Ga naar inhoud

Passen Deze Velgen Met Winterbanden Op Mijn Z4


BennyD

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers,

Ik ben op zoek naar een setje winterbanden en heb mij oog laten vallen op een setje met de volgende kenmerken:

Styling 32

banden 205-55-16-91H

Velgen 7j-16-IS 34

Ik heb zelf een Z4 2.5i uit 2003

Vraag is: passen deze velgen en banden?

16 inch is als het goed is groot genoeg, de diameter van de band is ook ok.

Ik heb twijfels bij de snelheidscodering, deze is eigenlijk te laag, maar hoe erg is dat? Bovendien weet ik niet of de combinatie et waarde en velgbreedte past.

Wie o wie?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hmm de is/et waarde ie wat laag voor een z4 maar ik heb zelf zomers vooraan et 35 en dat gaat (redelijk)

achter heb je ruimte genoeg maar de band/velg komt wel een stukje naar buiten zeg maar

de juiste et waarde is zo rond de et 47/50

de et waarde geeft aan hoever het hart van de velg uit het midden van de velg zit dus hoe lager de et hoe verder de velg naar buiten komt

wil je het goed doen ga dan voor een hogere et

ook denk ik dat bij een 16 inch en 205 breed de hoogte van de band groter moet zijn

eerder zo 60 denk ik

maar dat kun je hier checken http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp

gewoon wat je nu hebt invullen en wat je wilt invullen en dan even zien of dat een beetje overeen komt

Link naar reactie

Mijn redenatie is als volgt:

De bandomtrek wijkt minder dan 1% af van origineel of van wat ik nu heb, dus dat zit wel goed.

De snelheidscodering is NL toegestaan, alleen niet bovend de 210 komen (met deze banden dus niet het circuit op, duh...) Voor een tripje in Deuitsland ff een sticker op het raam plakken met daarop max: 210 km/h

ET34 is overigens de juiste maat voor E90 modellen.

Fabrieksstandaard voor Z4 is 225 breed bij et47, het buitenste vlak van de band staat dan dus op (225/2)-47=65,5 mm vanaf de naaf

Bij banden van 205 breed en een velg van et34, het buitenste vlak van de band staat dan dus op (205/2)-34=68,5 mm vanaf de naaf

De buitenkant van de band komt dus 3mm verder naar buiten terwijl het midden van het loopvlak 13 mm opschuift.

Mijn conclusie is: iets meer last van spoorvorming (vergelijkbaar met 13 mm spacers) en geen problemen te verwachten met aanlopen e.d.

Wie kan het hier mee eens zijn?

Link naar reactie
Fabrieksstandaard voor Z4 is 225 breed bij et47, het buitenste vlak van de band staat dan dus op (225/2)-47=65,5 mm vanaf de naaf

Bij banden van 205 breed en een velg van et34, het buitenste vlak van de band staat dan dus op (205/2)-34=68,5 mm vanaf de naaf

De buitenkant van de band komt dus 3mm verder naar buiten terwijl het midden van het loopvlak 13 mm opschuift.

met zo'n heldere uitleg begint zelfs een totaal onkundig iemand als ik, die wel eens een andere auto heeft gekocht om velgen passend te krijgen :schater: , te snappen hoe het werkt met ET waarden en bandenmaten. Of je redenatie klopt weet ik niet, helder is het wel. :angry:

Link naar reactie
  • 9 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.