar ik al eerder een Howto van gemaakt heb....er komt dus een updated "mistlamp vervangen"

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Kapje naast mistlamp bekeken, is al "buitentemperatuursensorvoorbereid" zit een gat in en kabel hang er netjes achter.

Dus bij den dealerd maar een sensor bestellen.

Zal een nieuwe Howto opmaken want in de verwijzing van Ron staat veel nu meer dan waar ik al eerder een Howto van gemaakt heb....er komt dus een updated "mistlamp vervangen"

Grrroeten

Ad

Wel in het gaatje van de bumper klikken Ad, als je hem nml in het klepje naast de mistlamp doet( wat ook gaat) steekt de pen erg ver uit.

Kwam erachter doordat het klepje op zich redelijk goed zat, maar ik geen "klik"hoorde dat die vastzat. toen bleek dat er dus ook een bevestigingspunt in de bumper zat.

Ik weet het, het komt dom over, maar als je auto op de grond staat, en niet op een brug, is het gewoon lastiger te zien

Succes

Link naar reactie
Wel in het gaatje van de bumper klikken Ad, als je hem nml in het klepje naast de mistlamp doet( wat ook gaat) steekt de pen erg ver uit.

Kwam erachter doordat het klepje op zich redelijk goed zat, maar ik geen "klik"hoorde dat die vastzat. toen bleek dat er dus ook een bevestigingspunt in de bumper zat.

Ik weet het, het komt dom over, maar als je auto op de grond staat, en niet op een brug, is het gewoon lastiger te zien

Succes

We zullen er rekening mee houden

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik wilde ff reageren op de reactie die je plaatste op mijn vragen mbt de Z4 (leek mij hier een betere plek):

"Ik ben er ook een tijdje mee aan het stoeien geweest en heb het nog niet op kunnen lossen.

Een nieuwe sensor gekocht, de oude was defect en ondanks dat de nieuwe sensor functioneerd en de aansluiting goed is blijft de meter - 40 C aangeven.

De sensor kun je controleren met een ohm meter door te kijken of de weerstand veranderd als je de tip tussen je vingers houd.

Als iemand nog suggesties heeft hou ik me overigens aanbevolen."

Als je meter -40 C blijft aangeven, lijkt mij de aansluiting toch niet goed. Er lijkt geen sprake van een rond circuit (meter geeft immers hetzelfde aan zonder sensor, toch?). Wellicht kan je proberen om de draden eens met een multimeter door te meten vanaf de meter. De sensor heb je getest, dus die is goed, als die er tussen zit, moet je weerstand kunnen meten tussen de draden die je meter ingaan, ik acht de kans groot dat je er achter komt dat er geen weerstand te meten is en dus geen verbinding. Wanneer dat het geval is kan je met een externe draad gaan proberen te achterhalen welke draad of draden er onderbroken zijn en waar dit ongeveer zou moeten zijn.

Iets anders dat ik nog kan bedenken is het aanmelden in de boordcomputer, maar ik weet niet of een Z3 deze heeft.

Bovenstaande komt overigens niet uit Z3 ervaring, maar uit een cursus autotechniek die ik ooit eens heb gedaan (niet afgemaakt overigens).

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Jongens, ik haal even een oud topic tevoorschijn..

Ik wil een boardcomputer in de Z3 inbouwen. Ik heb nu gewoon een klokje (pre-facelift 2.8 heb ik)..

Weet iemand van de mogelijkheid om de boardcomputer-functionaliteit en de temperatuurfunctie te laten werken? Moet ik gewoon even zoeken of ik een sensor heb voor de buitentemperatuur?

Ik heb al heel wat topics doorzocht maar kon nergens echt op een antwoord stuiten, hoop dat iemand me kan helpen! :rolleyes:

Link naar reactie

Thanks Cor! Zo te lezen is het niet helemaal hetzelfde als een chromen lichtknopje installeren o.i.d... Stuurhendel vinden wordt ook nog een probleempje en bovendien is het allemaal ook weer niet zo heel nodig haha.

Ach helaas, was worth a shot

Thanks!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.