Ga naar inhoud

radiocode ?


wesp

Aanbevolen berichten

Van 't weekend problemen gehad met de batterij. Aan een druppellader gehangen gedurende een paar dagen ,maar hopeloos;

Dus vandaag een nieuwe gehaald en aangekoppeld.

Met natuurlijk als resultaat: radio vraagt de code, die ik niet heb.

Wat zijn de mogelijkheden of wat moet ik doen ?

Link naar reactie

De radiocode staat meestal op een apart pasje in de gebruiksaanwijzing van de radio.

Ik zeg het maar even, want het schijnt dat niet iedereen die boekjes leest..?

Een beetje fatsoenlijke dealer doet het gratis. Je moet langsgaan met het serienummer en aantonen dat hij van jou is (kenteken meenemen).

Ik heb nog nooit gehoord dat een dealer er moeilijk over deed.

Als het een originele blaupunkt is en je hebt een serienummer in de vorm BP 1234X1234567 kan ik je ook helpen.

Stuur me een PB met het serienummer en ik stuur je de code terug.

Het serienummer staat op de radio, zie hier en hier voor het uitbouwen.

Code invoeren:

  • Toets met voorkeursnr. 1 een aantal keren indrukken tot gewenste cijfer verschijnt, vervolgens toets 2 etc. 3 etc. en 4 etc. zodat alle vier cijfers zijn ingevoerd.

Code bevestigen (afhankelijke van het type radio).

Kies één van onderstaande mogelijkheden:

  • Rechts naast het display zitten drie knoppen: '<', 'M', en '>'. Druk nadat je de code hebt ingesteld op '>'.
  • Druk op de toets 'FM'.

Niet zomaar gaan gokken, want als je een aantal keren de verkeerde code invoert, krijg je tussendoor een steeds verder oplopende wachttijd.

Link naar reactie
Volgens ehow hoef je de radio niet uit te bouwen voor het serienummer.

Ik weet niet of het werkt en kan het ook niet uitproberen ik heb geen originele radio.

Grtz Ron.

Net geprobeerd, en dit lukt dus niet. Ik heb een BMW businessCD radio(merk staat nergens vermeld).

Volgens de info van ehow moest je op M duwen terwijl alles af staat.

Ik zie een m-toets (die superklein is).

Dus duwen op de m , contact op zetten terwijl je blijft duwen op die m en dan radio aanzetten.

Maar na alles volgens de uitleg gedaan te hebben: niets resultaat: scherm vermeld: code ?

Als je de radio d'er wil uithalen, moet dan de batterij losgekoppelt worden?

Link naar reactie

Jammer dat het niet werkt!

Je hoeft de accu niet los te koppelen. Radio er een stukkie uit trekken totdat je het serienummer kunt lezen, op een briefje schrijven en de radio weer terug monteren.

Als je een alarmsysteem hebt, moet je wel even opletten dat het rubberen alarmschakelaar-bedien-ding weer in de diefstalbeveiligingsschakelaar valt. Anders denkt ie straks de hele tijd dat je radio gestolen is of dat de motorkap niet goed dicht is :thumbup: . Sorrie, was ik even vergeten vooraf te vertellen....

Link naar reactie

Zit hier nu toevallig ook naar te kijken. Wil mn accu er uit halen omdat ik voorlopig niet met de auto rijd. Is in mn documentatie gekeken. Zit een pasje bij met 'RADIOPASS BMW GROUP" er op vermeld. Hier staat een model nr op; PH8040, dan een serie nummer dat uit acht nummers bestaat. Zou dat de code zijn?

Groeten, nico.

Link naar reactie
Je hebt PB terug.

Bedankt,maar heb nog een dilemma/

In mijn radiohandleiding staat de uitleg van de code indrukken anders uitgelegd nl:

de viercijferige code invoeren via de zendertoetsen (1 - 6). Als bijvoorbeeld het eerste cijfer van de code 4 is, druk dan zendertoets 4 in. " Wat doe ik dan met het cijfer 0 en het cijfer 8 met deze uitleg ?" d'er zijn maar 6 cijfers op de radio

Dit is dus anders de hier verkregen info waarbij ik in het zelfde geval 4 x op de eerste toets moet drukken.

Wat met het cijfer 0 bij deze uitleg ?

Wat probeer ik nu het beste ?

Link naar reactie

Heb net de verkregen code uitgetest, en eureka, heb weer muziek;

Maar de uitleg om de code in te voeren die in de handleiding staat, die deugd geen moer. Gelukkig heb ik de uitleg gevolgd die in het forum werd aangegeven;

Bedankt Tja !!

Dat wordt morgen een muzikale zondagsrit.

Link naar reactie
Heb net de verkregen code uitgetest, en eureka, heb weer muziek;
Goed bewaren hoor <_<
Maar de uitleg om de code in te voeren die in de handleiding staat, die deugd geen moer.

Da's raar :blink:
Gelukkig heb ik de uitleg gevolgd die in het forum werd aangegeven;

Da's normaal :schater:

Link naar reactie
Is in mn documentatie gekeken. Zit een pasje bij met 'RADIOPASS BMW GROUP" er op vermeld. Hier staat een model nr op; PH8040, dan een serie nummer dat uit acht nummers bestaat. Zou dat de code zijn?
Dat zal het serienummer zijn, dat is niet de code. Ik vermoed dat het om een Philips radio gaat (PH).

Ik kan alleen maar helpen als je een Blaupunkt radio hebt met een serienummer dat lijkt op BP 1234X1234567, daar hoort een viercijferige security code bij.

BMW maakte zowel van Philips als Blaupunkt radio's gebruik.

Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • 6 maanden later...

Beste allemaal.

Ik heb hier op het forum gezocht maar kom er niet uit.

De accu is los geweest en nu vraagt de radio om de code.

Die heb ik maar ik krijg hem niet ingevoerd.

Het is een bavaria c business nog met cassette. (123456 zitten allemaal naast elkaar)

Alles is al voorbij gekomen code knippert, code pauze. Code met streepjes.

Wie weet wat ik eerst moet doen want als ik de 4 cijferige code wil ingeven springt de cursor gelijk naar het tweede cijfer.

Wie weet hiervoor de volgorde?

Gr Cabrioot

Link naar reactie

Hoe simpel kan het zijn

1) Method 1 – If you have 5 or 6 memory keys , the code is entered in the order of the keys. In other words, if the code were 23241, you would push the 2 key, then 3, then 2, etc. If this doesn’t work you can try Method 2.

Het display geeft geen cijfer aan alleen het blokje op het display knippert.

Hier de link met duidelijke uitleg.

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1737049-E36-OEM-radio-won-t-accept-code-help-with-clearing-memory

Weet iemand of het LCD schermtje ook gerepareerd kan worden?

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Hoi Z3 vrienden,

Afgelopen week kans gezien mijn grijze Blaupunkt radio met cd om te ruilen voor een originele BMW Business RDS radio met cassette die in 1996 geleverd werd in een, raad eens, Z3. Veel mooier naar mijn idee. Komt alleen nog geen geluid uit omdat de code ontbreekt. Het serienummer is PH7850T1126928. Ik neem aan een Philips. Iemand enig idee hoe ik de code kan achterhalen? Heb zelf wel gezocht maar de sites ogen niet echt betrouwbaar en zijn nogal aan de prijs.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.